Suzuki Bandit 400

baukhaas

Rookie
26 mrt 2010
1
0
Dongen
Hey iedereen!!

Ja ik ben nieuw op deze site en heb sinds gisteren mijn rijbewijs gehaald!! woehoe!!
Dus ik mag nu lekker gaan crossen :P

Nu is mijn vraag is iemand hier bekend met een suzuki bandit 400 en wat vinden jullie van deze motor??
Is dit een leuke motor om te beginnen of is het 3x keer niks??
Zoveel van motors weet ik namelijk niet :P
 
Het probleem met een bandit 400 is (raar maar waar)
dat ie niet via de officiele weg naar 25kw is te zetten

zijn "grotere" broertje de 600 mag dit wel :S

ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij waarom maar ook ik heb eerst naar een 400 gekeken om er vervolgens achter te komen dat deze niet op 25 kw te zetten zijn,
je kunt ze wel op uitdraai 25kw zetten maar daar valt hier al genoeg info over te vinden

verder zijn banditjes goede beginners motors niet te duur betrouwbaar rijd als een trein, en je hebt toch best wel wat motor onder kont.
 
Tegenwoordig kan dat wel via IKS van RDW (individueel keuring speciaal), omdat de GSF400 minder dan 60kw vermogen heeft origineel. Dus die kan wel als 25kw op kenteken. Moet je wel zelf de begrenzing regelen, er is geen officieel kitje voor waarbij je even snel wat onderdeeltjes wisselt.

Zo'n 400cc is een leuke beginnersmotor, maar wel erg hoogtoerig. En begrenst zou ik niet weten hoe dat rijd (als je 'm bijv. begrenst op gas)... ik heb ervaring met een Honda CB-1 (CBR400RR blok) en een Suzuki GSX400X Impulse (zelfde blok als de GSF400 denk ik). Wel erg hoogtoerig, bij 120km/u zit je al snel op ik meen 8000 tpm. Bij een Suzuki GS500e (twin) zit je dan op 6000tpm. Persoonlijk rijd ik graag met een wat lager toerental bij normale snelheden, bij hoge snelheden wil ik best wat meer toeren draaien. 400cc zijn toffe motortjes, maar voor mij zou het bij veel snelwegritten niets zijn. MAar dat is puur persoonlijk, ik houd niet van constant met hoge toeren rijden dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan