Suzuha TR1

Suzuha TR1

MF veteraan
12 aug 2010
7.141
4
Europa
Beste Mede M-F`ers,

Hierbij mijn eerste topic,

Vorige week heb ik in een vlaag van: `waar laat ik mijn zooi toch`een van m`n suzuki GSX750 blokken verkocht, deze wordt a.s. Dinsdag opgehaald door een mede MF`er.

De rest van de motor heb ik of verkocht , of weggegooid... , USD had ik er 2 jaar geleden al ingezet, samen met een achterbrug van een `97 GSXR en achterwiel van ergens uit die tijd met een 180`er achterband.......en ja, da`s tegenwoordig niks meer, ik weet het |(

Mijn afwijking is dat ik gek ben op de oude Yamaha TR1 blokken!, dus ik heb er maar eens een carterhelft ingelegd om wat te passen.......dus:
full

full


Zoals te zien, is er niet genoeg ruimte, maar het is toch ook niet heel erg krap allemaal, hooguit aan de voor en achterzijde(beide bovenin)....frame moet ik dus aanpassen, eerst maar eens heel relaxed meten, meten en nog eens meten.

Verwacht van mij aub geen razendsnel, snel of langzaam topic, nee het zal een soort slakkengang zijn, dit ivm mijn gezondheid die mij ontbreekt waardoor ik nogal eens niet in de garage kan zijn...MMMMAAARRR, alles komt goed!


Groeten Wynand

PS: Tips aangaande waar ik zal beginnen :? , voorste ophanging? achterste? of juist rond de tandwielas? Verder kan ik het blok deel van het frame laten zijn, maar eergens hou ik van het GSX frame met de buizen voorlangs...
 
Laatst bewerkt:
En nog een volger!












Ik heb niet zoveel tijd, dus opschieten met die handel...

_O-



:W
 
Laatst bewerkt:
Moet wel lukken wynand, vanochtend een yamasu rd350 met een suzuki gt550 blok gezien.
succes.
 
Laatst bewerkt:
Ha wynand,

Goed bezig! Een eigen topic is altijd goed en zeker als het project een TR1 blok heeft. Is het geen optie om de framebuizen aan de onderkant te laten vertrekken? Dan zakt je hele blok misschien net genoeg om aan de bovenkant niet teveel in de problemen te komen.... Aan de voorkant van het blok kun je het prima bevestigen volgens mij. 1 van de 2 koppen moet in ieder geval kunnen "bewegen" tijdens het opwarmen van het blok.

Zet hem op met je project, ik lees zeker mee!

Later,

Loek
 
Heyyy Wynand!

Je hebt er weer een volgeling bij ;)
Mocht je nog een mooie tank nodig hebben dan heb ik er nog wel een :P
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel! wordt bijna verlegen van ale aandacht.... :$ ...nee hoor 8-)

Hier nog een foto van de GSX hoe ik hem voor ogen heb/had, maar dan dus een ander blok, zo stond hij erbij tot vorige week :')
full



En ik zag in mijn docu map ook nog de MP foto hoe ik hem kocht *O*

full
 
Laatst bewerkt:
@x7.....dat zijn de berichten die ik nodig heb, geeft de burger moed!

@Supervet....Loek, kun je mij iets meer vertellen(tekenen) hoe je dat voor je ziet?
 
Moet je nou eens kijken,een eigen topic! *O* *O*
De man die volgens mij veel topics volgt. O-)
Kan zeker een mooi project worden,heb zelf niks met die blokken maar word wel lekker apart zo dat ding in een gsx frame pielen.
Wens je veel succes en uiteraard gaan we je met raad en daad bij staan. :Y
Zou eerst de cilinders e.d.er op zetten voordat je het carter gaat monteren in het frame en wat al gezegd werd het voortandwiel lijnen met het achtertandwiel en mooi dicht bij het brugscharnierpunt brengen en dan de blokophangpunten maken.Welke je eerst doet maakt niet veel uit.En eerst alles hechten en dan in 1 keer alles aflassen in een mal of het spul fixxeren. :+
 
Moet je nou eens kijken,een eigen topic! *O* *O*
De man die volgens mij veel topics volgt. O-)
Kan zeker een mooi project worden,heb zelf niks met die blokken maar word wel lekker apart zo dat ding in een gsx frame pielen.
Wens je veel succes en uiteraard gaan we je met raad en daad bij staan. :Y
Zou eerst de cilinders e.d.er op zetten voordat je het carter gaat monteren in het frame en wat al gezegd werd het voortandwiel lijnen met het achtertandwiel en mooi dicht bij het brugscharnierpunt brengen en dan de blokophangpunten maken.Welke je eerst doet maakt niet veel uit.En eerst alles hechten en dan in 1 keer alles aflassen in een mal of het spul fixxeren. :+

Hoi G. voel me vereerd,welkom!
Ik heb nog 2 blokken staan, maar doordat ik met tillen wat problemen heb, heb ik het eerst zo eens geprobeerd om een idee te krijgen.
Zal van de week als het GSX blok uit de garage is(staat nu op een soort lift in de weg) het frame over zo`n blok laten zakken, kijken hoever hij komt.
Ik kan 2 kanten op met de achterbrug...aan 1 van de blokken zit nog een stuk frame van de TR1 , normaal kun je daar `gewoon`de brug buitenom verbinden ipv tussen/tussen.
Dacht al dat het allerbelangrijkste is om een soort horizontaal `gelijk`te vinden voor de achterbrug en tandwielas...zal van de week foto`s posten van het `geprobeer`
 
Laatst bewerkt:
Vergeet te melden dat er een Zwarte GSXR K9 brug inkomt, had ik er al een tijdje los inzitten.. en de tank is van een GSX1200/750 Inazuma, was ik al heel lang weg van , komt door de wat gebogen onderkant, heeft een of andere XJR Yammie ook volgens mij
 
Laatst bewerkt:
full

deze heb ik ook nog staan......hier komt een van de andere blokken in omdat het no nog een cardan is,maar dan wel een met een 180 achterband.....wiel en brug zijn van een BT1100 (Bulldog)
De brug heb ik linksvoor doorgezaagd om de cardankoppeling op dezelfde plek te laten en de velg in het midden te plaatsen......volgens mij zit het wiel van een Bull een cm of 2-3 uit het midden naar rechts
 
Dat is ook een leuk machien Wynand!

Heb je misschien ook nog een duidelijke foto van die motor in je avatar?
 
Dat is ook een leuk machien Wynand!

Heb je misschien ook nog een duidelijke foto van die motor in je avatar?


Zeker wel(ik baal, heb net een heel verhaal lopen typen en nu zie ik dat ik het vergeten ben te plaatsen |( , heb ik vaker helaas.....nou ja, dan maar de foto`s:

Versie 1.0:
full

full

full

full

full


Dit was hem eerst dus.....slechte remmen.....te zware voorkant....maar op zich wel lekker.....is nu 5.5 jaar geleden dat ik eraan begon, nu zie je ze overal vandaar dat ik wat anders wilde, en dan vooral de rare 16"velg :r achter en in deze versie dus ook vóór!

Maar de cardankoppeling in elkaar krijgen aan de voorkant geeft teveel spanning, omdat ik vooral de velg met dus 180 band in het midden wilde.............


Gr Wynand
 
Terug
Bovenaan Onderaan