Suzuki Address 110

Met mijn Vision kon je makkelijk met het verkeer meekomen op 80km wegen. Alleen als je wilde inhalen moest je er wel 100% zeker van zijn dat je ruimte en tijd genoeg had. Ik neem aan dat het met deze scooter ook prima kan hoor!
 
Mijn dealer heeft gebeld met Suzuki nl.
De eerste lichting Addresses komt pas in maart/april en zal alleen in het zilver verschijnen.
Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen hier posten.
Ik ga hem alleen gebruiken voor w-w verkeer,10 km bebouwde kom en 80 km wegen.
Hoef ik tenminste niet meer op het (brom)fietspad.
Voor de langere ritjes heb ik ander vervoer ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer heeft gebeld met Suzuki nl.
De eerste lichting Addresses komt pas in maart/april en zal alleen in het zilver verschijnen.
Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen hier posten.
Ik ga hem alleen gebruiken voor w-w verkeer,10 km bebouwde kom en 80 km wegen.
Hoef ik tenminste niet meer op het (brom)fietspad.
Voor de langere ritjes heb ik ander vervoer ;)

Ben erg benieuwd. Zou er eentje om precies dezelfde reden willen kopen (7 km enkele reis). Voor die ritjes heb ik vorig jaar een nieuwe Piaggio Zip 25 gekocht, maar dat gaat toch wel vervelen :]
 
Gewicht van de berijder zal belangrijk zijn voor de topsnelheid.
130 kilo wegen en dan op een 80 km weg tegen wind waar de auto's 90 km/u rijden lijkt me niet verstandig.
Gewicht van berijder lijkt me belangrijk.
40 kilo minder doet wonderen voor de topsnelheid van een 110cc.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht is absoluut belangrijk. Maar de vraag is ook; waarom zou je een 113cc motorscooter willen gebruiken op de snellere wegen? Dat is hetzelfde als met een brommobiel op 80-wegen rijden. Het mag, maar is niet aan te raden.
 
Lijkt me een prima en goedkope scooter voor een berijder van minder dan 100 kilo, die rijdt op 60 en 80 kilometer wegen en sporadisch even op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Kon het niet laten, maar voor het prijsverschil (391 euri) met de honda NSC 110 kan je alvast 13300 kilometers rijden. Wel met een fluwelen hand en niet boven de 60 km/u natuurlijk.
 
Nu nog even de wegenbelasting eraf, dan is hij leuk voor erbij?

Wegenbelasting betalen voor het rijden op zo'n lichtgewicht is wel jammer, ja. Al is het verzekeren van een motorscooter in de regel weer goedkoper dan het verzekeren van een bromfiets.
 
Wel jammer ja.
Is het niet zo dat je in Belgie tot 250cc geen wegenbelasting hoeft te betalen?
Maar ja,dit is nederland,waar ze het liefst nog van de doden willen plukken :(

Ook daar wordt inmiddels ruimschoots van geplukt en we noemen ze successierechten.
Voor het onvrijwillig inhouden van geld heeft onze overheid inmiddels een record aan synoniemen bedacht.
 
Hier worden de "gladde" wegen voorzien van drempels. Zeker op mijn PCX geen fijn obstakel. Voor mij overigens de enige reden die het succes van de BMW GS1200 zou verklaren.
Waar je vroeger lekker kon toeren, kom je nu om de 500mtr een drempel tegen, die we dan ook nog zelf betaald hebben.
 
Gezien het feit dat Suzuki NL op zijn zachts gezegd nogal wazig is over de aankomst van de eerste Addresses,ben ik benieuwd of hij wel in Utrecht staat.
Gezien het feit dat ik er niet naar toe kan,en iemand van jullie misschien wel ,hoor ik het graag of hij gearriveerd is.[(met een paar mooie foto's!) 8-)
 
Lijkt me best geinig voor erbij zo'n kleine motorscooter.
Hebzucht is echter aangewakkerd door de prijs.

Keuze zou dan de Honda Vision 110 zijn.
Met afleverkosten komt deze over de €2500 en dat is best veel voor een gadget voor erbij :+
 
Zo,vanwege te lange wachttijd de Address geannuleerd.
Januari werd februari,februari werd maart,en hij is er nog niet.
Diepbedroevend dat een concern als Suzuki niet aan kan geven wanneer hun producten geleverd gaan worden.
Ga dus niet hier de eerste zijn die zijn bevindingen gaat posten! :+
 
Laatst bewerkt:
Ach, Suzuki is niet de enige hoor. Bij mijn Kymco K-Pipe 125 hetzelfde. Demo gereden in maart 2013, eerste levering zou plaatsvinden in mei 2013, toen augustus 2013... uiteindelijk heb ik pas eind september (oktober lag 3 dagen verder) ook pas de motor op naam kunnen zetten.

Denk dat je met je 3e Sixteen beter af bent, omdat je de snelweg eventueel ook een beetje op kan.
 
Heeft iemand deze scooter al?
Ik ben namelijk op zoek naar een klein, zuinig en goedkoop vervoersmiddel voor de dagelijkse 15Km. Op papier lijkt de suzuki mij de goedkoopste best buy, maar heb hem nog niet in het echt gezien of bereden...
 
Vraag me af of de address al ergens bij een dealer klaar staat ?
en dan komt er nog 360 euro bij voor rijklaar maken en 39 euro leges.
 
Terug
Bovenaan Onderaan