AlexanderSteenhorst
Rookie
Beste lezer,
Sinds een half jaar heb ik een suzuki bandit 600 uit het bouwjaar 1996. Heerlijke fiets, maar sinds ik hem heb zijn er al een aantal makementen voortgekomen en nu is er iets aan de hand waar zelfs de garage koppijn van krijgt.
De eerste garage had gesteld dat er een nieuwe spanningsregelaar in moest dus dat is gedaan. Daarna heb ik hem een half jaar gebruikt om op en neer naar stage te gaan waar het af en toe voor kwam dat de motor minder vermogen had (vooral tijdens regen). Door elk electronica contact in te smeren met vaseline was dit verholpen.
Toen ben ik zonder problemen naar Duitsland gereden waar ik de avond in een dal had geslapen. De dag erna wilde ik wegrijden maar de heuvel op kon hij niet meer, het vermogen viel weer weg (terwijl het prachtig weer was). Nadat hij weer boven stond deed hij het weer (accu werkte ook) en ben ik in één ruk naar huis gereden (600km zonder probleem). Echter 10m voor thuis viel weer het vermogen weg en de dag erna viel het vermogen net voor de snelweg weer weg.
De (nieuwe goeie) garage, had de carburateur schoon gemaakt en zo deed hij het weer. Maar na een week buiten te hebben gestaan deed hij het weer niet.. Nu staat hij bij dezelfde garage en ze hebben al meerdere keren de motor uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Elke keer als ze erop rijden doet hij het 20minuten, maar daarna valt het vermogen weer weg. Zij weten niet goed wat er mis is. De tank is wel een beetje roestig maar ze hebben die ook al meerder keren schoon gemaakt.
De vraag: herkent iemand dit probleem? De gouden tip zal zeker beloond worden!
Sinds een half jaar heb ik een suzuki bandit 600 uit het bouwjaar 1996. Heerlijke fiets, maar sinds ik hem heb zijn er al een aantal makementen voortgekomen en nu is er iets aan de hand waar zelfs de garage koppijn van krijgt.
De eerste garage had gesteld dat er een nieuwe spanningsregelaar in moest dus dat is gedaan. Daarna heb ik hem een half jaar gebruikt om op en neer naar stage te gaan waar het af en toe voor kwam dat de motor minder vermogen had (vooral tijdens regen). Door elk electronica contact in te smeren met vaseline was dit verholpen.
Toen ben ik zonder problemen naar Duitsland gereden waar ik de avond in een dal had geslapen. De dag erna wilde ik wegrijden maar de heuvel op kon hij niet meer, het vermogen viel weer weg (terwijl het prachtig weer was). Nadat hij weer boven stond deed hij het weer (accu werkte ook) en ben ik in één ruk naar huis gereden (600km zonder probleem). Echter 10m voor thuis viel weer het vermogen weg en de dag erna viel het vermogen net voor de snelweg weer weg.
De (nieuwe goeie) garage, had de carburateur schoon gemaakt en zo deed hij het weer. Maar na een week buiten te hebben gestaan deed hij het weer niet.. Nu staat hij bij dezelfde garage en ze hebben al meerdere keren de motor uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Elke keer als ze erop rijden doet hij het 20minuten, maar daarna valt het vermogen weer weg. Zij weten niet goed wat er mis is. De tank is wel een beetje roestig maar ze hebben die ook al meerder keren schoon gemaakt.
De vraag: herkent iemand dit probleem? De gouden tip zal zeker beloond worden!