scighera
MF veteraan
Ik heb al een paar keer gezocht, maar er werd steeds vergeleken bij verschillende snelheden; wat een te groot verschil maakt gezien de luchtweerstand (die kwadratsich toeneemt
Stel; ik rij 90kmh stabiel
2th: 6500rpm
3th: 5250rpm
4th: 4000rpm
5th: 3000rpm
(schatting, weet de exacte getallen niet helemaal uit het hoofd. Onder de 2500rpm gaat ie trouwens een beetje bokken)
In wel geval zou ik dan het minste brandstof gebruiken? Bij auto zegt men dat je zo laag mogelijk moet zitten. maar een auto gaat maar tot ca 6000rpm, een Supersport motor tot ca 14.000.
Heeft iemand dit al eens uitgetest? ik rij nu meestal 3000rpm op de rechte stukken en bij bochtenwerk 4000-5000rpm.
Motor in mijn geval is dus een 750cc ZXR met carbs. ik rij nu 1:17 gemiddeld met 50% van de km's BK. Rijstijl wisselend sportief en netjes (dus zowel volgas weg bij het stoplicht als ook relaxed met vroeg opschakelen)
Stel; ik rij 90kmh stabiel
2th: 6500rpm
3th: 5250rpm
4th: 4000rpm
5th: 3000rpm
(schatting, weet de exacte getallen niet helemaal uit het hoofd. Onder de 2500rpm gaat ie trouwens een beetje bokken)
In wel geval zou ik dan het minste brandstof gebruiken? Bij auto zegt men dat je zo laag mogelijk moet zitten. maar een auto gaat maar tot ca 6000rpm, een Supersport motor tot ca 14.000.
Heeft iemand dit al eens uitgetest? ik rij nu meestal 3000rpm op de rechte stukken en bij bochtenwerk 4000-5000rpm.
Motor in mijn geval is dus een 750cc ZXR met carbs. ik rij nu 1:17 gemiddeld met 50% van de km's BK. Rijstijl wisselend sportief en netjes (dus zowel volgas weg bij het stoplicht als ook relaxed met vroeg opschakelen)
Laatst bewerkt: