Suzuki bandit 600 start niet

lerac73

Rookie
9 dec 2015
15
0
2 weken geleden heb ik nog mee kunnen rijden maar nu start de motor niet.

Je ziet wel contact branden maar wanneer ik wil starten doormiddel van linker koppeling + start knop dan gebeurd er niks. Accu is reeds vervangen en doodsmans knop doet het ook gewoon. Wel heeft het een tijd buiten gestaan.

Iemand idee wat probleem kan zijn? Alvast bedankt.
 
startrelais geeft 12 volt aan dus accu niet leeg.
Accu meet je op de accu, niet ergens anders.

En het zou eerder 12,6 volt, opgeladen en in rust moeten zijn.

Op de accu polen blijf je meten, ook tijdens de startpoging. En liefst laat je hier weten wat daarvan de meetresultaten zijn.

En gewoon de vragen lezen en daarop antwoord geven kan ook helpen in het vinden van je storing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
startrelais geeft 12 volt aan dus accu niet leeg.
Een accuspanning van 12 volt is veel te laag en meet je bij een zo goed als lege accu.
Een volle accu zal zo'n 12.7 volt geven.
Ik wil je graag helpen maar dan heb ik wat meer informatie nodig zoals b.v. antwoorden op mijn vragen.
1. Wat doet de startmotor als je het relais doorverbind met een dikke schroevendraaier?
Draait hij, bromt hij of doet hij helemaal niks?
2. Wat gebeurt er met de verlichting als je dit doet?
3. Hoor je het relais een klik geven als je de startknop in drukt?
4. zie 2.
5. komt er spanning op de spoel van het startrelais als je de knop in drukt?
 
Accu meet je op de accu, niet ergens anders.

En het zou eerder 12,6 volt, opgeladen en in rust moeten zijn.

Op de accu polen blijf je meten, ook tijdens de startpoging. En liefst laat je hier weten wat daarvan de meetresultaten zijn.

En gewoon de vragen lezen en daarop antwoord geven kan ook helpen in het vinden van je storing.
:^
Inderdaad accuspanning meten op de accupolen.
 
Accu zelf geeft 12,9 aan.

Startrelais geeft zonder contact al 12,9 aan en met contact zonder startknop op 11,55 V aan.

Wanneer ik met schroevendraaier bij startrelais bij houdt dan hoor ik gebrom en wil dan de motor niet rond draaien.
 
Beste heren,

Simpel probleem lag aan doodsmanknop. Als die een heel klein beetje open staat start sie gewoon als vanouds en als helemaal open staat dan slaat het gewoon af. Dus dat was het probeem. Heb contactspray in gespoten maar dat helpt niet dus moet het vervangen worden.
Iedereen heel erg bedankt voor het mee denken en ik heb weer een hoop geleerd.

Groet Lerac73
 
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan met dat doorverbinden van het startrelais.
Als je de 2 dikke aansluitingen met elkaar verbind dan moet de startmotor gaan draaien. de rest van de elektra heeft daar geen invloed op.
Maar mooi dat je het gevonden hebt.
 
Ja ik heb echt met een schroevendraaier contact (korstsluiting zien maken) proberen te maken bij startrelais. Maar waarom niet de motor niet rond draaide geen idee.

Haha altijd lastig als te weinig info over krijgt en twijfels bij krijgt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan