Suzuki Bandit 1998 hoge toeren

Cha

Rookie
21 jul 2021
10
5
Hi allemaal,

Als ik mijn motor start moet deze met choke omhoog dan blijft ie even in hoge toeren 3000/4000 en dan na een minuutje doe ik deze naar beneden en dan is weer hoe die hoort te zijn. Maar nu blijft hij in zulke hoge toeren ook als ik de choke naar beneden doe. Ik heb ook het idee dat die choke niet meer soepel naar beneden wilt gaan. Ik moet echt kracht zetten.

Weet iemand misschien waarom mijn motor zo hoog in toeren blijft. Nooit geen probleem gehad en sinds kort dit probleem.

Dank je wel 😊
 
Ah jammer dat is wel wat verder weg. Maar bedankt voor je aanbod 😊

Ik ga het morgen wel even met die wd 40 eerst proberen en anders wordt het toch even langs een garage rijden.
 
Als iets niet smeert is het wel WD40.
Kun je er nog beter wat motorolie bij innippelen...
Ik heb vroeger in mijn onwetendheid wel eens een fietsketting gesmeerd met WD40. Eerst komt er hoop bende los en vervolgens is er nul smering meer.
Het is in de basis een waterverdrijver.
Ik mijd het spul als de pest :)
 
Als iets niet smeert is het wel WD40.
Kun je er nog beter wat motorolie bij innippelen...
Ik heb vroeger in mijn onwetendheid wel eens een fietsketting gesmeerd met WD40. Eerst komt er hoop bende los en vervolgens is er nul smering meer.
Het is in de basis een waterverdrijver.
Ik mijd het spul als de pest :)
Als het vast zit WD40 als het los zit Ducttape. Ik geef de meest simpele manier om het gangbaar te krijgen. Anders moet TS naar een garage schrijft hij.
 
Ik heb zelf een Bandit 650, wel een wat nieuwer model, maar verwacht dat de basis hetzelfde zal zijn.
Ook met een hendeltje aan het stuur om de choke te bedienen.
Als ik dat hendeltje beweeg zie ik op de carbs wat bewegen (uit het hoofd een soort stangetje langs de 4 carbs)
Je zou eens kunnen kijken of dat bij jou ook nog zo werkt, en vanaf daar kun je de bedieningskabel volgen naar het stuur. Dan kom je als het goed is vanzelf het probleem tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan