De motor van mijn vriendin (zx6r 2004) (87KW) Heb ik nog tijdens de oude regelgeving begrensd d.m.v. een originele 25KW kit van Kawasaki, en vervolgens ook een aangepast kentekenbewijs gekregen, met het vermogen 25KW en de tekst: "het betreft een lichte motorfiets"
Het het lokale politiebureau deze vraag al voorgelegd, maar die verwijzen me door naar het RDW, en die hebben ook niet echt een concreet antwoord.
Het gaat mij namelijk om het volgende, concreet als regel kan ik dit vinden:
Hier praten ze over wanneer je nu nog een motor gaat begrenzen naar 35kw. Maar mijn motor heeft dus al niet meer dan 70KW op het kenteken momenteel.
Ook de KW/Kg regel blijft hij ruim onder met 0.15kW/Kg
Het het lokale politiebureau deze vraag al voorgelegd, maar die verwijzen me door naar het RDW, en die hebben ook niet echt een concreet antwoord.
Het gaat mij namelijk om het volgende, concreet als regel kan ik dit vinden:
35kW-wetgeving
Met het 35kW / A2-rijbewijs mag een motorrijder rijden op een motor met maximaal 35kW vermogen, waarbij in acht genomen moet worden dat naast dit vermogen, het vermogen per kilo niet meer dan 0,20kW mag zijn. Een motor van 175kg en 35kW voldoet hier precies aan (35kW:0,2kW/kg=175kg). Is de motor geknepen naar 35kW, dan mag de motor origineel niet meer dan het dubbele vermogen hebben (70kW). Stel dat je een 55kW motor knijpt naar 35kW, dan mag dit natuurlijk wel, het gaat er om dat een motor niet meer dan 70kW vermogen mag hebben, voor je deze terug zet naar 35kW.
Hier praten ze over wanneer je nu nog een motor gaat begrenzen naar 35kw. Maar mijn motor heeft dus al niet meer dan 70KW op het kenteken momenteel.
Ook de KW/Kg regel blijft hij ruim onder met 0.15kW/Kg