suz GSX-F naar streetfighter...To the Max!

Gabbert

MF veteraan
5 jul 2011
1.053
0
Wouw
Een oude GSX-F heeft nou niet bepaald de looks om van de kwijlen. daarom word het een streetfighter: Project Pure X

so far so good:


Renthal stuur + bar end mirrors
Koso cockpit
Polisport koplamp met bi-xenon


Nog te doen:
Subframe vermaken voor een kont van GSX-R k4
Voetsteunen monteren (ebay rearsetje!!)
Stale remleidingen bestellen en monteren
Verlenge kabels (gas koppeling e.d)
en nog wat kleine zooi, je kent het wel


Paintjob:
Kappen+tank+velgen: wit
voorpoten + kroonplaat: matzwart
stickers: subtiel en blauw

Timeline:

Het begon zo:

DSC_0576.jpg


En tegenwoordig rollen we zo:



Next step: subframe!

Alle tips en tricks zijn welkom!

Groeten! :]
 
Laatst bewerkt:
Fatbar stuur te verkrijgen bij Jerryt hier op MF, zonder bochten er in is ie het goedkoopst.


&

full
 
[.

_O- Ja,die bochten zijn reteduur! _O-

Bedankt Chris voor de PR. :+
 
Laatst bewerkt:
Haha jerryT, ik zou graag eens real life zo'n stuur willen zien zodat ik goed weet wat ik wil :) en dan bedoel ik niet perse jou stuur, maar zowiezo een fatbar opzich
 
Haha jerryT, ik zou graag eens real life zo'n stuur willen zien zodat ik goed weet wat ik wil :) en dan bedoel ik niet perse jou stuur, maar zowiezo een fatbar opzich


als je er voor naar Friesland rijdt ga je wel wat bijzonders zien, sommige zouden het een stuk ijzeren pijp van 22 rond noemen, dat zijn de pessimisten zeg maar. Naar mij idee kan het allemaal veel positiever, je zou ook kunnen zeggen; een organisch gevormde, multifunctioneel inzetbaar metaal, op exact de jusite lengte afgekort zodat het zijn belangrijke taak met ferve kan handelen, kortom ik zie een Fatbar :Y (en taal is leuk ;) )
 
Zo'n 1100 frame is nogal anders dan een 600 / 750 frame.. waar gaat het in dit geval over??

Een F heeft hoe dan ook een lastig frame, het is achteraan nogal laag dus je moet ver omhoog werken naar de kont. mischien dat het ori. subframe van een gsxr k4 met wat schetsplaten op het hoofdframe van de F te maken is, wie weet ;)

verder sluit de kuip aan op de tank, zonder kuipwerk blijft er dan een erg lelijke tank over.. je kunt de tank aanpassen zodat deze op het frame aansluit, ik heb hier ook al een project langs zien komen waar een R tank gebruikt is..

Het is niet het meest voor de hand liggende uitgangspunt, maar er is wel wat van je maken.. mischien vindt je in mijn topic nog wat inspiratie..

succes!
 
Thnx iedereen! De F is inderdaad niet echt een geschikt model voor SF OMBOUWE, echter kan je veel met een beetje lassen en slijpen, bakke en brade. Het is een winterproject dus het gaat lang dure , ik neem er iig de tijd voor.

Ik probeer in stappen te werken zodat tussen door de fiets gewoon rijd en legaal is. Ik begin eerst met de voorkant: een ander stuur, gevolgs door een andere teller en dan een koplampje, dan zien we wel weer :)
 
Owja, wss is het idd het makkelijkst om compleet subframe van een k4 te pakken, samen met de kont en seatcover, als iemand deze nog in de aanbieding heeft???? Zal tegen die tijd ook even en gsx r topi. Vragen.

GN
 
Zo te zien wel Dave , ander/duidelijker fotootje misschien? ;)

Brrrr , wát 'n lelijk frame zo'n 600 ........ maar dus ook 'n uitdaging , dat dan weer wel. :)
full
 
Ik vind die wel geslaagd op de achterkant na. ik wil toch een ander kontje erop zetten omdat je dan ineens ok veel meer ruimte krijgt tussen achterwiel en kont, hoe dit uit gaat pakken... nobody knows hahaha
 
Vandaag nog even naar de fiets gekeken m.b.t de achterkant, zou ik die willen verbouwen dan vervalt alles... Aangezien het niet echt een los subframe is maar dat mijn voetsteunen en al daar aan zitten ben ik benieuwd hoe dat ooit uit zal gaan pakken.. Vandaar dat je bij 9/10 gsx f streetfighters een bijna standaart achterkant heb.
 
Vandaag nog even naar de fiets gekeken m.b.t de achterkant, zou ik die willen verbouwen dan vervalt alles... Aangezien het niet echt een los subframe is maar dat mijn voetsteunen en al daar aan zitten ben ik benieuwd hoe dat ooit uit zal gaan pakken.. Vandaar dat je bij 9/10 gsx f streetfighters een bijna standaart achterkant heb.


Gewoon de flex er in! :+
 
het is een gsx f 600. Mocht ik alles eraf slijpen dan wil ik het eerst even goed uitzoeken Jerryt ;)
 
Achterkant veranderen is inderdaad kut, ik vermaak de mijne met Peugeot Speedfight 2 (scooter) kappen, misschien een idee om GSXR kappen te vermaken met de jouwe? Weet alleen niet of dat mooi gaat worden door de vormen etc.
 
dat was het plan ooit ja, maar aangezien ik zag dat het subframe héél laag loopt bij de F, krab ik me toch eens achter mn oren.. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan