Suzuki Bandit 600 (1996) RAADSEL

25 jul 2014
12
0
Amsterdam
Beste lezer,

Sinds een half jaar heb ik een suzuki bandit 600 uit het bouwjaar 1996. Heerlijke fiets, maar sinds ik hem heb zijn er al een aantal makementen voortgekomen en nu is er iets aan de hand waar zelfs de garage koppijn van krijgt.

De eerste garage had gesteld dat er een nieuwe spanningsregelaar in moest dus dat is gedaan. Daarna heb ik hem een half jaar gebruikt om op en neer naar stage te gaan waar het af en toe voor kwam dat de motor minder vermogen had (vooral tijdens regen). Door elk electronica contact in te smeren met vaseline was dit verholpen.

Toen ben ik zonder problemen naar Duitsland gereden waar ik de avond in een dal had geslapen. De dag erna wilde ik wegrijden maar de heuvel op kon hij niet meer, het vermogen viel weer weg (terwijl het prachtig weer was). Nadat hij weer boven stond deed hij het weer (accu werkte ook) en ben ik in één ruk naar huis gereden (600km zonder probleem). Echter 10m voor thuis viel weer het vermogen weg en de dag erna viel het vermogen net voor de snelweg weer weg.
De (nieuwe goeie) garage, had de carburateur schoon gemaakt en zo deed hij het weer. Maar na een week buiten te hebben gestaan deed hij het weer niet.. Nu staat hij bij dezelfde garage en ze hebben al meerdere keren de motor uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Elke keer als ze erop rijden doet hij het 20minuten, maar daarna valt het vermogen weer weg. Zij weten niet goed wat er mis is. De tank is wel een beetje roestig maar ze hebben die ook al meerder keren schoon gemaakt.

De vraag: herkent iemand dit probleem? De gouden tip zal zeker beloond worden!
 
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn bandit 600.( ook uit 1996)
Bougies zijn toen vervangen en de bougiekappen, want daar wilt nog weleens vocht ophopen

Ook zat bij mij de overloop van de tankdop vol met smurrie , dat hebben we toen doorgeblazen

Succes

Fons
 
Laatst bewerkt:
Roest niet maar er zat veel smurrie in.
De overloop slangen zijn toen onder hoge druk doorgeblazen en daar kwam veel rommel uit.
Paar jaar later heb ik een 1200 Bandit gekocht en die had ook dezelfde problemen


Fons
 
Hoe dat kan weet ik niet maar viel wel op dat zowel de 600 als de 1200 van dezelfde generatie zijn en bij beide fietsen had ik,hetzelfde euvel.
Overigens na het doorspuiten en elk jaar tijdens de winterstalling Forte in de tank heb ik er nooit meer last van gehad

Succes
Fons
 
Terug
Bovenaan Onderaan