supersport

wikkie

MF'er
11 aug 2002
47
0
kunnen ze niet beter de supersport volgend jaar de hoofd klasse maken daar hebben alle merken een goed team in rijden?Wat ik heb gehoord is dat er voor de superbiks vanuit de japanse fabrieken :( weinig intresse is voor volgend jaar .het was dit jaar al bijna een merkenrace en als honda dan ook nog stopt word het hellemaal een merk.
 
Inderdaad, Flamini krijgt nu de rekening gepresenteerd voor het feit dat hij Ducati altijd een bijzondere plaats heeft gegeven in de SBK.
 
Alsof Ducati de enige 2 cilinder is die rondrijd in het WSB. Daarbij hadden Yamaha, Suzuki en Kawasaki ook een 2 cilinder in de stijd kunnen gooien.

Flaminni heeft de oorlog met Dorna verloren zul je bedoelen. Vanwege de MOTOGP en z'n torenhoge kosten zijn de japanse fabrieken gaan snijden in de WSB budgetten. Zo moet honda vanwege de verliezen in Europa gaan korten in de racekosten en dat is in dit geval ten koste gegaan van het WSB en was het einde oefening voor Colin Edwards op de VTR1000.

Neemt niet weg dat Flaminni mi teveel paniekvoetbal heeft gedaan de afgelopen jaren waardoor de japanse fabrieken het vertrouwen helemaal kwijt zijn geraakt in de italiaan.
 
Plus dat gezeur met restrictors in de viercilinders met 1000 cc. Ik wil eerst wel eens zien of die echt zoveel sneller zijn.

Idd ze hadden er ook een 2cilinder tegenaan kunnen gooien, mar dan hadden ze die ook moeten ontwikkelen en op de markt brengen. Ik denk dat ze erop hadden gehoopt dat ze al sneller met een 1000cc 4cil mochten komen. Voor zover ik me kan bedenken heeft alleen Suzuki (van Yam, Kawa en Suz) een 2 cil. Maar de TL1000R is toch niet goed genoeg ofzo?
Of zou ook Suzuki weinig geld hebben, kan wel kloppen omdat ze ook al met Kawa zijn gaan samenwerken.
 
Hebben de Japanners eigenlijk ooit interesse getoond voor de WSB? Ja Honda, heeft een succesvolle superbike gemaakt, maar verder minimaal geinvesteerd in nieuwe ontwikkelingen. Yamaha zei alleen in 4-cilinders geinteresseerd te zijn omdat dat hun markt was en de straatfiets van Suzuki was een flop, dus ook daar geen interesse. Als 4 cilinders een eerlijke kans hadden gekregen, net als in de SS, dan had de WSB op net zo veel interesse kunnen rekenen. Ik hoop trouwens dat Edwards nog weg komt, anders dan wordt hij meegenomen in de WSB misère.
 
Terug
Bovenaan Onderaan