Superpole uitlaten op XTX: ervaringen?

11 mrt 2008
48
1
Aan alle XTX fans!

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met Superpole uitlaten op hun xtx (heb volgens mij wel eens een foto langs zien komen van een XTX met Superpole's) en wat hun ervaringen zijn met de uitlaten:

- hoe is het geluid zonder db killer?
- levert het wat op wat vermogen en afgifte betreft bij gebruik van slip on's?
- heeft iemand ze in combinatie met een Powercommander en zo ja, wat levert het dan op?
- wat is de gewichtsbesparing met de carbon variant?

Ik vind ze er namelijk goed uitzien op een XTX !!
 
Heb je een foto van de Superpole's op een XTX?? als de prijs n beetje redelijk is kunnen we misschien wel 2 setjes bestellen. IK ben ook opzoek naar uitlaten voor mijn XTX 2005 (heb n aanbieding van nieuwe akra's voor 778.- erg mooi maar te duur vind ik nu)

Maat van me heeft n superpole op zijn kawasaki enduro, Zonder db killer echt een bruut hard geluid, is volgens mij erg makkelijk te plaatsen die db killer. Over vermogen verschil weet ik niks. zal wel mee vallen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van een XTX met aluminium Superpole dempers. Titanium is iets donkerder van kleur en carbon uiteraard mooi zwart

'breda cat' heeft een xtx met superpoles heb ik inmiddels gezien. Misschien kan hij ons meer vertellen??

full
 
En ja hier is Breda cat dan :W Ik heb ook aluminium superpoles onder mijn 2007 xt660x zitten en die bevallen prima ik heb ze 2e hand overgenomen en nieuw zijn ze dacht ik iets van 400euro voor een setje.

Kwa vermogen merk je echt wel verschil omdat de orginele dempers loodzwaar zijn en de bochten 2x zo smal zijn waar door de xt660x enorm geknepen word.In combinatie met een K&N filter "bokt "de xt660x ook veel minder en is hij veel directer en veel feller op het gas ik heb al meerdere motoren gehad en verschillende sportdempers (slip-on) maar heb nog nooit zoveel verschil gemerkt bij het monteren van sportdempers dan bij de xt660x. })

De DB killers kreeg ik er gewoon bij en die dempen aardig goed zo goed zelfs dat ik ze nooit gebruik.zonder de killers klapt de xt660x harder dan met leovinci of andere dempers heb het zelf ervaren bij een xtx meeting.

zie foto deze dempers heb ik met hitte bestendige pouderspray behandelt zodat ze beter bij de motor kleuren.

succes :)
full
 
Laatst bewerkt:
Hier zie je de DB killer zitten(rode pijl),gewoon met een boutje gemonteerd (witte pijl)en de killer is ongeveer 15 cm lang ik heb hem 5cm ingekort zodat ik met DB killers nog wel een sportief geluid heb als ik het buitenland in ga en niet zoals de meeste DB killers helemaal orgineel klink :]
full
 
Laatst bewerkt:
Kijk anders een op het xt660x topic daar zijn er meerdere die superpole dempers hebben en er zit ook een belgische xt660x rijder tussen die hele apparte superpole dempers heeft die ingekort zijn.

Succes
 
Je XTX ziet er extreem vet uit met die dempers! Vooral het achter aanzicht is super. *O*

Heb jij de aluminium variant of titanium?

Weet je soms hoeveel het grofweg in gewicht scheelt met de standaard dempers?

Mooi led achterlicht trouwens, beugeltje zelf in elkaar geknutseld? Wordt de nummerplaat ook verlicht?
 
http://www.superpole.nl/prijslijst/#yamaha

:9~ :9~ inderdaad vet aanzicht van achter, alleen vind ik ze wel wat ver naar buiten staan, is daar nog wat aan te doen?

Hey Svennie, heb je dat inkorten zelf gedaan of laten doen bij superpole? ik vind dat eerlijkgezegt mooier. Heeft dat veel invloed op het geluid?
 
Laatst bewerkt:
@svennie

Is een mooie bike man :Y

Ik weet niet hoeveel het kwa gewicht uitmaakt (superpole vs orgineel)maar denk meer dan de helft!!
 
http://www.superpole.nl/prijslijst/#yamaha

:9~ :9~ inderdaad vet aanzicht van achter, alleen vind ik ze wel wat ver naar buiten staan, is daar nog wat aan te doen?

Hey Svennie, heb je dat inkorten zelf gedaan of laten doen bij superpole? ik vind dat eerlijkgezegt mooier. Heeft dat veel invloed op het geluid?


Nee vrienden, de eer gaat naar een andere belg....
Had toevallig die piccie's opgeslagen en gepost.
Vermoed dat als jullie het tweede xtx topic (of begin derde) erop nalezen dat jullie deze bike wel zullen tegenkomen....
:W
 
Misschien is het wat om je geld in een mooie te stoppen, ipv twee stuks? zie naast de looks geen voordelen van zoiets op een xtx.
 
Nou het zijn leo's geworden, ook deze hebben een vet en met de juiste db killer hard geluid. Knetteren ook lekekr na bij het terug schakelen.
full
 
Hallo

Heeft ook iemand ervaring bij superpole op de xt 660 x met de materialen?
Vraag mij af of de carbon niet gaat doorslijten aan de klem, zijn de poppy's goed te onderhouden, zijn deze ook sterk of zijn uiteindelijk de aluminium nog de beste?

Bedankt al he xxxxt 660 x bruders
 
Ik heb de Remus'en...
Zonder DB-killer prachtig hard geluid!
incl. klappen bij terug schakelen

p.s. let niet op de Stal lantaarn :r ( die is inmiddels verdwenen! :} )
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan