Supersport en polsen

En als je last van je rug heb, kan je altijd nog proberen om met een rugprotector te gaan rijden, dat zorg ervoor dat je rug recht blijft en niet krom gaat zitten...
das niet helemaal waar volgens mij..een rugprotector is geen stijve plank
je zit nog steeds met een "kromme" rug op de motor, maar je hebt wel veel stevigheid door de protector en dat is een voordeel.
 
Koop gewoon een motor met een normale zitpositie. Een supersport geeft echt niet meer rijplezier dan bijv. een all-road.
 
ik heb ook last van men polsen!!!! gaat bij mij niet echt over maarja de liefde voor de motor wint het tog :Y :Y :Y

als je last hebt van je rug moet je een rug protector kopen! hiermee ben je van je zere rug af!!

*O* *O* *O* *O* *O*
 
Bij mij was het ook gewoon wennen.
Eigenlijk ieder jaar na de winterstop is het weer zover. Maar na een paar weekjes is de 'pijn' in m'n polsen weer weg.
 
ik heb t zelfde probleem maar ik heb het in al mn gewrichten. polzen schouders ellebogen en heupen zelfs ook. Of het van het motorrijden komt weet ik niet maar t wordt er denk ik niet beter door. mijn volgende motor zou hopelijk een fzr 600 worden maar aangezien ik op mn zzrretje al pijn krijg (en daar ook dagen last van heb) betwijfel ik of dit een goede keuze is.
binnenkort naar de specialist maar met een beetje pech zal er nooit echt een sportieve fiets inzitten.

oh en voor pijn in je onderrug wil een niergordel vaak veel helpen. Deze geeft goede steun.
 
Tintelen kan ook door "verkeerde" stuurgewichtjes komen, mijn vrouw heeft met carbonlook gewichtjes wel tintelende polsen en met de originele niet.

En ff wat doen met hand positie, werkt ook...
 
Tis voor een deel gewenning. Als ik aan het begin van het seizoen weer wat meer km's en langere ritten ga maken (ik rij in de winter ook wel, maar toch minder en kortere afstanden dan wanneer het beter weer is), krijg ik ook last van mijn polsen in het begin. Na een poosje rijden is dat weer over. Bij veel langzaam rijden krijg je ook sneller last omdat je dan meer op je polsen hangt.
Als je wat harder rijdt heb je meer druk van de wind op je borst, waardoor je je polsen ontlast.
Verder kun je eens kritisch kijken naar de stand van je rem- en koppelingshandle. Bij veel mensen staan die standaard te hoog waardoor je continu met je pols in een hoek zit en je vingers echt op moet tillen om de handle te pakken. De handles wat omlaag stellen zodat je vingers in lijn staan met je arm als je de handle pakt, kan dan ook helpen.
Als je last hebt van een doof gevoel kan het helpen om wat zwaardere stuurgewichten te gebruiken zodat trillingen in de handvaten beter gedempt worden.
Ook kun je eens kijken naar je handschoenen. Zitten die niet te strak? Je houding is veranderd, dus misschien dat er nu een naad of een vouw zit die de bloedsomloop belemmert in je handen.
Verder is het natuurlijk belangrijk om de clip-ons niet te krampachtig vast te houden. Hierdoor krijg je ook sneller last van polsen en handen.
Voor pijn in je rug kan een niergordel helpen. Als je dat dan toch gaat proberen, neem er dan één die gecombineerd is met een rugprotector (Spidi Airback bijv.), dan heb je die ook gelijk. :)
 
Koop gewoon een motor met een normale zitpositie. Een supersport geeft echt niet meer rijplezier dan bijv. een all-road.
Integendeel zelfs... *D

Mijn vrouw is mij op haar fazer 600 gevolgd over wat ongeplaveide Waldwegen in het Zwarte Woud en wil nu haar motor ook inruilen voor een Transalp oid.

Uiteindelijk gaat, imho, snel over wegen razen eerder vervelen dan over bochtige steile weggetjes met slecht wegdek crossen. :] *O*
 
Als ik pijn krijg rij ik te rustig. Zit ik te stijf en te stil op de motor.

De eerste paar dagen had ik ook last van mn polsen, handen. Ging vanzelf weg.
 
Je kan ook accepteren dat als je zonder oordopjes, dat je "went" aan het lawaai. Je word vanzelf doof :+

Ik vraag me af of het in de loop van de tijd minder word of dat je er goed last van kan krijgen. Ik vind tintelende polsen altijd een beetje nijgen naar RSI-verschijnselen...
über! :} :} Wat een briljante opmerking _O-

Maar inderdaad, een kwestie van accepteren ÉN gewenning mijn inziens... Ik had toen ik mijn R6 net had, ook vrij snel last van m'n pols. Maar trust me, dat wordt wel wat minder. Voor de rest doen verschillende zit houdingen ook wonderen. Ik leun ook regelmatig met m'n elleboog op de tank.
 
T`is zoals de meesten schrijven gewenning,de eerste dagen naar de winterstop pijn in de polsen rug enz enz.En ook natuurlijk ook goed passende kleding geen beknellingen bij je ellebogen door de bescherming.
Ik heb ruim 3,5 jaar gereden op een TL1000S en was de eerste 6 a 8 weken toen ik hem had er helemaal flauw van zere rug polsen ectr ectr,maar ik vindt het nog steeds de moeite waard om op een super sport te rijden.Nu rij ik een Aprilia RSV 1000 MIlle en deze heeft weer een andere zithouding en ik vindt deze motor veel minder spartaans dan een TL of een Duc.En op deze krijg ik ook dove vingers en wordt waarschijnelijk veroorzaakt door de trillingen van de motor.Ik heb ook al diverse handschoenen geprobeert maar maakt geen verschil.
En ik heb zelf niet zo`n hele beste rug en heb ook wel eens met mijn fysiotherapeut over gehad (Zelf ook motor rijder)en hij adviseerde mij om een een supersport te blijven rijden beter voor je rug zei hij je hebt gewoon een betere houding dan op een toermotor.Wanneer je daar op zit zit je vaker met een gebogen rug in elkaar gezakt.

Maar goed natuurlijk is het helemaal aan jezelf wat heb je er voor over een beetje pijn ik vindt het geen probleem ik neem het op de koop toe en zal niet zo gauw een toer/of ander type motor kopen.En ik vindt een beetje werken op een motor wel mooi het hoeft van mij niet allemaal van zelf te gaan.

Groet.
 
Ben 1.98 en 120 kg en rij een ZX9-R. Op lange ritten wel wat last van m'n rug, maar dat voel je eigenlijk pas als je afstapt !

Polsen is denk ik inderdaad een kwestie van wennen !

Succes !! :W
 
en dan zijn er nog mensen die de ss rijders posers noemen.
wij lijden echt wel op onze motoren :Y
en als je dan weer thuis bent moet je met je pijnlijke polsen ook weer je motor gaan poetsen.
wij ss rijders verdienen meer respect van de toer en chopper en naked en sm rijders :Y
 
Effe kijken:
Je rijdt twintig minuten...krijgt pijn aan je polsen...rijdt weer twintig minuten naar huis terug...valt bijna van je posemobil omdat je polsen ondertussen bijna van je armen vallen... je zet na vijftig kilometer je motor in je voortuin en gaat het vuil wat je in die vijftig kilometer hebt opgelopen erafpoetsen, ondertussen tegen de buurman opscheppend hoe hard je dat klaverblad wel niet hebt genomen...

En nu wil je respect van rijders die 300 kilometer rijden voor het ontbijt en dan nog 500 na de lunch?
_O-

:P
 
Mensen,

Bedankt!!!

Jullie waren zeer behulpzaam... de kogel is door de kerk. Volgende week dinsdag haal ik m af :Y

see what happens!

cbr1000rr_013_2004_l.jpg
 
Effe kijken:
Je rijdt twintig minuten...krijgt pijn aan je polsen...rijdt weer twintig minuten naar huis terug...valt bijna van je posemobil omdat je polsen ondertussen bijna van je armen vallen... je zet na vijftig kilometer je motor in je voortuin en gaat het vuil wat je in die vijftig kilometer hebt opgelopen erafpoetsen, ondertussen tegen de buurman opscheppend hoe hard je dat klaverblad wel niet hebt genomen...

:P
dat bedoel ik nou worden wij weer in dat hokje gedrukt ;)
ik drink ook nog altijd een kop koffie op het drukste terras die ik kan vinden en zet posemobiel zo dicht mogelijk naast me neer
:P
 
Integendeel zelfs... *D

Mijn vrouw is mij op haar fazer 600 gevolgd over wat ongeplaveide Waldwegen in het Zwarte Woud en wil nu haar motor ook inruilen voor een Transalp oid.
Wat mij betreft is dit met elkaar in tegenspraak. Ik heb net 2 weken Frankrijk erop zitten en dat ging fantastisch op m'n Fazer ;) .


Uiteindelijk gaat, imho, snel over wegen razen eerder vervelen dan over bochtige steile weggetjes met slecht wegdek crossen. :] *O*
:^

Beetje O-) gasgeven is best leuk, maar gasgeven in bochtjes is veel leuker. Slecht wegdek sux b.t.w. -O-
 
Wat mij betreft is dit met elkaar in tegenspraak. Ik heb net 2 weken Frankrijk erop zitten en dat ging fantastisch op m'n Fazer ;) .
Niet in tegenspraak - haar Fazer bevalt haar prima en deed dat ook in Frankrijk, maar als je steeds kleinere weggetjes in het Zwarte Woud opzoekt en achter iemand met een BMW R1100GS rijdt die moeiteloos bochten neemt waar bij jou de vullingen uit je gebit trillen of je achterkant zwabbert alsof je op ijs rijdt, dan wil je ook wel aan een motor gaan denken die wat meer op dat soort wegen is afgestemd.

:^

Beetje O-) gasgeven is best leuk, maar gasgeven in bochtjes is veel leuker. Slecht wegdek sux b.t.w. -O-
Niet op een BMW R1100GS... *O*
 
zijn er btw niet speciale polsverstevigers ofzo die je onder je handschoenen kan aan doen ? Of speciale stevige handschoenen ???

Misschien zou je wat stevig verband om je pols kunnen wikkelen iets van boksen achtig iets....

Polsverstevigers of stevige verbanden rond de polsen zijn zeker niet wenselijk hoor, de pols moet soepel blijven om op een gecontroleerde wijze het gas te kunnen bedienen!!

K denk dat vr de rest alles wel al eens gezegd is, een supersport geeft nu éénmaal wat druk op de polsen, zeker bij lagere snelheden!
En kan ervan meespreken want k rij op één vd meest extreme qua polsbelasting een Ducati 748 maar k moet zeggen bij snelheden boven de 60 valt dat allemaal heel goed mee, en zeker geen last van slapende handen/vingers zoals sommige andere...


@NETMARE: proficiat met de aankoop, veel plezierige en veilige km gewenst!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan