Supersport en bochies en kaboem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Het valt me op de er hier een toch vrij grote categorie is die op supersport motoren op z,n smoel gaat waarbij ik ook hoorde :(
Nu vraag ik me dus af waar dat aan ligt :?
Is het dat de beestjes steeds lichter worden en gigantisch veel pk's op het achterwiel hebben zodat je ze met een fluwelen handschoentje moet bedienen, vooral met nat weer B|
Is het overmoed van de vaak beginnende supersport rijder dat die nog niet weet hoe je met zo een motor moet omgaan en waar de grens ligt?
Heb zelf m,n moto in het begin ook onderschat, en als ik inmiddels 4 a 5 crashes verder terug kijk op de kennis en ervaring wat ik toen van die motor had is het eigenlijk ook niet raar.
Toch vermoed ik dat de oorzaak ook temaken heeft met het feit dat de huidige supersports erg extreme fietsen zijn en mits bereden door zeer ervaren rijders hele linke fietsen zijn.
Misschien vergeet de supersport rijder af en toe wat ie onder z,n kont heeft :o
Verder denk ik ook dat teveel newbie bikers zo een supersport aanschaffen met nul kennis en ervaring en dus vragen om ongelukken(help appie de moraal ridder)
Wat is jullie kijk hierop.
 
Ik denk wel dat je gelijk hebt wat 1 ding betreft. Namelijk dat een actuele supersport erg veel vertrouwen geeft door de zeer goede wegligging & de betrouwbare remmen & de mooie vermogens/koppel-kromme.

Dan zit je volgens mij al gauw dicht bij 't randje van je kunnen, terwijl het allemaal nog akelig nauwkeurig te besturen valt.
 
Op woensdag 11 februari 2004 14:52 schreef ApRiLiA_SMOKE het volgende:
Het valt me op de er hier een toch vrij grote categorie is die op supersport motoren op z,n smoel gaat waarbij ik ook hoorde :(


hoorde? Daar hoor je toch nog steeds bij :P
 
er gebeuren idd meer ongelukken. Ik denk dat dat komt omdat er steeds meer mensen zijn die de ss'en ook dagelijks gebruiken. En dus meer in moeilijke omstandigheden rijden. Verder rijden er zwz veel meer mensen motor.
En ook (maar in mindere mate) zal het meespelen dat minder ervaren mensen op een pk-kanon stappen.




ps:een rs veel pk's :?
 
als je denkt dat je 't allemaal wel weet begint het pas gevaarlijk te worden...
ApRiLiA_SMOKE edit, nog gevaarlijker :P
 
er gebeuren idd meer ongelukken. Ik denk dat dat komt omdat er steeds meer mensen zijn die de ss'en ook dagelijks gebruiken. En dus meer in moeilijke omstandigheden rijden. Verder rijden er zwz veel meer mensen motor.
En ook (maar in mindere mate) zal het meespelen dat minder ervaren mensen op een pk-kanon stappen.




ps:een rs veel pk's :?
Nou voor iedereen die het nog niet weet :(
Rs250 is een race replica van de GP250 versie!
Deze fiets heeft geen extreme Pk's maar rijd een hoop supersports helemaal zoek in de bochten.
Inclusief jouw fietsie kneeslider...hahahahaha
 
Nou voor iedereen die het nog niet weet :(
Rs250 is een race replica van de GP250 versie!
Deze fiets heeft geen extreme Pk's maar rijd een hoop supersports helemaal zoek in de bochten.
Inclusief jouw fietsie kneeslider...hahahahaha
Zoals je zelf zegt heeft een rs niet veel pk's, dus daaraan zal het niet liggen vwb jouw crashes ;)
En dat het ding verschrikkelijk goede stuureigenschappen heeft zal ik niet ontkennen, in tegendeel: Ben ooit op hoevelaken buitenom ingehaald door een RS :}


Je moet er alleen mee om kunnen gaan :X
 
Doe toch eens niet zo serieus man.... B|
Doe m,n best Bakhoofd maar dat lukt niet als de rest meteen begint te flamen over m,n bike die z,n reputatie allang verdient heeft in de GP sport.
Zit er een stel jojoos hier die nog steeds weten waar een aprilia voor staat.
Ik heb nog geen enkele jappe motor de Gp250 en Gp125 zien winnen, sterker nog ze durfen niet eens mee te doen 8-) Woehahahahahhaa.
Aprilia ruled.
En appie ook natuurlijk.
 
Zoals je zelf zegt heeft een rs niet veel pk's, dus daaraan zal het niet liggen vwb jouw crashes ;)
En dat het ding verschrikkelijk goede stuureigenschappen heeft zal ik niet ontkennen, in tegendeel: Ben ooit op hoevelaken buitenom ingehaald door een RS :}


Je moet er alleen mee om kunnen gaan :X


conclusie:

appie: je hebt een superfiets :}

Je kan alleen niet rijden :)



;)
 
Zoals je zelf zegt heeft een rs niet veel pk's, dus daaraan zal het niet liggen vwb jouw crashes ;)
En dat het ding verschrikkelijk goede stuureigenschappen heeft zal ik niet ontkennen, in tegendeel: Ben ooit op hoevelaken buitenom ingehaald door een RS :}


Je moet er alleen mee om kunnen gaan :X
Pff, van de week nog een VFR monster voorbij geknalt in de regen, die jongens onderschatten het beestje gewoon fo mijn deadwish.
En op het rechte stuk komen ze me dan zwaar gefrustreerd voorbij knallen :+
 
Het valt me op de er hier een toch vrij grote categorie is die op supersport motoren op z,n smoel gaat waarbij ik ook hoorde :(
Nu vraag ik me dus af waar dat aan ligt :?
Is het dat de beestjes steeds lichter worden en gigantisch veel pk's op het achterwiel hebben zodat je ze met een fluwelen handschoentje moet bedienen, vooral met nat weer B|
Is het overmoed van de vaak beginnende supersport rijder dat die nog niet weet hoe je met zo een motor moet omgaan en waar de grens ligt?
Heb zelf m,n moto in het begin ook onderschat, en als ik inmiddels 4 a 5 crashes verder terug kijk op de kennis en ervaring wat ik toen van die motor had is het eigenlijk ook niet raar.
Toch vermoed ik dat de oorzaak ook temaken heeft met het feit dat de huidige supersports erg extreme fietsen zijn en mits bereden door zeer ervaren rijders hele linke fietsen zijn.
Misschien vergeet de supersport rijder af en toe wat ie onder z,n kont heeft :o
Verder denk ik ook dat teveel newbie bikers zo een supersport aanschaffen met nul kennis en ervaring en dus vragen om ongelukken(help appie de moraal ridder)
Wat is jullie kijk hierop.

Zal inderdaad aan onervarenheid liggen en niet precies kunnen inschatten wat een SS aan vermogen kan neerzetten. Maar volgens mij begint het toch bij de berijder, als die zich gewoon kan beheersen en geen dingen gaat doen die hij niet beheerst is er volgens mij geen probleem. Nou ja, behalve dan dat mensen je een poser vinden :+
 
Deze fiets heeft geen extreme Pk's maar rijd een hoop supersports helemaal zoek in de bochten.

Appie hier spreek je de waarheid, jou fiets rijd veel zoek in de bochten, zelfs jezelf.

Dus wees nou verstandig jongen en koop een paar zijwieltjes en begrens hem naar 11 KW want je hebt al bewezen dat je de kracht van je RSje niet aankan.
 
Ik laatst een Ducati VFR Pan-european.
Maar geen Aprilia he, dat kan niet.
Effe kijken.
Volgend ein de bocht gelapt:

2* Hondacbr 600 ss gelapt.
1* supermotard.
1* 2 SS(honda + yamaha)
1* Srad 600

1 * audiTT :+
1 * Honda civic koekblik(opgevoerde bak met een hoop herrie

Zelf zoek gereden door:
Aprilia RSV mille :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan