suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Heb nu zo'n 700 km weg op mijn 1250, moet zeggen bevalt goed.
Enige minpunt is het motorgeluid, vind hem wat rauw lopen .
Suzuki dealer zei dat je het er gratis bijkrijgt, mooi meegenomen, maar heeft iemand dezelfde ervaring , hoort het een beetje bij de motor?
 
Ja dat klopt helemaal, het wordt wel minder als je de koppeling intrekt.
Daar komt het meeste vandaan.
De bandit loopt niet zo mooi rond als een honda maar is wel bullitproof.
Ik heb een leovince pijp gemonteerd en dan hoor je het een stuk minder.
Dus gewoon een vervanging pijp monteren hij blijft rauw lopen maar je hoort het dan minder.
veel plezier met je bandit.
 
Bedankt, heb een standaardpijp, omdat ik vaak s'nachts thuiskom en de buurt te vriend wil houden.

komt idd van de koppeling af, maar koppeling in of uit maakt niet veel uit. wel flinke tik als je 'm in z'n 1 zet , net een cardanmotor, en als je doorschakelt laat ie ook wel van zich horen.
Tís allemaal niet zo heel erg, maar vind em niet zo smooth als ie voor mijn gevoel zou moeten zijn.
 
@ Clever. Wel een klak als ik hem in de 1 zet, maar daarna is het "warme mes, pakjes boter" werk. Ik spuit wel een keer of 3 per jaar de kogelgewrichtjes van de schakelstangetjes in met WD40.
 
Hallo iedereen,

Ik rij nu een jaar een Fazer 600cc uit 2000. Na veel plezier te hebben gehad, ben ik op zoek naar een motor met wat meer koppel en comfort voor mijn vriendin die vaak achterop mee gaat. Prijstechnisch is de Bandit 1250 een erg goede kandidaat.

Ik lees echter wel in veel reviews dat de motor tot 3000 tpm wat stottert, vooral op rotonde's en dergelijke.

Hebben jullie hier ook last van? Is het echt zo storend?
 
Bandit 1250 is soms wat zenuwachtig op het gas. Storend vind ik het niet, went snel.

Ligt aan de afstelling ivm milieu eisen. Lamda sonde loskoppelen helpt. Even op googelen, kan door middel van het loskoppelen van een zwarte draad op de grote connector onder de buddy seat. Er circuleren op internet fotos om aan te duiden welke draad dit precies is. Velen hebben het met succes toegepast. De motor rijdt dan een stuk soepeler.

Ben voor wat meer koppel zelf nu over van bandit 1250 op intruder M1800.

Succes met je keuze....
 
Laatst bewerkt:
@ Leime

De Bandit stottert niet, maar je merkt wel dat ie moet voldoen aan de milieu eisen. Zoals XenoX hierboven ook vermeldt. Alleen ik zou niet een draad gaan losnemen omdat de ECU dan geen signaal krijgt. Lees de reacties hier over binnen dit forum. Het is beter om een O2 stekker te plaatsen.
Je zal er zeker geen spijt van krijgen wanneer je een Bandit 1250 aanschaft.

@ XenoX

Welke kleur is het geworden en heel veel plezier met dat koppel monster. Ik vind het ook een hele mooie machine.

Gr. Arno
 
Dit weekend met de motor naar Luxemburg en de Moezel geweest.
Zaterdag was prachtig op een klein incident na.
Ik rij in de heuvels net boven Trier richting Koblenz je hebt daar al prachtige bergweggetjes.
Tijdens het omhoog rijden voelde ik mijn achter band een paar keer wegglijden wat leek op een lekke band.
Maar even laten was het weer weg, ik kom boven op de heuvel aan bij een T splitsing en mijn motor slaat af.
Ik probeer hem weer te starten en opdat moment wordt mijn rechterbeen ijskoud en stroomt de benzine langs de motor naar beneden.
Er ontstond gelijk een rookontwikkeling en ik dacht die gaat de fik in.
Dat viel dus wel mee,.
Ik heb daarna de bandit aan de kant geduwd en de tank losgehaald.
Het was wat ik al vermoede de benzineslang aan de injectiekant was er af geschoten dus elke keer als ik starte pompte hij de benzine gewoon naar buiten.
De slang weer goed bevestigd en even laten getankt , vergeleken met mijn motor maatje had ik 3 liter verloren.
Al met al was het spannend maar toch goed afgelopen.
 
Ja het schiet niet op met zo'n zomer.
Je kunt ook bijna geen grote trip plannen zonder regen.
Maar goed hopen op beter weer.
 
@ Clever. Wel een klak als ik hem in de 1 zet, maar daarna is het "warme mes, pakjes boter" werk. Ik spuit wel een keer of 3 per jaar de kogelgewrichtjes van de schakelstangetjes in met WD40.
Wd 40 smeert maar heel even he,je kan beter een kruipend neutraal kleurig vet gebruiken uit een spuitbus.WD40 lost alles op dus ook t vet wat orgineel tussen de kogeltjes zit.

Heb nog een orginele uitlaat liggen voor een 1250 mocht iemand intresse hebben voor een prikkie
jmwwouters@live.nl
 
Kan iemand me vertellen waar de connector van de O2 sensor zit op een Bandit 1250?
Ik wil een eliminator plaatsen en heb geprobeerd de bedrading te volgen vanaf de lambda-sensor, maar deze verdwijnt uit het zicht.
 
Hij zit achter je linker zijpaneel ;)
Maar dan welke precies weet ik ook niet meer het is al even geleden dat ik hem geplaatst heb :?

Als er verder geen antwoord komt dan kijk ik binnenkort wel even voor je.

Groetjes FV

(als je hem hem zoekt op google afbeeldingen zie je diverse foto's, het is de zwarte stekker)
 
Laatst bewerkt:
Thanks, done!
Ploffen uit de uitlaat is nu een heel stuk minder en onder de 3000 toeren stottert de motor een stuk minder. Wel zo prettig als je veel tussen de file doorrijdt. Ik ben benieuwd wat het op langere termijn met het verbruik gaat doen.
 
Ik heb weer wat, als ik een constante snelheid rijdt en ik doe iets het gas dicht dan is het net of heel de toevoer van benzine wordt afgsloten affijn heel irritant terug naar huis en de tank eraf gehaald en alle stekkers schoon gemaakt en ingespoten met contactspray.
Tank er weer op en nu krijg ik een F1 melding + een rood lichtje met F1 er voor.
De motor start wel maar krijgt geen benzine de injectie werkt niet de benzinepomp hoor bij het contact aanzetten wel lopen.
wie weet wat.

m.v.g.
blade99
 
Sorry Blade, geen idee wat het zou kunnen zijn... Hopelijk kan iemand anders je helpen.

Ik heb ook meteen een vraagje. Heeft er iemand hier soms ervaring met een ander stuur op een GSF1250SA? De uiteinden van het standaardstuur staan iets te ver naar binnen naar mijn smaak. Een iets rechter stuur - maar niet breder - lijkt me een betere optie. Heeft een van jullie daar soms al mee geëxperimenteerd?

Groet, Sancho
 
Als je een FI melding krijgt ( het is een I geen 1 ;) ) kan je maar een ding doen de computer even laten uitlezen bij een dealer of iemand die over die apparatuur beschikt |(
Groetjes FV
 
Terug
Bovenaan Onderaan