Supersport -> Naked

Mr Hornet

MF veteraan
11 dec 2001
1.429
0
Vraagje aan de super-sport rijders

Hebben jullie er al eens over nagedacht om over te stappen naar een naked-bike ???

Aangezien je in nederland helemaal gek word van het flitsen zou het misschien een optie zijn
( je loopt niet zoveel kans om met 200+ van de snelweg gehaald te worden )

De Naked bike van tegenwoordig zijn echte pretmachine's qua wheelies/stoppies enz.
 
Kheb er ook al over nagedacht. Vind ik wel grappig, een naked.
Maar als ik dan weer een echte supersport zie, ben ik weer helemaal verkocht :)
 
Wel over nagedacht, maar heb het voorlopig nog niet gehad met de sportmasjientjes dus zal de naked nog ff moeten wachten :)
 
Ik heb ook over een naked na zitten denken...en nog serieus ook...zo een X-ELEVEN de naakte blackbird met veel meer koppel...en ook daarop zou ik met over de 200 van de weg worde gehaald....dus lekker een racer *D
 
Wilde eerste een Naked kopen nadat ik mijn rijbewijs gehaald had. Maar ik moest een super sport kopen van mijn vriendin :+ en heb er geen moment spijt van gehad.
 
Heb nog ff zitten denken aan een Monster 900 of een S4.

Toch maar niet, komt misschien nog wel eens.
 
Op vrijdag 07 juni 2002 14:22 schreef JoKing het volgende:
Wilde eerste een Naked kopen nadat ik mijn rijbewijs gehaald had. Maar ik moest een super sport kopen van mijn vriendin :+ en heb er geen moment spijt van gehad.

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Wilde eerste een Naked kopen nadat ik mijn rijbewijs gehaald had. Maar ik moest een super sport kopen van mijn vriendin :+ en heb er geen moment spijt van gehad.

hej, jij hebt ook zo'n vriendin?? heel lang geleden wilde ik zelfs een sjopper :? ben ik zelf vanaf gekomen, suzuki bandit leek me ook wel iets, maar de laatste jaren ben ik beetje meegesleurd door haar voorliefde vr sportbikes... 't is een cbr600 geworden.. en spijt dat ik er van heb, onvoorstelbaar :+
 
Ben een half jaar geleden overgestapt van naked naar SS, nog geen moment spijt van gehad, behalve het verbruik dan }) Ik vind de windbescherming gewoon erg lekker (ook onder de 200km/u) :)

Zitcomfort is iets minder, maar het is m'n hobby dus maakt het niet uit. (ik heb de motor niet nodig voor woon-werk of zo)
 
Kheb er ff over nagedacht.
Maar ik vind de Triumph Speed Triple (of Speed Four) wel een ontzettend mooie fiets. Beetje fighterachtig hou ik wel van.
 
JohnV is wel het mooiste voorbeeld, van een cruiser/chopperachtige fiets (Intruder ofzo?) naar een Supersport. :)
 
Ja... Nee...
Naked gelest en dat vond ik meer dan genoeg... Vind sommige nakende fietsjes wel leuk (GSX1400, Moster S4 en nog wel een paar), maar de wind vinnik niet zo tof & de vering is vaak erg soepel naar mijn smaak... Op het deinerige af... Het is me net allemaal niet scherp genoeg... Plus Supersportjes vinnik er vaak wel lekker uitzien...

Even de vraag omkeren, Meneer de Horzel...
Heeft u wel eens gedachtaan de aanschaf van zo'n lief klein sappig stukje supersportfiets? Stuurt absoluut leuk (ook met minder dan 200) en rijdt ook nog net wat strakker... Volgens de vrienden van de PB zelfs heeel wat strakker... (bron: PB december 2001)
 
Nee, ik blijf altijd supersport rijden.

Wat betreft hard rijden : je kunt ook met 150 in een 30 km-zone worden
geflits met een naked.
Daar heb je geen supersport voor nodig.

Het enige voordeel is als je valt dat je niet zoveel kuipschade hebt.
 
Ja... Nee...
Naked gelest en dat vond ik meer dan genoeg... Vind sommige nakende fietsjes wel leuk (GSX1400, Moster S4 en nog wel een paar), maar de wind vinnik niet zo tof & de vering is vaak erg soepel naar mijn smaak... Op het deinerige af... Het is me net allemaal niet scherp genoeg... Plus Supersportjes vinnik er vaak wel lekker uitzien...

Even de vraag omkeren, Meneer de Horzel...
Heeft u wel eens gedachtaan de aanschaf van zo'n lief klein sappig stukje supersportfiets? Stuurt absoluut leuk (ook met minder dan 200) en rijdt ook nog net wat strakker... Volgens de vrienden van de PB zelfs heeel wat strakker... (bron: PB december 2001)

Sterker nog ze hadden een testroute uitgezet. Met de Fazer 1000 was die sneller te rijden dan met de R1. Idem voor Hornet en CBR 600. Zo'n breed stuur is ideaal op bochtige weggetjes.

Ik vind het op zich wel mooi zo'n naked bike. Maar voor lange afstanden vind ik de windbescherming van m'n supersport wel lekker.
 
Sterker nog ze hadden een testroute uitgezet. Met de Fazer 1000 was die sneller te rijden dan met de R1. Idem voor Hornet en CBR 600. Zo'n breed stuur is ideaal op bochtige weggetjes.

Ik vind het op zich wel mooi zo'n naked bike. Maar voor lange afstanden vind ik de windbescherming van m'n supersport wel lekker.
Niet zo idem voor de Hornet en de CBR...
De CBR voelde stabieler aan en mocht meer toeren draaien & had een leukere powerband... Ook stuurde het net weer wat beter...

Ook was de R1 overall sneller in vergelijkbare omstandigheden, door beter bochtengedrag en acceleratie... (kijk de tijden maar na van de "slechte" rit...), alleen de stabiliteit was weer een stuk minder & de rijder ging slechter door slecht overzichtelijke bochten...

Conclusie (ongeveer):
1. Fazer 1000 snel & stabiel... Trager dan de R1, maar wel met minder inspanning te rijden...

2. R1 & CBR600(gelijk geëindigd):R1 is leuke fiets, maar erg inspannend als je echt wilt gaan (en daar daagt de fiets je toe uit)CBR is gewoon stabiel (beter dan de Hornet) en snel.

4. Hornet: Superfiets als je deze alleen rijdt, maarin dit gezelschap te weinig punch en iets minder goed sturend...
 
Terug
Bovenaan Onderaan