Susuki intruder 1400 willen kopen, nadelen???

Ace-driver

MF'er
28 sep 2004
166
0
Aalst / waalre
Een maat van me wil een susuki Intruder 1400 cc kopen..

Ik weet niks van dat soort bikes..

Zijn er dingen waar hij op moet letten??
Rare afwijkingen of latere aanpassingen ofzo..

Hij zoekt rond 1995...
Wat is zo'n ding dan nog waard 4000 eurie??

Tanx
 
Effe wat anders,hoe bevalt je ace?Zie je nog maar relatief weinig van lopen.
 
Ik heb vroeger een Intruder 1400 gereden en vele tienduizenden kilometers gereden zonder ook maar één enkel probleem, en vele vrienden van mij hebben dezelfde ervaring met die 1400,dus je maat kan op beide oren slapen en overgaan tot aankoop van zo een Intruder.
 
Ik heb zelf twee Intruders 1400 gehad, waarvan de laatste van maart 1993 was. Deze heb ik eind 1994 gekocht met 6100 km op de teller. Na een aantal verbouwingen was ze helemaal naar mijn zin. Vorig jaar juli is ze geëmigreerd naar Frankrijk, en toen stond de teller op ruim 150.000(duizend!) Slechts eenmaal grote reparatie; hohnen cilinders omdat er een stukje van de bougie was afgebroken. Verder alleen maar errug veel plezier gehad van deze motor. :}
 
Mijn ace is echt helemaal super..
Heb hem nu 4 jaar en er staat 42000 op de teller gekocht met 19000..

Sommige zeggen veel last te hebben van olie verbruik maar dat kan ik niet bevestigen, wel wat maar toch zeker heel weinig ca. 1 lit : 6500 km..

Verder afgelopen winter seizoen m'n kleppen gesteld.. zijn er 20!!
Ik vertrouw namelijk de dealers niet zo..
Ik kan veel zelf en mijn pa ook dus ook deze klus is weer toppie verlopen..

Kortom ben nog heeel tevreden over m'n ace en hoop er nog veel plezier van te hebben.. veel pk's en toch een fijn te doseren bike..en niet zo'n lichtgewicht dingetje dan heb je het idee dat je op een bromfiets zit.. nou, dat heb ik niet..

Heb ondertussen al wel een keer op een ZX12-R gereden en dat is ook wel lekker moet ik zeggen dus als de lotto me goed gezint is dan zou het best zo kunnen zijn dat ik een keer een kawa zx12-R ga kopen maar voorals nog is deze ace mijn kindje..

Tanx voor de info verder ... zal m'n maat door geven dat het een verstandige keus is zo'n intruder..
 
3jaar heb ik met enorm plezier op een licht verbouwde intruder 1400 gereden deze staat nu bij jack bike te koop in elburg,een nadeel is wel dat de intruders slecht chroom werk hebben,die van mij zag er als nieuw uit na dat ik hem had in geruild voor een HD,het is veel poetsen op de intruder om het chroom mooui te houden.maar motor en andere onderdelen zijn zeer betrouwbaar,en de cadan is lekker onderhouds vrij ,alleen nieuwe olie ieder jaar,dus kopen zo n intruder en zeker een 1400 deze trekken als een beer suc7 groet twincam88
 
kheb gister voor het eerst op een 1400 gereden, vanuit Bremen terug naar Meppel
tis een beest van een motor, sturen valt je in het begin wel tegen, maar daar wen je wel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan