suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Wellicht ook nog interessant voor sommigen... Heb de kwestie met het uitschakelen van de lambda sonde ook nog eens voorgelegd aan iemand die de oxygen sensor eliminator kits verkoopt en die stelt dat het losmaken van de bewuste draad zoals eerder beschreven toch een ander resultaat oplevert dan het monteren van een oxygen sensor eliminator kit. Nu is dat natuurlijk ook zijn handel, maar goed, oordeelt zelf:

"Look, with the oxygen sensor eliminator kit you don't just disconnect the sensor but you also give a stable resistance to the ECU in order to keep the standard map working. I have tested it myself on the Bandit 1250 and i didnt notice any weird sound and my customers have never referred to any problem like that (i have sold more than 150 kits to bandit owners) so i think you will not have any problem with my product. Also you will see an even better performance than if you just disconnect it like you did because this kit is made to do that job."

0710512-fd_09_96d2ec0e60.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, de motor gaat niet op het noodprogramma. De motor gaat soepeler lopen. Zelf heb ik een O2 sensor eliminator er tussen zitten.
Dit hoorde bij het pakket welke ik gekocht heb bij Dale Walker.

http://cgi.ebay.ie/Oxygen-sensor-eliminator-Suzuki-GSF-Bandit-1250-07-2010-/250687347267

[afbeelding]


Ben benieuwd ik heb samen met mijn zwager zo'n sensor bij power-point besteld.
Kwantakosta €20,00
 
heb ook maar zo,n eliminator besteld, hoop dat er een gebruiksaanwijzing bij zit.verkoper buyerbouli in griekenland. ben benieuwd of dat goed gaat. Gekocht op de link van hierboven van a3 klus. Is het monteren van de eliminator alleen al voldoende om de motor soepeler te laten lopen zonder inhouden . hoef er toch verder niets bij te nemen,


Het is heel simpel een inbusboutje aan de linkerkant en je kunt het plastic paneel zo wegtrekken en daar zit de stekker van de sonde ontkoppelen en de nieuwe stekker erop en klaar is kees nog geen 5 min. werk.
 
Nee dus, op de uitlaat na heb ik niets om en rond het motorblok verandert.
wat voor typenr is je demper v laser 772031 inox kan er een overnemen van een gsx 650 f dat past ook volgens de prijslijst en is dezelfde als de bandit 650
 
Bedankt blade. nog een vraag , de laser duo tech van de gsx 650 f past die ook op de 1250 bandit, volgens de kenmerken wel.

Jawel hoor, dat zijn dezelfde. Let wel even op, er zit een pakking tussen de orginele uitlaat een het stukje buis (achter de katalysator) waar de uitlaat overheen geschoven wordt. Die pakking moet er af omdat de buisdiameter van de Laser kleiner is.

Ik weet niet of en waar je hem gaat bestellen, maar als je het framenummer doorgeeft, krijg je normaal gesproken de goede uitlaat gelevert.

Theun
 
Jawel hoor, dat zijn dezelfde. Let wel even op, er zit een pakking tussen de orginele uitlaat een het stukje buis (achter de katalysator) waar de uitlaat overheen geschoven wordt. Die pakking moet er af omdat de buisdiameter van de Laser kleiner is.

Ik weet niet of en waar je hem gaat bestellen, maar als je het framenummer doorgeeft, krijg je normaal gesproken de goede uitlaat gelevert.

Theun
Er zit inderdaad zo,n gevlochten pakking in de originele uitlaat. Laser demper past!
 
Laatst bewerkt:
Het is heel simpel een inbusboutje aan de linkerkant en je kunt het plastic paneel zo wegtrekken en daar zit de stekker van de sonde ontkoppelen en de nieuwe stekker erop en klaar is kees nog geen 5 min. werk.


En de stekker van de lambda sonde die je losmaakt die laat je gewoon los hangen en tape je dicht met isolatietape of wat doe je daar mee?
 
En de stekker van de lambda sonde die je losmaakt die laat je gewoon los hangen en tape je dicht met isolatietape of wat doe je daar mee?


De stekker zit droog achter het afdakkapje en heeft geen enkele contact meer met het de computer dus kan blijven zitten zonder af te dekken maar je kunt er al tijd een tape over trekken
 
Jawel hoor, dat zijn dezelfde. Let wel even op, er zit een pakking tussen de orginele uitlaat een het stukje buis (achter de katalysator) waar de uitlaat overheen geschoven wordt. Die pakking moet er af omdat de buisdiameter van de Laser kleiner is.

Ik weet niet of en waar je hem gaat bestellen, maar als je het framenummer doorgeeft, krijg je normaal gesproken de goede uitlaat gelevert.

Theun
Theun,vandaag een bijna nieuwe opgehaald van marktplaats voor minder dan de helft v d nw prijs. Hoe rij jij m met de sport of legale insert?
 
Nou heb ik de nieuwe laser gemonteerd en is dat beetje inhouden helemaal verdwenen, zonder db insert erin, moet ik nou toch die stekker monteren?


Als je hem toch gekocht hebt kun je hem altijd even monteren. Is zo gedaan en ook zo weer ongedaan gemaakt. Bij mij klapte hij bij gas los niet meer in de uitlaat met de lambda sonde los. Veel verschil merkte ik verder niet overigens. Maar goed ik ga het ook eens proberen met die stekker. Ik vraag me af of het nog uitmaakt of je een bandit 1250 uit 2007-2008-2009 of 2010 hebt.

Ergens vraag ik me ook af waarom ik die stekker eigenlijk heb gekocht, want hij loopt in feite goed. Maar die lambda sonde zit er volgens mij alleen maar op om de katalysator goed te laten werken en die zit volgens mij in de originele demper en die is er af. In die zin zit die lambda sonde voor niets aanwijzingen te geven en als hij met een stekker van 20 euro iets soepeler zou gaan lopen, dan is het dat waard. Maar goed, even afwachten wat het resultaat is, want dat getik daar werd je ook niet blij van.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit de lambda sonde er nog op in de middenpot, zit niet in de originele uitlaat dus.Heb alleen de demper vervangen dus de sonde werkt dan nog. maar idd gewoon ff proberen als die aankomt uit griekenland.
 
Theun,vandaag een bijna nieuwe opgehaald van marktplaats voor minder dan de helft v d nw prijs. Hoe rij jij m met de sport of legale insert?

Legaal, Ik rij nogal eens in Duitsland (woon 20Km van de Duitse grens) en ik wil geen gezeur. Als je uitlaat daar niet legaal is krijg je een boete en mag je geen meter meer :] voordat je hem weer legaal hebt. Ik kik toch al niet op decibels :N
 
Als je hem toch gekocht hebt kun je hem altijd even monteren. Is zo gedaan en ook zo weer ongedaan gemaakt. Bij mij klapte hij bij gas los niet meer in de uitlaat met de lambda sonde los. Veel verschil merkte ik verder niet overigens. Maar goed ik ga het ook eens proberen met die stekker. Ik vraag me af of het nog uitmaakt of je een bandit 1250 uit 2007-2008-2009 of 2010 hebt.

Ergens vraag ik me ook af waarom ik die stekker eigenlijk heb gekocht, want hij loopt in feite goed. Maar die lambda sonde zit er volgens mij alleen maar op om de katalysator goed te laten werken en die zit volgens mij in de originele demper en die is er af. In die zin zit die lambda sonde voor niets aanwijzingen te geven en als hij met een stekker van 20 euro iets soepeler zou gaan lopen, dan is het dat waard. Maar goed, even afwachten wat het resultaat is, want dat getik daar werd je ook niet blij van.

Nippon,

De katalysator zit in de verdikking waar de vier uitlaatbochten bij elkaar komen. Aan de achterkant van die verdikking zit een klein stukje pijp waar je de (vervangings)demper opzet. Als je dus alleen maar de demper vervangen hebt, zit de katalysator er nog gewoon in. Je kunt de kat als je de demper eraf draait, overigens goed zien zitten,
 
Legaal, Ik rij nogal eens in Duitsland (woon 20Km van de Duitse grens) en ik wil geen gezeur. Als je uitlaat daar niet legaal is krijg je een boete en mag je geen meter meer :] voordat je hem weer legaal hebt. Ik kik toch al niet op decibels :N
Ik heb ze alle 2 gemonteerd gehad, maar zonder de db killers is het toch een veel dieper geluid, met de inserts krijg je toch weer een blikkerig geluid. Voor holland is dat geen probleem, als ik naar dl ga doe ik de legale wel erin.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit de lambda sonde er nog op in de middenpot, zit niet in de originele uitlaat dus.Heb alleen de demper vervangen dus de sonde werkt dan nog. maar idd gewoon ff proberen als die aankomt uit griekenland.

Bij mij zit de lambda sonde ook in de collector, maar mij was verteld dat de katalysator in de originele einddemper zat en die is er af. Maar blijkbaar niet dus!
 
Laatst bewerkt:
Nippon,

De katalysator zit in de verdikking waar de vier uitlaatbochten bij elkaar komen. Aan de achterkant van die verdikking zit een klein stukje pijp waar je de (vervangings)demper opzet. Als je dus alleen maar de demper vervangen hebt, zit de katalysator er nog gewoon in. Je kunt de kat als je de demper eraf draait, overigens goed zien zitten,

OK, dat is dus nieuw voor me!
 
Terug
Bovenaan Onderaan