Suzuki Bandit 400

Schitterend resultaat!
Vind alleen dat die fietsteller de boel dan weer een beetje verpest. -O-
 
Mee eens, maar noodzakelijk kwaad. Geeft de temperatuur van het koelvloeistof weer, wel zo prettig om te controleren of de ventilator, thermostaat en sensoren werken!
 
Dat is wel prettig om er op te hebben ja. Zit er standaard geen lampje op voor temperatuur?
 
Jawel, maar als die gaat branden ben je te laat.
Mijne berg op in italie deze zomer aantal keer aan gegaan... accu te weinig kracht om ventilator goed rond te krijgen. Al ging hij soms aan bij starten s'ochtends met koud blok :?.

Oh en ook een keertje toen ik koelvloeistof niet goed ontlucht had :+.

Maar ja, goed zal het wel niet zijn want lampje gaat pas aan bij 117c water temp :X
 
8<

Om het af te maken wil ik de kunstof kappen glans zwart wrappen. Hiervoor moet ik 1 van de luchtfilter afdekkapjes repareren maar hoe kom ik er achter wat voor soort kunstof dit is?, dit i.v.m. de te kiezen lijm.
Mooi hoor, alsof 'ie zo uit de showroom is komen rollen!

Meestal staat er gewoon op wat voor kunststof het is. Ja je verwacht het niet he? :P Op de achterkant dus even kijken, ik gok dat er ABS of PP op staat.
 
Heel mooi geworden! Complimenten! Let er trouwens op dat metalen onderdelen nooit de bak mogen raken, daar gaat ie sneller van stuk. Je kunt ze beter aan een koord er in hangen of in een plastic bekertje gevuld met dezelfde vloeistof erin laten drijven...
 
Heel mooi geworden! Complimenten! Let er trouwens op dat metalen onderdelen nooit de bak mogen raken, daar gaat ie sneller van stuk. Je kunt ze beter aan een koord er in hangen of in een plastic bekertje gevuld met dezelfde vloeistof erin laten drijven...

Wees gerust :) Wat je ziet is een RVS binnenbakje en niet de bodem van het apparaat zelf. Het apparaat heb ik uit een faillissementsverkoop van een tattoo shop, deze gebruikte hem om op deze manier de naalden te desinfecteren.
 
Mooi hoor, alsof 'ie zo uit de showroom is komen rollen!

Meestal staat er gewoon op wat voor kunststof het is. Ja je verwacht het niet he? :P Op de achterkant dus even kijken, ik gok dat er ABS of PP op staat.

Ik heb gekeken maar helaas, staat niets op! Zelfs geen productiedatum o.i.d.
Ga er maar vanuit dat het ABS is.
 

De meter heb ik hier gekocht:
outlet4bikers.nl

De sensor zit in een 16mm slangadapter (met 1/4 inch sensor aansluiting) van Ebay. Deze laatste zou ik niet kopen, gewoon een stukje pijp pakken en een gaatje tappen voor de sensor. Veel goedkoper!

De sensor zit voor de thermostaat in de koelleiding die linksboven uit het blok komt, hiervoor heb ik een koelwaterslang moeten doorknippen:

 
[+] Velthuis
TopicstarterOffline
Geplaatst op vrijdag 06 september 2013 23:21Citeer berichtBekijk berichtVoeg toe als favoriet
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Mee eens, maar noodzakelijk kwaad. Geeft de temperatuur van het koelvloeistof weer, wel zo prettig om te controleren of de ventilator, thermostaat en sensoren werken!

Had je de ven & themo niet gecontroleerd voor montage ?
Of haal je het metertje na verloop van tijd er weer af ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan