suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

In het rechter kuipdeel een 12V aansluiting gemaakt. Aangesloten op de bedrading van het stadslicht. Het is een sigarettenaansluiting zodat ik de Truus vanuit de auto kan gebruiken.
full


Gr. Arno.
 
Hé Arno, ik heb hetzelfde maar dan aan de linkerkant van de kuip.
bij mij is het aan het contactslot aangesloten. (door jan van sommeren laten doen).
Wat betreft waterdicht als het regent gaat de tomtom erbij mij toch af en het dopje dicht dan kan er geen water in komen.
Nou zit het op een plek waar als je rijd bijna geen water komt.

Groeten blade99
 
@Arno, hoe is het met de poeperd al gewent aan het zadel?
Ik ben met het gelzadel naar Italië, Oostenrijk en Zwitserland geweest en dat ging buitengewoon goed.
Oké na een paar honderd km moet je wel even de kont weer in de plooi laten komen.
Maar de pijn aan de zijkanten van mijn benen ben ik kwijt.

groeten blade99
 
Geen idee Theun of Truus waterdicht is. Ik ben een mooi weer rijder. ;)

Ik ook, maar je hebt wel eens afgesproken voor een motortocht. Die ga je voor een buitje niet afzeggen (ik tenminste niet). Je kunt dan zomaar een plens water over je heen krijgen (in de Eiffel bijvoorbeeld).

Er gaat hier zeker vroeg of laat een navigatie komen, maar ik vind die waterdichte motorsystemen wel erg prijzig t.o.v een auto systeem.
 
@Arno, hoe is het met de poeperd al gewent aan het zadel?
Ik ben met het gelzadel naar Italië, Oostenrijk en Zwitserland geweest en dat ging buitengewoon goed.
Oké na een paar honderd km moet je wel even de kont weer in de plooi laten komen.
Maar de pijn aan de zijkanten van mijn benen ben ik kwijt.

groeten blade99

Goed om te lezen dat je tevreden bent met het gelzadel. Bij mij gaat het gelukkig ook beter. Heeft ook voornamelijk bij mij te maken qua zithouding. Rustig tourend, 80 km/h, heb ik er eerder last van dan dat ik wat harder rijd en een iets sportievere houding aanhoud.
Vandaar dat ik misschien nog een LSL stuur ga nemen.

Gr. Arno.
 
Ondertussen zijn mijn progressieve voorveren geplaatst... en ik moet zeggen dat er wel degelijk een verschil voelbaar is.

De voorkant is rustiger... de standaard vering voelt ook doffer aan.

Kasseiweg en remmen zijn merkbaar beter. Voor de rest moet je het eigenlijk gewoon voelen. Maar zijn geld waard denk ik als je echt veel rijdt en eens graag doorrijdt.


verder is mijn TRE doosje toegekomen, moet ik er nog inplaatsen, ben ook benieuwd :)

Voor het overige nog eens mijn db-killer geplaatst (Leovince carbon). Ik moet toch toegeven dat de motor smeuiger rijdt met killer... Zonder killer is hij veel schokkeriger op het gas, zeker met lage toeren

Zo, even mijn laatste bevindingen en schop in het topic
 
Laatst bewerkt:
Sinds een week ben ik ook een blije bezitter van een GSF 1250 SA Bandit.

De soepele motor met bergen koppel bevalt me prima, de motor zit goed en stuurt prima. Wat wil je nog meer? :)

DSC_0345.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0349.jpg


Sinds vandaag met een Bos RVS Black Magic uitlaat:
DSC_0355.jpg


Een stuk slanker dan met de overdreven uit de kluiten gewassen originele uitlaat:
DSC_0356.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hé strikermax, dat ziet er strak uit. Daar ga je veel plezier mee krijgen het ziet er imposant uit zo met volle bepakking. PS mooie pijp eronder.

groeten blade99
 
@ Strikermax

Goede sound komt er uit zo'n BOS demper. Goed afgewerkt en legaal in D, ook handig.

Heb nu 6800km op de teller staan. Heb nog niet voor de 2e keer olie ververst overigens.
 
Laatst bewerkt:
Beter laat dan nooit. Welkom, Strikermax.

Het is waarschijnlijk zo rustig hier omdat het toch geen weer is om te :] . Vanavond toch nog even een uurtje weg, zomaar omdat er ontwenning verschijnselen dreigden te ontstaan.
 
Thanks 8-).
Ontwenningsverschijnselen heb ik geen last van :), ik rijd dagelijks 100 km op de Bandit, weer of geen weer.

Vanavond weer een goede poetsbeurt gegeven en de ketting gesmeerd, ze moet tenslotte ook een beetje vertroeteld worden *D.
 
Hey iedereen,

Ik ben David en dit is men Bandit met enkele aanpassingen:

-Undertail
-LED-achterlict met pinkers SMOKE
-Hyperpro progressieve voorveren
-valdoppen carbon door de kuip
-Topsellerie zadel
-carbon yoke cover
-carbon tankpad
-akrapovic carbon demper
-Michelin Power 2ct setje
-blauwe wheelstriping
-carbon sticker tankdeksel
-bobbins
-LED-relais

2n62d5.jpg


Zullen nog wel enkele aanpassingen aan komen maar alles op zen tijd.

Dit was men vorige Bandit :

Op het laatste stond er wel een short-demper van Hurric op

2zs1a3a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ook, maar je hebt wel eens afgesproken voor een motortocht. Die ga je voor een buitje niet afzeggen (ik tenminste niet). Je kunt dan zomaar een plens water over je heen krijgen (in de Eiffel bijvoorbeeld).

Er gaat hier zeker vroeg of laat een navigatie komen, maar ik vind die waterdichte motorsystemen wel erg prijzig t.o.v een auto systeem.

Theun,

Laatst zag ik in een motorzaak een etui van SW Motech om je Truus ook tijdens de regen te kunnen gebruiken. Stond in dubio om het te kopen.

Gr. Arno
 
Hoi allen,

heb mijn 2010 1250A ingeruild voor een nieuwe,heb nu een LED achterlicht te koop omdat het nieuwe model een andere vorm heeft.
Iemand interesse?
Trouwens nog even over het verbruik.
Mijn ingeruilde zwarte GSF verbruikte bij een redelijk normale rijstijl 1:19,5 terwijl een kameraad van mij met zijn S-versie 1:17,5 er door stookt.
Ik lees allemaal verhalen van 1:12 tot 1:15.
Heb ik nu een superzuinige versie gehad of rijden jullie allemaal als halve zolen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

heb mijn 2010 1250A ingeruild voor een nieuwe,heb nu een LED achterlicht te koop omdat het nieuwe model een andere vorm heeft.
Iemand interesse?
Trouwens nog even over het verbruik.
Mijn ingeruilde zwarte GSF verbruikte bij een redelijk normale rijstijl 1:19,5 terwijl een kameraad van mij met zijn S-versie 1:17,5 er door stookt.
Ik lees allemaal verhalen van 1:12 tot 1:15.
Heb ik nu een superzuinige versie gehad of rijden jullie allemaal als halve zolen? ;)

Rijden als halve zolen natuurlijk :+ . Even serieus. Ik heb wel gemerkt dat het veel uitmaakt of je veel autoweg rijd of niet. Ik rij op de autoweg ongeveer 150 (teller). Dan zuipt mijn "kale" versie stevig. Als je je redelijk aan de snelheid houd op een 80km weg (niet harder dan 100) valt het verbruik best mee.
 
Laatst bewerkt:
P.S. welkom Dave.

@Arno Zo'n hoesje om Truus is natuurlijk verleidelijk. Maar ik wil eigenlijk een TomTom urban rider vanwege de "meeste bochten" optie die erop zit. En die is zonder een Truus erbij en zonder 12V oplaadmogelijkheid al €230. Daarbij vind ik het standaard montage systeem erg lelijk. Er zou dus zo'n balhoofd montage systeem van bv SW-Motech bij moeten komen:

http://shop.sw-motech.com/lshop,sho...-29946,products.1252674712.1285774387,,,,.htm
 
Wat vind jij dan meevallen?
Ik bedoel dus als je van de snelweg afblijft en op b-wegen rijdt wat is dan je verbruik?

1:16 bij "aan de snelheid houden" en 1:14 als ik ervoor ga zitten (Ik kan het af en toe blijkbaar, ondanks dat ik er te oud voor wordt en ondanks dat het niet verstandig is en het me al eens 10 dagen het rijbewijs en €490 boete heeft gekost, niet laten).

Op de snelweg bij 150 gaat het richting 1:12
 
Daar snap ik niks van.
Die van mij verbruikte zoals gezegd altijd tegen de 1:20,en ik rij echt niet als een slak,rij wel praktisch geen snelweg.
Ben dus benieuwd wat de nieuwe gaat doen.
 
Ik houd me enkel in de file aan de snelheid :) en rijd verder stevig door en ik heb nu na 3x tanken iedere keer 1:19 met de Bandit gereden. Dat is met 90% snelweg-kilometers.

Als je bij continu 150 rijden op de snelweg 1:12 haalt, zou ik eens langs de garage rijden (of je voet van de rem halen ;) ).
 
Laatst bewerkt:
Ik houd me enkel in de file aan de snelheid :) en rijd verder stevig door en ik heb nu na 3x tanken iedere keer 1:19 met de Bandit gereden. Dat is met 90% snelweg-kilometers.

Als je bij continu 150 rijden op de snelweg 1:12 haalt, zou ik eens langs de garage rijden (of je voet van de rem halen ;) ).

We moeten eens met zijn allen een stuk gaan rijden, dan wordt het misschien duidelijk waardoor de mijne meer verbruikt. Wat ook wel verschil zal maken (ik had het al eens gezegd) is dat ik een A en geen SA heb , ik 106Kg weeg en al 20 jaar aan fitness/krachttraining doe en daarom wel wat meer "wind weerstand" zal hebben :o . Wat mijn Bandit wel heeft is dat die bij een bepaald toerental bij "gas dicht" ploft in de uitlaat. Dat heeft die na montage van de Laser duo-tech. Met de originele uitlaat deed die dat niet (overigens zoop die ook met de originele uitlaat). Dat geplof wijst volgens mij op een rijke afstelling. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat ik tijdens een motorweekend na een bepaald aantal kilometers 11.5 liter moest tanken en mijn broer met een Fireblade "maar" 9.5 liter.

Ik zit er trouwens niet zo mee. omdat die zo goed loopt en zoveel power (lees: koppel) heeft mag die van mij ook wel zuipen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan