Suzuki 850

Snuz

Rookie
27 jun 2006
24
0
Beverwijk
Nog een GS-er erbij: GS 850 G, uit 1986. Het is mijn derde GS. De eerste was een 450 GL (chopper), gekocht van gespaarde wedde, direct nadat ik uit dienst kwam. De 450 was leuk om mee te beginnen, maar eigenlijk veel te klein voor mijn 1.90m en te licht voor 2 personen plus vakantie-bepakking (hoewel wij dat wel gedaan hebben). Na een jaar ingeruild voor een gebruikte 650 GL, dat reed wat comfortabeler met vriendin achterop. Daarna een van de laatste 850-ers in Nederland gekocht, kersvers uit de verpakking. Tot en met deze 850 de motorfiets altijd voor woon-werkverkeer gebruikt. We hadden geen ander vervoermiddel. Toen kwam er een auto van de zaak en werden het plezierritjes en vakanties. Tot nu toe bijna 80K km gereden, niet veel meer gemiddeld per jaar. Daarvoor reed ik makkelijk 25-30K per jaar op de motor.
Suzuki trouw gebleven vanwege "value for money"-principe en het goede kontakt met de de kleine lokale dealer, letterlijk bij ons om de hoek van de straat.
De s(n)oes loopt nog heerlijk. Wel beginnen overal rubberkeerringen en pakkingen, na twintig jaar, aan het einde van hun latijn te komen. Enige ernstige probleem dat ik tot nu toe gehad heb is dat vorig jaar het achterwiellager sneuvelde en het nodig vond meteen de meenemer van cardan/achterwiel te molesteren. Dat kostte mij een "nieuwe" cardanklok van de sloop. Zo langzamerhand begint de tand des tijds overal een beetje te knagen, maar het zijn, op een paar punten na, vooral kosmetische zaken. Voorlopig ben ik nog steeds erg happy met mijn snoes. :]

Bijlage: Snuz.JPG
 
full
 
Na een mislukt Guzzi-avontuur heb ik nu ook een gs 850, uit 1980. Inderdaad, wat nieuwe pakkinkjes en er is niks meer aan de hand. Heerlijk formaat voor 1.90, en zo wendbaar als een weetikveel. Misschien ooit een breder stuur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan