Superpole goed bezig

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Dit is geen spam!!!

Ik wil alleen even zeggen dat superpole goed bezig is. Al een tijdje ben ik bezig met het zoeken naar een GP-demper, dus ik denk, laat ik eens superpole mailen of zij degene die ik op het oog had (zie eerder topic) na konden maken want dat zou een bom duiten schelen.
Afijn, dus ik heb het vragenformulier ingevuld op de website en nog geen dag later werd ik teruggebeld over wat ik precies wilde en hoe het eruit moest komen te zien. Ze hadden al eerder een gp-demper voor een R1 gemaakt dus ze stuurden graag wat foto's op.
Na die foto's eenmaal gezien te hebben had ik nog een aantal vragen m.b.t de stand van de uitlaat en de lengte (daar was ik nog niet helemaal tevreden over) Ook was het veranderen daarvan geen enkel probleem en als ik verder nog vragen had of langs wil komen ben ik meer dan welkom.

Waar vind je zulk soort service tegenwoordig nou nog?
 
bij een heleboel bedrijfen die ook geld willen verdienen?


Nee ik ben het wel met ts eens dat Superpole hierin best bijzonder is. Bij de meeste anderen moet je het doen met wat ze kunnen leveren, bij Superpole lossen ze het gewoon op.

Ik heb er zelf trouwens ook Superpole's onder hangen hoor
 
Maar superpole adverteert er toch mee dat ze custom uitlaten bouwen? En ik lees ook regelmatig dat de "grotere" merken uitlaten op maat maken.

Dat overigens niets af aan het feit dat ze goede service leveren bij superpole :)
 
Ben zelf ook zeker tevreden over Superpole. Echt een goede service. Uitlaatje onder m'n VFR hangen van ze. Heerlijk geluidje.

Overigens, KingCoder & Slip (en petsch?), ik weet niet of jullie nog meer Superpoles willen zien, maar morgen gaan we met een paar man die kant op. Sommigen zijn er al wel geweest, anderen niet, maar het is natuurlijk wel gewoon leuk om eens even een hele hoop van die uitlaten samen te zien (en te ouwehoeren met elkaar). Kijk anders hier effe: Met Superpoles naar Superpole

O, plaatjes van de uitlaat zijn in een ander topic te vinden...
 
Laatst bewerkt:
bij een heleboel bedrijfen die ook geld willen verdienen?
Dat zou je wel denken ja. Maar om maar eens een voorbeeld te noemen: Verschillende vestigingen van motoport waar menigeen onbeschoft wordt behandeld omdat ze zgn. te jong zijn en geen geld zouden hebben.
En daar komt bij dat Superpole een heleboel extra voor z' n klanten doet, zoals een dag organiseren waar je kan komen kijken hoe de uitlaten gemaakt worden. Ze bellen je op als je een vraag hebt en zijn altijd vriendelijk.
 
full
 
full

Ik heb zelf een 2002 R1 (maar dat was uiteraard geen probleem voor hun)
En ik wou de demper wat schuiner omhoog hebben geplaatst + nog zo'n 15 cm. korter. Dat was allemaal mogelijk.
 
Ik heb ook een superpole demper op mn suzuki bandit. We zijn er in het begin van dit voorjaar heen gegaan met de bandit club. Dit was perfect geregeld terwijl wij een rondleiding genoten bij hun werd mijn bandit voorzien van een wit carbon ovale demper. De oude demper werd in de week erna naar een plek bij mij in de buurt gebracht. Daar kon ik deze dan met de auto even ophalen. Ik ben dan ook zeer content met superpole.
 
niet dat ik een afstelfreak ben, maar scheelt het ook nog in vermogen, of is het allen optische en akoustische bevrediging?
 
@ slip: is het geluid nu niet knalhard?

Ik heb zelf ook een superpole, maar wil volgend jaar bij de fabriek toch een andere of een aanpassing van de huidige uitlaat. Zelfs MET dB killer wordt ik echt doof van het geluid. Zonder oordopjes rijden kan echt niet. :N

full
 
Word je doof van het geluid?! Maar die demper die je daar hebt ziet er toch aardig lang uit. Daar kan toch nooit zo'n takkeherrie uit komen?
Ik moet mijn demper nog laten maken of ik bestel een racefit (daar ben ik nu tussen aan het kiezen)
 
Dat dacht je. Echt niet bepaald ‘street legal’.... :X

Nee soms echt niet leuk meer, die herrie. Beetje sportief is ok , maar je moet niet overdrijven. En dat doet deze van mij dus wel. B|
 
niet dat ik een afstelfreak ben, maar scheelt het ook nog in vermogen, of is het allen optische en akoustische bevrediging?
ben daar ook wel benieuwd naar
lees alleen maar over het uiterlijk en hoe wilt u het hebben ?

je kan natuurlijk wel een uitlaat maken die er uitziet zoals de klant hem hebben wil maar ....
volgens mij verlies je eerder vermogen dan dat je er wint :?
of zie ik het verkeerd
 
ben daar ook wel benieuwd naar
lees alleen maar over het uiterlijk en hoe wilt u het hebben ?

je kan natuurlijk wel een uitlaat maken die er uitziet zoals de klant hem hebben wil maar ....
volgens mij verlies je eerder vermogen dan dat je er wint :?
of zie ik het verkeerd

Een paar maanden geleden bij Superpole een andere uitlaat op mijn (toen standaard) VFR laten zetten en dacht altijd dat het vermogenswinst verhaal alleen maar een verkooppraatje zou zijn. Maar ik merkte het ècht. Zowel mijn koppel als vermogen is voelbaar flink vooruit gegaan }) , zonder enige vorm van testbank-bewijs te hebben.
 
Een paar maanden geleden bij Superpole een andere uitlaat op mijn (toen standaard) VFR laten zetten en dacht altijd dat het vermogenswinst verhaal alleen maar een verkooppraatje zou zijn. Maar ik merkte het ècht. Zowel mijn koppel als vermogen is voelbaar flink vooruit gegaan }) , zonder enige vorm van testbank-bewijs te hebben.

Dit denk ik ook maar kan ook gewoon door het geluid komen je denkt meer vermogen te hebben maar ik weet niet zeker of dit zo is.
 
Dit denk ik ook maar kan ook gewoon door het geluid komen je denkt meer vermogen te hebben maar ik weet niet zeker of dit zo is.

Ik snap je gedachtengang bijzonder goed en ben zelf altijd iemand die hetzelfde denkt als wat jij nu doet, daarom dat ik die verhalen ook niet wil(de) geloven. Maar geloof me, het is echt niet het hoorbare wat hem sneller doet lijken, er zit echt voelbaar verschil in. Hij trekt gewoon harder en weet zeker dat een testbank dat verschil zal bewijzen, echter A) moet ik dan weer mijn uitlaat wisselen en dat is een flink karwei, B) heb ik zo'n testbank niet in de achtertuin, C) hoef ik voor mijzelf niet exact te weten hoevéél verschil er in zit en D) ben ik een ander al helemaal niets verschuldigd (niet dat ik je reactie zo interpreteer, maar gewoon algemeen)...

Superpole probeert zich gewoon te onderscheiden van de andere merken met hun "maatwerk" concept en vind vermogenswinst daaraan wat meer ondergeschikt. Daarbij, als je als fabrikant voor alle dempers op alle fietsen wil weten wat de vermogenswinst is, dan heb je een uitdaging, want een maatwerkdemper van 32,5 cm onder een gsx-f 600 zal toch weer een andere uitdraai geven dan eentje van 40 cm (of tussen die 2 maten in) onder dezelfde fiets. En voor zo'n klein bedrijf als Superpole zou dat denk ik een te grote investering zijn om op termijn weer terug te verdienen.
 
Over het algemeen zorgt een open demper (t.o.v. een niet-open demper) voor extra koppel en kan het een dipje in het vermogen wegwerken (CBR600F). Ook de gasreactie wordt beter.
PK winst verschilt per demper maar koppel win je over het algemeen wel ==> meer 'voelbare' trekkracht.
 
denk ook dat het er voor hun klanten meer om de looks gaat dan om het vermogenwinst/verlies
en dat voelbaar harder trekken van je motor kan je op de bank nog wel eens tegenvallen
heb zelf eerst een set laser pro'stock eronder gehad en die later door een BOS vervangen..
trok voelbaar beter .echt waar .......op de bank en zowel pk's als Nm 1 en 1.5 gezakt
tis niet veel en oxydeerd mij ook niet............maar blijft toch raar hoe een ander geluid je beleving van dingen kan verdraaien
verder als je er blij mee bent..hartstikke goed , maar ben wel benieuwd hoe ze het doen
 
Ik ben niet meer langs geweest. Ik heb de knoop door gehakt en ben toch voor de Racefit GP demper gegaan :9~ En daar w8 ik nu op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan