suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

En de voorkant

[afbeelding]

Modificaties:

- Akrapovic Hexagonal Carbon
- Pilot Xenon 6000K
- Pirelli Diablo (Corsa III Voor)
- 17T voortandwiel ipv 18T,
- LSL AluSBK stuur

To Do:
- K&N Filter + afstellen op testbank: 1sept. @ Ritzen Motors Weert
- GSXR 1000K7 shock monteren
- tailrisers (dogbones) om de 4mm kortere schokdemper te compenseren.
- beugel voor ABS module (past niet icm GSXR demper).

Veerafstelling:
- Voorkant std, 10mm door kroonplaat gestoken (7mm meer dan origineel)
- Veer voorspanning achter op 1 (laagste stand), uitg. demping 2 onder max.

Bandenspanning:
- Voor 2,4
- Achter 2,7


Ziet er super uit haga san.
zit zeker een geweldige sound in de uilaat.
 
@ Haga-San

Las dat je Xenon op de motor hebt, heb je dit zelf geinstalleerd of heb je dit laten doen?
Als je het zelf hebt gedaan, hoe heb je het opgelost met de extra ring die nodig is om de lamp te bevestigen.
Zit er ook een tijdrelais tussen om te voorkomen dat de Xenon meteen gaat branden bij aanzetten contact?

Gr. Arno.
 
Ik heb de EBC FA 158 HH geplaatst. Gekocht via Ebay.de. Nog geen 50 Euro incl. verzendkosten.


Ook eens proberen, ik dacht al aan staalomvlochten remleidingen om van het sponzige gevoel af te komen. Als het werkt is dit een veel goedkopere oplossing.
 
Sponzige gevoel is er nog wel hoor (heb zelf ook de EBC remblokken), daarvoor moet je toch echt stalen leidingen nemen. Toch mijn grootste punt van kritiek van de Bandit/GSXF, de remmerij. Hier in NL gaat het nog wel maar zodra je in de bergen komt (en dan natuurlijk de afdaling) heb je maar net aan genoeg.
 
@ Haga-San

Las dat je Xenon op de motor hebt, heb je dit zelf geinstalleerd of heb je dit laten doen?
Als je het zelf hebt gedaan, hoe heb je het opgelost met de extra ring die nodig is om de lamp te bevestigen.
Zit er ook een tijdrelais tussen om te voorkomen dat de Xenon meteen gaat branden bij aanzetten contact?

Gr. Arno.
Bij deze heeft de motorzaak het gedaan, gratis. Bij mijn GSXR heb ik het zelf gedaan.
Ik heb die extra ring dus niet gezien, weet niet wat je bedoelt..
Bij gelegenheid zal ik eens kijken.

Er zit geen tijdrelais op, dat heb je met een goede accu ook niet nodig, dat trekt ie makkelijk.
Even de Xenon op laten starten en dan de motor starten.
 
Laatst bewerkt:
Sponzige gevoel is er nog wel hoor (heb zelf ook de EBC remblokken), daarvoor moet je toch echt stalen leidingen nemen. Toch mijn grootste punt van kritiek van de Bandit/GSXF, de remmerij. Hier in NL gaat het nog wel maar zodra je in de bergen komt (en dan natuurlijk de afdaling) heb je maar net aan genoeg.
Nou, ik heb echt nergens last van hoor...
Bij mij is de remmerij gewoon standaard.
Ik heb ook een GSXR1000 en rij ook regelmatig op het circuit. Maar ik vind de B1250 prima remmen...!
Ik zeg niet dat er geen verbetering tebehalen is maar om te zeggen dat je er maar net genoeg aan hebt... ben ik absoluut niet mee eens!
De standaard banden daarentegen zijn zwaar Ruk met een Hoofdletter R.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat er geen verbetering tebehalen is maar om te zeggen dat je er maar net genoeg aan hebt... ben ik absoluut niet mee eens!
De standaard banden daarentegen zijn zwaar Ruk met een Hoofdletter R.

De bandit remt ook niet echt slecht, maar ik vind een beter drukpunt toch wel wenselijk. Zal t.z.t een eerst die ecb blokken proberen.

Die standaard banden zijn inderdaad Ruk. Het enige voordeel is dat ze niet lang meegaan.
 
De bandit remt ook niet echt slecht, maar ik vind een beter drukpunt toch wel wenselijk. Zal t.z.t een eerst die ecb blokken proberen.

Die standaard banden zijn inderdaad Ruk. Het enige voordeel is dat ze niet lang meegaan.
Het drukpunt zal van andere remblokken niet beter worden,
misschien beter idee om stalen remleidingen te nemen icm een radiale rempomp (bijv een van een GSXR, die kan je voor een redelijke prijs kopen (nieuw bij dealer of 2e hands).
 
Bij deze heeft de motorzaak het gedaan, gratis. Bij mijn GSXR heb ik het zelf gedaan.
Ik heb die extra ring dus niet gezien, weet niet wat je bedoelt..
Bij gelegenheid zal ik eens kijken.

Er zit geen tijdrelais op, dat heb je met een goede accu ook niet nodig, dat trekt ie makkelijk.
Even de Xenon op laten starten en dan de motor starten.

De Bandit heeft een H7 lamp die in een adapter zit. Wanneer je deze vervangt door Xenon zal de dikte van de adapter overbrugt dienen te worden.
Ben dan benieuwd hoe de motorzaak dat bij jou heeft gedaan.

Wanneer je eerst je Xenon laat ontbranden, zoals dat nu het geval is, en daarna start, waardoor de lamp weer uitgaat, kan het gebeuren dat de lamp stuk gaat.
Dit omdat het slecht is dat Xenon achter elkaar opgestart wordt. De duurdere sets hebben daar een beveiliging voor, maar die kom je weinig tegen.

Op het forum van Two Wheels Texas staat hoe je een overbrugging kan maken om te voorkomen dat je Xenon lamp stuk gaat. Lamp gaat pas branden na het starten.

Gr. Arno.
 
De Bandit heeft een H7 lamp die in een adapter zit. Wanneer je deze vervangt door Xenon zal de dikte van de adapter overbrugt dienen te worden.
Ben dan benieuwd hoe de motorzaak dat bij jou heeft gedaan.

Wanneer je eerst je Xenon laat ontbranden, zoals dat nu het geval is, en daarna start, waardoor de lamp weer uitgaat, kan het gebeuren dat de lamp stuk gaat.
Dit omdat het slecht is dat Xenon achter elkaar opgestart wordt. De duurdere sets hebben daar een beveiliging voor, maar die kom je weinig tegen.

Op het forum van Two Wheels Texas staat hoe je een overbrugging kan maken om te voorkomen dat je Xenon lamp stuk gaat. Lamp gaat pas branden na het starten.

Gr. Arno.

Op mijn GSXR heb ik de Xenon al jaren zitten zonder problemen..
Die heeft ook geen licht-schakelaar.
Op mijn vorige Bandit trouwens ook; enkele jaren dagelijks gebruikt met Xenon...
Dus ik denk dat wat je zegt wel waar is maar dat het probleem in de praktijk niet zo ernstig is.

Je kan allerlei mooie oplossingen zoeken maar als het niet hoeft, hoeft het van mij ook niet.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn GSXR heb ik de Xenon al jaren zitten zonder problemen..
Die heeft ook geen licht-schakelaar.
Op mijn vorige Bandit trouwens ook; enkele jaren dagelijks gebruikt met Xenon...
Dus ik denk dat wat je zegt wel waar is maar dat het probleem in de praktijk niet zo ernstig is.

Je kan allerlei mooie oplossingen zoeken maar als het niet hoeft, hoeft het van mij ook niet.. ;)

Goed om te lezen dat het geen probleem geeft, ga ik zeker niet moeilijk doen met een tijdrelais. ;)
Nu alleen uitvogelen hoe men het oplost met de tussenring.
 
Het drukpunt zal van andere remblokken niet beter worden,
misschien beter idee om stalen remleidingen te nemen icm een radiale rempomp (bijv een van een GSXR, die kan je voor een redelijke prijs kopen (nieuw bij dealer of 2e hands).


Dank je, ik zal mijn geld dan maar in stalen leidingen steken.
 
Dank je, ik zal mijn geld dan maar in stalen leidingen steken.

Heb je trouwens ABS of niet?
Want dan heb je ineens een heleboel remleiding, want die loopt helemaal naar de ABS pomp!

Ik heb op mijn GSXR een radiale rempomp van PT, 19mm, gemonteerd.
Standaard is een 14mm radiaal axiaal.
Daarmee heb je veel minder slag bij gelijke kracht, door effectievere kracht inleiding van de radiale pomp.
Ook al remt dat op zich niet harder, het gevoel ermee is echt super!!
Dus als je nog een keer geld te verbrassen hebt... ;)
 
Laatst bewerkt:
Sponzige gevoel is er nog wel hoor (heb zelf ook de EBC remblokken), daarvoor moet je toch echt stalen leidingen nemen. Toch mijn grootste punt van kritiek van de Bandit/GSXF, de remmerij. Hier in NL gaat het nog wel maar zodra je in de bergen komt (en dan natuurlijk de afdaling) heb je maar net aan genoeg.
Wacht ff,
ik zie dat jij de B650 hebt,
ik weet eerlijk gezegd niet of die dezelfde remmerij heeft als de 1250...
dus of die dus hetzelfde remt weet ik ook niet.
De remmen van de 1250 vind ik iig gewoon goed, en ik mag wel van mezelf zeggen dat ik een aardig stukje kan doorrijden.
 
Goed om te lezen dat het geen probleem geeft, ga ik zeker niet moeilijk doen met een tijdrelais. ;)
Nu alleen uitvogelen hoe men het oplost met de tussenring.
Heb je er haast mee?
Anders wil ik wel een keertje kijken. Ik wil toch ook een keer heldere stadlicht lampjes plaatsen die kleuren bij de Xenon, want die gelige dingen kleuren niet bij de blauwige Xenon... dan kijk ik zowieso wel ff.
 
Heb je er haast mee?
Anders wil ik wel een keertje kijken. Ik wil toch ook een keer heldere stadlicht lampjes plaatsen die kleuren bij de Xenon, want die gelige dingen kleuren niet bij de blauwige Xenon... dan kijk ik zowieso wel ff.

Nah, geen haast, als ik het maar gisteren ;) weet.

Aankomende week ga ik 3 setjes H7 6000K bestellen inclusief stadslichtjes.
 
Heb je trouwens ABS of niet?
Want dan heb je ineens een heleboel remleiding, want die loopt helemaal naar de ABS pomp!

Ik heb op mijn GSXR een radiale rempomp van PT, 19mm, gemonteerd.
Standaard is een 14mm radiaal.
Daarmee heb je veel minder slag bij gelijke kracht, door effectievere kracht inleiding van de radiale pomp.
Ook al remt dat op zich niet harder, het gevoel ermee is echt super!!
Dus als je nog een keer geld te verbrassen hebt... ;)


Ja ik heb ABS. Ik had al gekeken voor (roestvrij) stalen leidingen. Ongeveer 200 euro voor en 85 euro achter of 265 euro voor/achter in een pakket. Ze moeten er dan ook nog op. Het spaarvarken eens kapot meppen....
 
Laatst bewerkt:
@Haga San: Zelfde remmerij tot op het onderdeel nummer aan toe. Maar ik heb er mee leren leven dat hij niet super remt. EBC remblokken waren een redelijke verbetering. Ga eind van dit jaar nog een keer de remmen ontluchten maar denk toch dat er echt stalen leidingen moeten komen om het sponzige weg te krijgen.
 
Wat verbruikt jouw GSXF 650 trouwens?
Ik heb nu een 3000km gereden met de 1250 en ik zit zo tussen de 1:15 en 1:18 en dan varieert mijn rijstijl bij die getallen van 'bijna aso hard' tot 'heeel braaf met de auto's mee'....
 
Ik heb zoals wellicht bekent een 1250 A (kuiploos). Dat moet toch wel schelen want als ik (naar mijn eigen idee) stevigjes doorrij verbruikt die op zijn best 1:13. Nu ik een dag of 10 het rijbewijs kwijt ben geweeest (en 490 euro lichter ben) moet ik een jaartje rustig aandoen i.v.m. een "Aantekening op het rijbewijs" :+ . Nu loopt die 1:15 a 1:16. Zuiniger krijg ik hem niet. Niet dat ik dat voor die paar duizend km per jaar zo belangrijk vind overigens.
 
De GSX650F doet nu (heb alle tankbeurten bijgehouden) 1:18.4

Record is 1:22.3 (continue snelweg @ 90-120km/h) en dieptepunt 1:16.6 (Eifel Weekend met een flink end autobahn @ 230+ op de teller). Ik ben meer een 'up tempo' rijder dan een toerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan