Supersnelle Ferrari moeilijke prooi

Met de kijk op een toekomst als piloot verkeersvlieger bij de KLM zou ik deze keuze ook graag hebben...

Het ontnemen van mn rijbewijs zou gevolgen voor mn brevet kunnen hebben en zodoende ook voor m'n baan... :X

Maar kwa geld zou een flinke boete te incasseren moeten zijn. :9

Discriminatie! :(

Dat vroeg ik me dus af n.a.v. zo'n Wegmisbruikers aflevering laatst.. Wat voor consequenties kan je dan verwachten m.b.t. je brevet als je rijbewijs is ingevorderd?
 
Laatst bewerkt:
Na overleg met de officier van justitie mocht de man ter plekke 1760 euro neertellen

:X :o Das een behoorlijk bedrag

Dat is echt helemaal niks voor zo'n overtreding. Moet jij dat eens doen hier voor de gein, 220 rijden.

- minimaal 6 maanden rijontzegging.
- EMG cursus (750 euro).

En dan nog een torenhoge boete daar bovenop.

Deze meneer rekent even 1750 euro af (wat wisselgeld is voor iemand met een Ferrari) ze geven hem een hand en hij mag z'n weg vervolgen :?
 
Dat vroeg ik me dus af n.a.v. zo'n Wegmisbruikers aflevering laatst.. Wat voor consequenties kan je dan verwachten m.b.t. je brevet als je rijbewijs is ingevorderd?


niks, brevet staat helemaal los van je rijbewijs.

alleen ze zijn wat strenger.
je moet verplicht een medische keuring afleggen (gehoortest, hartfilmpje, zicht, etc).
x aantal uur per jaar verplicht vliegen.

en alcohol kent veel strengere marges.
zo mag je officieel 48 uur van tevoren niet drinken (dan hebben we het over matig drinken).

denk alleen dat als je bezopen word gepakt dat je een probleem hebt.
maar alcohol en een vliegtuig heeft een gigantisch versterkend effect.
een gewone kater word 5x zo erg achter de knuppel :r
 
Dat vroeg ik me dus af n.a.v. zo'n Wegmisbruikers aflevering laatst.. Wat voor consequenties kan je dan verwachten m.b.t. je brevet als je rijbewijs is ingevorderd?

probleem bij die man was dat hij geen vervoer had en toch van hem verwacht wordt dat hij om 5:30 uur op schiphol staat.

Was beetje ondoordacht van de "laagvlieger"(KUCHE, KUCH) vind het soms zo zielig van zo'n agent om iemand op een lege weg te bekeuren omdat hij te hard rijdt.

Maar ik zal wel tot het uitstervende ras behoren....
 
niks, brevet staat helemaal los van je rijbewijs.

alleen ze zijn wat strenger.
je moet verplicht een medische keuring afleggen (gehoortest, hartfilmpje, zicht, etc).
x aantal uur per jaar verplicht vliegen.

en alcohol kent veel strengere marges.
zo mag je officieel 48 uur van tevoren niet drinken (dan hebben we het over matig drinken).

denk alleen dat als je bezopen word gepakt dat je een probleem hebt.
maar alcohol en een vliegtuig heeft een gigantisch versterkend effect.
een gewone kater word 5x zo erg achter de knuppel :r

Heb het meerdere keren nagevraagd bij de marechaussee en de politie.
Het invorderen van je rijbewijs kan tegenwoordig ook directe gevolgen hebben voor je vliegbrevet. At least, dat is wat mij keer op keer verteld is.
Ik ben wel nogsteeds van goede hoop dat het een verhaaltje is om "ons" (verkeersvliegers in opleiding in dit geval) bang te maken...

Kan me het ergens nogsteeds moeilijk voorstellen... Maar zolang ik er geen zekerheid over heb pas ik toch extra op m'n tellen. :X

Sorry als ik (we) teveel off-topic gaan
 
Heb het meerdere keren nagevraagd bij de marechaussee en de politie.
Het invorderen van je rijbewijs kan tegenwoordig ook directe gevolgen hebben voor je vliegbrevet. At least, dat is wat mij keer op keer verteld is.
Ik ben wel nogsteeds van goede hoop dat het een verhaaltje is om "ons" (verkeersvliegers in opleiding in dit geval) bang te maken...

Kan me het ergens nogsteeds moeilijk voorstellen... Maar zolang ik er geen zekerheid over heb pas ik toch extra op m'n tellen. :X

Sorry als ik (we) teveel off-topic gaan

Als ik het zo even mag beredeneren even puur uit het losse hoofdje, zou het wel heel krom zijn natuurlijk dat als je rijbewijs ingetrokken is je ook problemen zou krijgen met je VLIEGbrevet. Zijn natuurlijk 2 totaal verschillende dingen, appel en een peer verhaal, en bovendien slaat je vliegbrevet sowieso niet op de WvW, dus al zouden ze het aan elkaar linken dan slaat dat natuurlijk als een tang op een varken. Zou me overigens niks verbazen als Nederland dat wel doet hoor... :z Artikel 5 voor auto/motor? Dan ook vliegbrevetje intrekken... :W :')

Kijk dat iemand zelf "geestelijk" gezien niet geschikt is om "iets" te besturen is natuurlijk een ander verhaal. Maar als het om een opzichzelf staande overtreding gaat, wat zou dan het probleem zijn? Alsof er een maximumsnelheid in de lucht geldt. _O- (nou weet ik ook wel dat je boven bewoonbaar gebied niet door de geluidsbarriere mag, maar welke cesna'tje kan dat nou? :') )
 
Met de kijk op een toekomst als piloot verkeersvlieger bij de KLM zou ik deze keuze ook graag hebben...

Het ontnemen van mn rijbewijs zou gevolgen voor mn brevet kunnen hebben en zodoende ook voor m'n baan... :X

Maar kwa geld zou een flinke boete te incasseren moeten zijn. :9

Discriminatie! :(


:+ Oh dus jij was het in Wegmisbruikers, die stond te janken dat zijn
rijbewijs werd ingevorderd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo even mag beredeneren even puur uit het losse hoofdje, zou het wel heel krom zijn natuurlijk dat als je rijbewijs ingetrokken is je ook problemen zou krijgen met je VLIEGbrevet. Zijn natuurlijk 2 totaal verschillende dingen, appel en een peer verhaal, en bovendien slaat je vliegbrevet sowieso niet op de WvW, dus al zouden ze het aan elkaar linken dan slaat dat natuurlijk als een tang op een varken. Zou me overigens niks verbazen als Nederland dat wel doet hoor... :z Artikel 5 voor auto/motor? Dan ook vliegbrevetje intrekken... :W :')

Kijk dat iemand zelf "geestelijk" gezien niet geschikt is om "iets" te besturen is natuurlijk een ander verhaal. Maar als het om een opzichzelf staande overtreding gaat, wat zou dan het probleem zijn? Alsof er een maximumsnelheid in de lucht geldt. _O- (nou weet ik ook wel dat je boven bewoonbaar gebied niet door de geluidsbarriere mag, maar welke cesna'tje kan dat nou? :') )


als er een ruimte is waar belachelijke regels gelden is het wel in het luchtruim.

voordat je opgestegen bent heb je meerdere keren met de toren contact gehad voor toestemming om de baan te benaderen, sta je aan de streep kun je weer clearance vragen voor take-off. eenmaal in het luchtruim heb je verschillende zones waarbij je je elke keer bij een toren moet afmelden en je opnieuw moet aanmelden bij de andere verkeerstoren.

boven bewoond gebied bepaalde hoogte waar je niet onder mag, etc.

als je ff vergeet je te identificeren dan krijg je gezelschap van twee f-16's.

en dan nog alle procedures van logboek bijhouden, vliegtuiginspectie, etc.

er zijn zelfs regels dat je een zakje kots niet naar buiten mag tiefen als het zwaarder is dan ik meen 150 gram |( .

the sky is idd the limit :X

(ben gaan motorrijden omdat ik vliegen zat was :') )
 
:+ Oh dus jij was het in Wegmisbruikers, die stond te janken dat zijn
rijbewijs werd ingevorderd.

Was dat maar zo! Ben nu nog bezig op de KLM:FA en zit vanacht weer tot een uurtje of 3 a 4 in de boeken om morgen een belangrijke test te halen (radio navigatie :Z )
 
Was dat maar zo! Ben nu nog bezig op de KLM:FA en zit vanacht weer tot een uurtje of 3 a 4 in de boeken om morgen een belangrijke test te halen (radio navigatie :Z )

oh the horror, dat heb ik dus niet gedaan.
heb volgensmij 4 van de verschrikkelijke toetsen gedaan totdat ik er zat van was.
procedures, aviation law en radio navigatie zuigen toch wel behoorlijk.

waarom ben je niet eerst naar defensie gegaan?
als je eenmaal gevechtspiloot bent kun je daarna heel makkelijk naar burgerluchtvaart overstappen plus dat je een mega tijd hebt.

ik was 7 mm te lang :(
 
als er een ruimte is waar belachelijke regels gelden is het wel in het luchtruim.

voordat je opgestegen bent heb je meerdere keren met de toren contact gehad voor toestemming om de baan te benaderen, sta je aan de streep kun je weer clearance vragen voor take-off. eenmaal in het luchtruim heb je verschillende zones waarbij je je elke keer bij een toren moet afmelden en je opnieuw moet aanmelden bij de andere verkeerstoren.

boven bewoond gebied bepaalde hoogte waar je niet onder mag, etc.

als je ff vergeet je te identificeren dan krijg je gezelschap van twee f-16's.

en dan nog alle procedures van logboek bijhouden, vliegtuiginspectie, etc.

er zijn zelfs regels dat je een zakje kots niet naar buiten mag tiefen als het zwaarder is dan ik meen 150 gram |( .

the sky is idd the limit :X

(ben gaan motorrijden omdat ik vliegen zat was :') )

... ik denk dat we daar allemaal voordeel bij hebben! :X
 
defensie heb ik geprobeerd...was echter niet goed genoeg. |(
De selectie eisen zijn daar egt enorm zwaar, bijna ondoenlijk. Ik lag er dan ookal bij de eerste ronde uit (van de 20 ging er toen al maar 1 door, en er lagen nog een stuk of 6 tests in het verschiet :o )
Anyways, verkeersvlieger is ook een mooi beroep. *O*

hoewel F16 vlieger natuurlijk wel 10x geweldiger is :Y :Y :Y
 
Er zijn genoeg plekken in ons luchtruim waar snelheidslimieten gelden ;) Maar dat even tussendoor.

Ook niet TE letterlijk opvatten he. Ging me om het verschil dat vliegen en rijden twee verschillende dingen zijn, en om dat nou over een kam te scheren, dat gaat me te ver. Spreekt ook voor zich dat voor elk andere regels gelden. Natuurlijk zal iemand die bijv. vaak dronken is, en vaak gepakt is voor dronken rijden, gevolgen hebben voor als diegene ook moet gaan vliegen, immers of je nou vliegt of rijdt, alcohol heeft altijd invloed. Maar nogmaals voor overtredingen die feitelijk gezien niks met vliegen te maken hebben en alleen voor op de weg, en andersom genomen, hoeven ook niet voor beiden gestraft te worden. Want als dat zo zou zijn kan je iemand ook gelijk maar een straatverbod geven, om roekeloos oversteken tegen te gaan. :')
 
als er een ruimte is waar belachelijke regels gelden is het wel in het luchtruim.

voordat je opgestegen bent heb je meerdere keren met de toren contact gehad voor toestemming om de baan te benaderen, sta je aan de streep kun je weer clearance vragen voor take-off. eenmaal in het luchtruim heb je verschillende zones waarbij je je elke keer bij een toren moet afmelden en je opnieuw moet aanmelden bij de andere verkeerstoren.

boven bewoond gebied bepaalde hoogte waar je niet onder mag, etc.

als je ff vergeet je te identificeren dan krijg je gezelschap van twee f-16's.

en dan nog alle procedures van logboek bijhouden, vliegtuiginspectie, etc.

er zijn zelfs regels dat je een zakje kots niet naar buiten mag tiefen als het zwaarder is dan ik meen 150 gram |( .

the sky is idd the limit :X

(ben gaan motorrijden omdat ik vliegen zat was :') )

Die regels zijn mooi opgesomd, en nu het punt waar het om gaat. (het punt waar ik op doelde dus) Wat hebben die regels met een rijbewijs te maken? ;)

Niks. Want ze gelden voor het luchtverkeer. En daar zit het hem nu. Luchtverkeer is geen wegverkeer.
 
... ik denk dat we daar allemaal voordeel bij hebben! :X


zeker, een van de nadelen van verkeersvlieger is dat het ongelooflijk saai werk is.
ik zou me rotvervelen of de gehele tijd achter de stewardessen aan zitten :+

ooit twee vrienden mee genomen tijdens de les.
beiden begonnen te nekken na 20 minuten.
touch&go's, stall oefening, aan je propeller hangen etc.
oke, de lessen waren altijd dikke fun 8-)

alleen raken mensen achter in dan ontzettend snel gedesorienteerd en dus misselijk })
 
Wat is dit voor een verslaggeving á la nu.nl dan? Een hagelnieuwe Ferrari 360 GT Spider? Naar mijn weten word de 360 al een hele poos niet meer gemaakt. En de rest van het verhaal is al niet veel beter. 'Een supersnelle Ferrari' dit is toch geen verhaal voor ANP? Ik betwijfel ook of het daadwerkelijk van de ANP afkomstig is.

En die man van die aflevering wegmisbruikers is ook niet zo slim. Hij kan toch gewoon een taxi nemen :|
 
Hoe hard kunnen die Yamaha 1300's dan? Die moeten toch wel 250 kunnen halen? :+ (Of heeft alleen de KMar die? )
Ik dacht ooit een verhaal te hebben gelezen, dat de politie juist een FJR gekozen had, omdat die wel stabiel bleef bij 250 Km/H......zou dat ding eigenlijk ook moeten kunnen halen...
 
Goh, je hebt helemaal gelijk joh. Als zij 220 km/h hebben gereden zonder te verongelukken betekent dat dat het gewoon veilig is om 220 Km/h te rijden!!!!!!
Neen, het 220km/u rijden hoeft niet onmiddellijk en onvoorwaardelijk tot een ongeval te leiden. Het KAN dus wel, en vele km's aan een stuk, door verschillende bestuurders, en de omstandigheden hoeven niet eens zo heel speciaal te zijn.

BVB door rood rijden daarentegen, ... dat kan ook, maar slechts bij uitzonderlijke omstandigheden.
 
Na overleg met de officier van justitie mocht de man ter plekke 1760 euro neertellen

:X :o Das een behoorlijk bedrag

Is heel weinig. Dat is hetzelfde als wanneer ze jou of mij een tientje vragen bij een staandehouding.

Maargoed, 220 in een ferrari is nou ook weer niet wereldschokkend. Dat rijden we zelf ook wel eens, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan