Hey mede 2 wielers,
Ik rijd nu enige tijd met een vespa (lml) 125 handgeschakeld. Dat kleine ding loopt echt heerlijk. Ik kan me uren bezighouden met het nodige sleutel en afstelwerk eraan.
Stilaan begint het tijd te worden om eens met iets anders te gaan rijden. Ik bezit niet over een volwaardig A rijbewijs. In belgie mag ik de vespa rijden met een gewoon B rijbewijs. Ik wil met het kleine ding ook buiten Belgie gaan toeren en ga daarom voor een A rijbewijs.
Ik ben nu op een Suzuki bandit 400 gevallen. Deze leek mij een erg fijne motor om mee te leren rijden en de overstap te maken. Ik heb een tijdje naar de ducati monster zitten kijken maar de bandit daarentegen doet me wel iets en is een 4 pitter.
Er mag best nog wel sleutelwerk aan zijn. Het is tijd voor een nieuw projectje
De service manual van de 400 heb ik in bezet.
Welke zaken dien ik nog in het oog te houden bij aanschaf buiten:
- banden
- staat van de remmen
- staat van de ketting
- verduurde rubbers op de vorken of leidingen
- roest
- vettigheid op het blok
Punt is dat diegene ik zou willen overnemen momenteel niet start. (huidige eigenaar heeft geen motor meer, eerste kleine is net geboren het ding staat er nu te staan)
De CDI is reeds vervangen door een werkend exemplaar. De bougie geeft een (te) lichte vonk. Probleem zou wel eens in de krukas sensor, connector of bedrading kunnen zitten.
Ik ben vrij goed thuis in de electro wereld om zulke zaken te vervangen en door te gaan meten.Het leuke is dat er nog erg veel te krijgen is.
Op welke zaken moet ik verder letten?
De 400 heeft 37000km gelopen en is van 1993. enkele schijven vooraan. Volgend jaar in te schrijven als oldtimer.
Wat mag een (nog) niet startend exemplaar kosten?
Voor 400euro staat hij hier in de garage. Wat denken jullie?
Thanks,
Ik rijd nu enige tijd met een vespa (lml) 125 handgeschakeld. Dat kleine ding loopt echt heerlijk. Ik kan me uren bezighouden met het nodige sleutel en afstelwerk eraan.
Stilaan begint het tijd te worden om eens met iets anders te gaan rijden. Ik bezit niet over een volwaardig A rijbewijs. In belgie mag ik de vespa rijden met een gewoon B rijbewijs. Ik wil met het kleine ding ook buiten Belgie gaan toeren en ga daarom voor een A rijbewijs.
Ik ben nu op een Suzuki bandit 400 gevallen. Deze leek mij een erg fijne motor om mee te leren rijden en de overstap te maken. Ik heb een tijdje naar de ducati monster zitten kijken maar de bandit daarentegen doet me wel iets en is een 4 pitter.
Er mag best nog wel sleutelwerk aan zijn. Het is tijd voor een nieuw projectje
De service manual van de 400 heb ik in bezet.
Welke zaken dien ik nog in het oog te houden bij aanschaf buiten:
- banden
- staat van de remmen
- staat van de ketting
- verduurde rubbers op de vorken of leidingen
- roest
- vettigheid op het blok
Punt is dat diegene ik zou willen overnemen momenteel niet start. (huidige eigenaar heeft geen motor meer, eerste kleine is net geboren het ding staat er nu te staan)
De CDI is reeds vervangen door een werkend exemplaar. De bougie geeft een (te) lichte vonk. Probleem zou wel eens in de krukas sensor, connector of bedrading kunnen zitten.
Ik ben vrij goed thuis in de electro wereld om zulke zaken te vervangen en door te gaan meten.Het leuke is dat er nog erg veel te krijgen is.
Op welke zaken moet ik verder letten?
De 400 heeft 37000km gelopen en is van 1993. enkele schijven vooraan. Volgend jaar in te schrijven als oldtimer.
Wat mag een (nog) niet startend exemplaar kosten?
Voor 400euro staat hij hier in de garage. Wat denken jullie?
Thanks,