Suter slipperclutch probleem

Tarmax

Die hard MF'er
29 jul 2004
335
0
Ik heb op mijn KTM 525 EXC van 2005 een Suter Racing slipperclutch gemonteerd.
Nu heb ik daar al een paar honderd (circuit) km mee gereden, zonder problemen.
Maar van het weekend begon hij door te slippen. Soms zo erg zodat je niet eens weg kan komen.
Het probleem trad op bij koude motor, maar het probleem is ook bij warme motor.
Nu zou ik graag reactie willen hebben van mensen die soortgelijke problemen hebben gehad.
 
Ik heb op mijn KTM 525 EXC van 2005 een Suter Racing slipperclutch gemonteerd.
Nu heb ik daar al een paar honderd (circuit) km mee gereden, zonder problemen.
Maar van het weekend begon hij door te slippen. Soms zo erg zodat je niet eens weg kan komen.
Het probleem trad op bij koude motor, maar het probleem is ook bij warme motor.
Nu zou ik graag reactie willen hebben van mensen die soortgelijke problemen hebben gehad.

Op tijd olie verversen is belangrijk :+
Je platen zijn waarschijnlijk versleten dan worden ze dunner en heb je geen veerdruk genoeg meer en gaat hij slippen ;)
 
Ik heb op mijn KTM 525 EXC van 2005 een Suter Racing slipperclutch gemonteerd.
Nu heb ik daar al een paar honderd (circuit) km mee gereden, zonder problemen.
Maar van het weekend begon hij door te slippen. Soms zo erg zodat je niet eens weg kan komen.
Het probleem trad op bij koude motor, maar het probleem is ook bij warme motor.
Nu zou ik graag reactie willen hebben van mensen die soortgelijke problemen hebben gehad.
Heb je de juiste olie anders gaat i doorslippen })
 
Bedankt voor de reacties, de opties die worden aangedragen heb ik al gecontroleerd (ik ben zelf monteur). Maar waarschijnlijk hebben we het gevonden. Na overleg met de importeur blijkt dat er verschil is geweest, afhankelijk van bouwjaar, in de dikte van de stalen platen in de koppeling. Dus als het goed is moet ik stalen platen van een 2003 monteren in plaats van een 2005 en zou het probleem verholpen moeten zijn. We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, de opties die worden aangedragen heb ik al gecontroleerd (ik ben zelf monteur). Maar waarschijnlijk hebben we het gevonden. Na overleg met de importeur blijkt dat er verschil is geweest, afhankelijk van bouwjaar, in de dikte van de stalen platen in de koppeling. Dus als het goed is moet ik stalen platen van een 2003 monteren in plaats van een 2005 en zou het probleem verholpen moeten zijn. We zullen zien.

In het montage boekje staat een tabel van welke dikte het complete pakket moet hebben(er staat een min en een max speling bij,bij overschrijding werkt hij niet goed),deze kan je bereiken door eventueel een paar dikkere of dunnere platen te gebruiken om de juiste maat te krijgen.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan