Suzuki Bandit 1200S te begrenzen?

DJM008

MF'er
9 jun 2006
31
0
Wijlre
Beste mensen,


Ik ga mijn motor verkopen. Ik rij er helaas te weinig op en dat is zonde. Ik heb iemand die interesse in de motor heeft. Echter deze is in het bezit van een beperkt rijbewijs ( hij is 19 jaar).

De motor is een Suzuki Bandit 1200S uit 1996. Nu is mijn vraag of deze motor te begrenzen is zodat hij met een klein rijbewijs op deze motor zou kunnen rijden.

Alvast dank voor de tips, antwoorden en suggesties!
 
Alles is technisch gezien te begrenzen daar ligt het probleem niet.

Wil je überhaupt een beresterke B12 op 25kw hebben? Dan draait ie stationair al 25kw bij wijze van... Lijkt me niet echt leuk rijden als je er door een trabantje wordt uitgetrokken.

Een aantal verzekeringen accepteren een vermogensuitdraai op 25kw. Daarmee ben je officieel gedekt. Het probleem is dat er volgens de wet op het kenteken vermeld staat welk voertuig je bestuurd, staat daar geen melding op 25kw, rijdt je dus volgens de wet vol vermogen, al heb je 100 uitdraaien op zak, want die kan ook van de motor van je 6 jarig zusje zijn. Daarvoor heb je dan dus geen geldig rijbewijs als je maar 25kw mag rijden...
Kan dus problemen opleveren als er ooit iets gebeurt ivm rijden zonder rijbewijs/niet verzekerd zijn ivm niet hebben rijbewijs.

Een mogelijkheid kan zijn de in uit en invoer truc. Uitvoeren naar bijv. Duitsland, daar setje erin en laten herkeuren tot 25kw, terug invoeren in NL staat ie officieel op 25kw kenteken.

Dus, ja het kan... Is het aan te raden of de moeite waard... Dat is aan jullie...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas niet dermate verstand van dit gebeuren. Ik heb wel eens CBF 600 gehad. Deze had iets van rubbers die je erin en eruit kon halen. Op het kenteken stond ook 25 kw...
 
Ik heb helaas niet dermate verstand van dit gebeuren. Ik heb wel eens CBF 600 gehad. Deze had iets van rubbers die je erin en eruit kon halen. Op het kenteken stond ook 25 kw...


Ja, zoiets is er ook voor mijn broertje zxr400 ingezet, maar goed daarmee kan zoiets beter dan bij een B12,..je vermoord hem er mee,...... ;(
 
Ja dat snap ik haha. Maar het is maar voor 2 jaartjes. En ik zou het leuk vinden als ik deze persoon op een legale manier een plezier kan doen. En die neemt dat begrenzen voor lief.
 
Dus mocht er iemand zijn op welke wijze ik de Bandit naar 25 kw kan terugzetten en dit ook op kenteken of op een andere wijze aan kan tonen houd ik me aanbevolen. Ook als het helemaal niet kan is het toch prettig om te weten.
 
http://www.tlo-bikeshop.de/product_...suzuki-ab-1200-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html

5132_0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan