suz GSX-F naar streetfighter...To the Max!

Beetje jammer, kroonplaat was nog niet klaar en komt woensdag, alstie dan maar wel klaar is! Word eens tijd dat dat ding op wielen staat ipv hangt aan het spant. en starten zou ook niet verkeerd zijn!
 
Jeu....heuj,

De kroonplaat is binnen, of ik er blij mee ben is een 2e. Ja de klemmen zitten erop, nee ik breng nooit meer iets weg naar hem. Mijn slot zit vol zooi en is nu kapot. Dus dat word een nieuwe sloten set. Zag er al eentje staan voor 65 eu dus die ga ik binnenkort bestellen, samen met een schokbreker, kont, zadel enzo voor de achterkant. Al met al ben ik wel blij met het plaatje tot nu toe!

D7BC2054-E30F-4980-AA0B-81AF439D427F-3048-000005378E2CF818.jpg


9CA6E443-44BF-456F-A5F6-1DF3A85AB4F9-3048-000005379C187183.jpg


20B16D3E-866F-477E-8D78-B472D5C87244-3048-00000537A1F0140C.jpg
 
Vandaag heel even doorgebracht in de schuur, ff startpilot in 't luchtfilter en toen starte het beestje weer :). rookte een beetje maar hij deed het gelukkig wel.

Heb hier op het forum een andere schokbreker gekocht samen met een achterlicht van k4. past net wat beter die schokker.

De planning is:

-De voorkant rechtzetten, stuur staat scheef tegen over het wiel :S???

bediening monteren.

Kabeltjes goed leggen

Koso teller verder afmaken en netjes aansluiten

dan is de voorkant klaar, en gaan we verder aan de achterkant. daarvoor moet ik nog wel alle onderdelen kopen. ik twijfel nog steeds of het ik het subframe zelf ga maken
 
stuurklemmen scheef of de kroonplaat geboord?
Dit was een van de redenen dat ik niet voor een eigen gemaakte/aangepaste ging. een halfe mm word door de lengte van het stuur zo erg versterkt dat het gouw scheef gaat staan.
 
Nee die zijn helemaal ingespannen ed dus die vertrouw ik wel, zal wel wat verkeerd gedaan hebben met monteren. Binnenkort weer even optakelen en alles opnieuw erin op de goeie volgorde :)
 
uhu, hij vond 't iig geen leuk klusje omdat hij alles in moest spannen en mallen moest maken ervoor. En omdat het zo snel krom trekt heeftie niet alles in 1x kunnen doen. Hij heeft het wel voor elkaar gekregen om mn slot te verneuken, dat wel
 
uhu, hij vond 't iig geen leuk klusje omdat hij alles in moest spannen en mallen moest maken ervoor. En omdat het zo snel krom trekt heeftie niet alles in 1x kunnen doen. Hij heeft het wel voor elkaar gekregen om mn slot te verneuken, dat wel


nou lekker weer dan... schiet ook niet op dan

ps: zou het persoonlijk niet zo fijn idee vinden als ze erop gelast zitten,zou me kunnen voorstellen dat er sterkte afname van alu is door het lassen
 
weet niet wat je nou allemaal kwijt bent geweest voor stuur plus kroonplaat en aanpassen kroonplaat, was het niet makelijker /goedkoper geweest om een kant en klare kit te kopen speciaal voor deze fiets.

Het feit dat die hij je slot verneukt zegt al iets over zijn kunde.
 
zijn werk koste mij een 10tje omdat het een bekende van mn pa is. dat het goed gelast is geloof ik wel. Kant en klare kit is vele malen duurder helaas. en het geld groeit niet op mijn rug anders zat er ook wel een USD vorkje in :)
 
zijn werk koste mij een 10tje omdat het een bekende van mn pa is. dat het goed gelast is geloof ik wel. Kant en klare kit is vele malen duurder helaas. en het geld groeit niet op mijn rug anders zat er ook wel een USD vorkje in :)

oke , twijfel d'r niet aan dat het goed gelast is maar... sommige smaken alu(stukkie giet alu van je kroonplaat is nou niet echt supermateraal) nemen tot wel 50% af bij lassen/extreme verhitting enz

is toch vervelend als je tijdens het rijden opeens een stuk stuuur met kroonplaat in je hand heb

vandaar dat ik dat zij

verder goed bezig word een leuk project
 
Ja dat zou minder zijn! Ach er valt altijd wel een mauw aan te passen, kzal het met t teste in de gaten houden en kijken voor scheuren ed
 
We zijn er weer! tis weer even geleden zeg!

update:

schokbreker met ohlins binnewerk van een k4/5 binnegehad, past hij niet :( dus TE KOOP

Voorkant in elkaar gezet op de remmen na, toch nergens voor nodig! Zo doende kon ik mijn teller aansluiten en beetje netjes maken, moet de benzine meter nog aansluiten en de km-sensor plaatsen dan is die klaar.

Ondertussen de kont en het zadel van een k4 600 binnen gekregen dus we kunne beginne aan het subframe!

en ik ga binnenkort remleidingen bestellen en een rem schakelset
 
thnx, wou je nog een pm'etje sturen of jij toevallig goedkope rem schakelsets wist op ebay ofzo. degene die er nu op zitten gaan eraf en er komen die van een gixxer ofzo op het verticale stuk van het frame
 
Nee van boven ging wel, van ondere was het een ramp dus nu van een oudere gsx R erin ;). Bedankt voor de link pruttelaap!
 
Nou nou nou we zijn weer een klein beetje opgeschoten:

- slotenset binnen
- kont+zadel gsxr k4 binnen, ziet er goed uit!!

Uitlaat is de helft ingekort en vandaag weer gestart, wat een pokke herrie hahaha. gelijk een helder blik geworpen naar het subframe, ik haal me hierbij heel veel werk op mn schouders maar we gaan het toch doorzetten. niet gedacht dat de brug eruit moest. maarja dit is nodig om fatsoenlijk te kunnen lassen. subframe word TIG gelast door een vriend van me, dit gebeurt a.s zondag. ik heb nu dus nog donderdag avond en zaterdag om alles klaar te maken (wiel eruit, bedrading weg, tank erop e.d)

Ik zou heel graag foto's hebben van de binnenkant van een k4 kont, dit helpt mij bij het maken van een subframe :)
 
Viva la update!

Kabelboom voor de voorkant netjes gemaakt, benzinemeter aangesloten. alles werkt nu BEHALVE.... ja er is altijd wel een volgend probleem, de xenon. de lamp schakelt wel groot en klein licht maar hij brand niet. Dat is weer voor zaterdag, het is met dit weer niet te harden in de schuur!
 
It's Alive!!


Liep best beroerd maarja dat zal de kouw zijn en de tijd dat hij niet gelopen heeft. Wel een superdik geluid!

en diezelfde avond nog maar wat verder gestript voor het (ver)maken van het subframe!

D437DFE2-584A-4A83-97C1-1D40880B98F6-19732-000012732DD7BBCD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Productieve dag gehad! Lekker aan het subframe begonnen, nog een dagje en dan zit alles er wel op en afgelast

8F167273-645F-4B76-B383-3B239722F978-21126-000013AEB3B3DEF1.jpg



4BEA1293-0E9B-4510-9EF7-7886574639D1-21126-000013AEAAC39786.jpg
 
Nope, ik zou niet weten hoe, niet vergeten dat de ruimte onder de tank gewoon dicht word he;)
 
grotekont.jpg


ok, ik weet niet hoe je het gaan aanpakken, en heb er nu geen mooie sjop van gemaakt..
maar ik denk dat deze kont zowizo wel erg groot gaat blijven..

wel nog, goed bezig, tempo zit er goed in ;)
 
Kont is zeker te lang,wat meestal gebeurd is dat het zadeltje wat korter word gemaakt en dat de kont zo een eind naar voren kan.Zadel zal opnieuw bekleed moeten worden. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan