Supersport verzekeren

Danny_R6

Die hard MF'er
5 jun 2008
876
0
Naaldwijk
4 november moet ik voor de 2e keer afrijden en hopen natuurlijk dat ik het ga halen.
Maar ik had alvast mijn verzekering (TVM) opgebeld om te vragen hoe en wat over een motorverzekering.

Nu zei meneer in kwestie dat hij nog wel even moest controleren of ik uberhaupt wel een supersport (yamaha r6) mag verzekeren omdat ik beginnend bestuurder ben.
Ik heb wel 5,5 jaar me autorijbewijs en ben 23.

Wie heeft hier weleens meer van gehoord???

Ik wist helemaal niet dat dit zo was! dus.... ahhhoowwwww :o :/
 
Huh, je verzekeraar zegt dat jij moet controleren of je em wel mag verzekeren? :? Kon ie niet alvast een tipje van de sluier oplichten? :P
 
volgens de site van tvm hebben ze niet eens een motorverzekering :? misschien vandaar de verwarring _O-

edit:
even gegoogled:

Bonus/malus: Ik heb mijn personenauto bij TVM verzekerd. Nu heb ik een motor aangeschaft, kan ik deze bij TVM verzekeren en krijg ik dezelfde bonus/malus-regeling?
TVM verzekert geen motoren maar dit kan wel via dochteronderneming TVM intermediair B.V. worden verzekerd. Deze brengt de motorverzekering onder bij een andere verzekeringsmaatschappij. Deze andere maatschappij neemt niet de korting van de TVM personenautoverzekering over.

Alleen als de personenauto wordt verkocht en de motor daarvoor in de plaats komt kan de bij Roy-data geregistreerde schadevrije jaren van de auto voor de vervangende motor worden gebruikt.
bron
 
Laatst bewerkt:
Ah OK... nou dan maar een verzekeraar bellen die wel in motoren doet...

Hou es op met dat editten :P
 
Laatst bewerkt:
Ach, anderz kun je vast wel bij de:
KNMV, ANWB, HEMA, MAG, Unive, Interpolis, Centraal Beheer, enz enz enz.
terecht...
 
Klopt, bij heel veel verzekeringsmaatschappijen moet je minimaal 2 jaar je motorrijbewijs hebben voordat je een SS kan verzekeren, helemaal als je in de risico categorie valt. Ik kon die van mij wel verzekeren omdat ik de eerste 2 jaar 25KW moet rijden. Daarom kon dit wel.

Bij Verzekeringsmaatschappijen waar dit wel kan betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.
 
Ach, anderz kun je vast wel bij de:
KNMV, ANWB, HEMA, MAG, Unive, Interpolis, Centraal Beheer, enz enz enz.
terecht...

Ja maar ik krijg omdat ik bij een transportbedrijf werk (TVM = transportverzekeraar) een volledige no-claim van 75% :}
 
Klopt, bij heel veel verzekeringsmaatschappijen moet je minimaal 2 jaar je motorrijbewijs hebben voordat je een SS kan verzekeren, helemaal als je in de risico categorie valt. Ik kon die van mij wel verzekeren omdat ik de eerste 2 jaar 25KW moet rijden. Daarom kon dit wel.

Bij Verzekeringsmaatschappijen waar dit wel kan betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.

Zo niet dan toch.. want dan heb ik altijd paps nog :9
mwhuhahahahaha _O- *O*

Maargoed, heb hem liever gewoon volledig op me eigen naam.
 
Laatst bewerkt:
Huh, je verzekeraar zegt dat jij moet controleren of je em wel mag verzekeren? :? Kon ie niet alvast een tipje van de sluier oplichten? :P

Even je bril opzetten... |( _O-

"Nu zei meneer in kwestie dat hij nog wel even moest controleren of ik uberhaupt wel een supersport (yamaha r6) mag verzekeren omdat ik beginnend bestuurder ben."
 
Goeie service, daar bij TVM O-)
Moet je dan ook "Ik? Ik ben verzekerd bij TVM" op je rug dragen eigenlijk?


Hahaha nee uiteraard niet.
Ik bel gewoon namens het bedrijf met onze vaste contactpersoon en die regelt het gewoon netjes.

Ik heb Opel Astra Coupe uit 2001 all risk verzekerd voor geen 400 eur per jaar! O-)
Normaal is dit ongeveer € 1600,-

Dus dat scheelt echt wel veel en zeker als je nog jong bent is dat ideaal!!! :9

PS: Heb net even de KNMV gebeld en die zeiden dat een R6 totaal geen probleem is als je gewoon je 'zware' rijbewijs hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan