Suzuki bandit 1998 valt uit

Cha

Rookie
21 jul 2021
10
5
Hoi Allemaal,

Ik heb dus sinds kort een suzuki bandit 600 uit 1998. Heb iets van totaal 400km gereden en vandaag weer even een stukje gereden, eerste 40km geen probleem. Ik rij op een weg waar ik 80 mag in versnelling 5 en ik merk dat mijn motor hapert, ik kan gas geven wat ik maar er gebeurt totaal niks. Dus ik terug schakelen en nog steeds hetzelfde probleem, motor slingert als een gek en valt uit en kan dus ook niet meer starten. Na even stil gestaan te hebben weer met choke aangedaan en na km of 8 weer precies hetzelfde 🤨😒 iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Gebeurt dit vaker bij deze type motoren. Baal echt enorm. 😪
 
Nee dit gebeurd zeker niet bij dit type motor het is een motor probleem die op veel motoren kan voorkomen.
Zoals Zot zegt rij ff als de motor hapert met de tankdop open om zeker te zijn dat het niet je ontluchting is .
Kan een benzine kraan probleem zijn als het niet je ontluchting is dan deze op pri -stand zetten (dan loopt de benzine direct door ) .
Zou een vuil (tank) benzine filter kunnen wezen .
Of een carburateur probleem denk aan een naald die blijft hangen of sproeier(s) die vervuild zijn etc
 
Hoi Allemaal,

Ik heb dus sinds kort een suzuki bandit 600 uit 1998. Heb iets van totaal 400km gereden en vandaag weer even een stukje gereden, eerste 40km geen probleem. Ik rij op een weg waar ik 80 mag in versnelling 5 en ik merk dat mijn motor hapert, ik kan gas geven wat ik maar er gebeurt totaal niks. Dus ik terug schakelen en nog steeds hetzelfde probleem, motor slingert als een gek en valt uit en kan dus ook niet meer starten. Na even stil gestaan te hebben weer met choke aangedaan en na km of 8 weer precies hetzelfde 🤨😒 iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Gebeurt dit vaker bij deze type motoren. Baal echt enorm. 😪
Is het "niet meer starten" of is het startmotor draait wel maar de motor "slaat niet meer aan"?

In geval van niet meer starten kan je spanningsregelaar kaduuk zijn.
 
Bevriezen van de carburateurs kan inderdaad prima. Dat treedt op bij temperaturen die net boven 0 zijn icm hogere luchtvochtigheid.

Maar zeker ook even de tankontluchting en benzinekraan kraan nakijken.
 
Klinkt inderdaad als onvoldoende brandstof. Heeft de motor toevallig lang stilgestaan? Schijn eens met een lampje in de tank, zie je dan roest of vuiligheid?

Als dit zo is is mogelijk je brandstoftoevoer (brandstofkraanfilter, carburateurs) verstopt/vervuild. Dan verbruik je meer brandstof als dat hij aan kan leveren. Vergelijkbaar als door een rietje ademen. Eerst gaat het goed, daarna krijg je het toch benauwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan