Suzuki Bandit 600N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Bij deze dus te koop: Suzuki Bandit 600.

DSCF55772.jpg


Super stuurfiets te koop. Heeft uitgebreide (functionele) aanpassingen aan het rijwielgedeelte, waardoor de motor hoger staat (stoere look, maar vooral voor de bodemspeling), en mede door het bredere stuur gaat hij met speels gemak door elke willekeurig bocht, doordraaier of haarspeld.


KM stand: 54.000 (wordt nog mee gereden)
Bouwjaar: 1995
Kleur: Rood/wit
Motor: 600cc I4 / ~80pk
MF Vraagprijs: €1300. Bieden mag, beledigen niet.




Onderhoud:

  • Grote beurt bij 50.000 (4000km geleden). Kleppen gesteld, olie + filter vervangen, luchtfilter vervangen, bougies nagekeken (allen goed), nieuwe benzinekraan, nieuwe choke-kabel, nieuwe drukstifkeerring (druppelde olie, nu niet meer), nieuwe remblokken voor/achter, nieuwe remolie. Motor verbruikt zo'n 300ml olie per 1000km, maar dat doen Bandits vaker. Wel altijd goed warmgereden :)
  • Vlak daarvoor zijn de koppelingsplaten vervangen, gelijk sterkere veren gemonteerd.
  • 11.000km geleden kilometerteller vervangen, oude defect (maar aanwezig, stand na te kijken).
  • 2.000km geleden nieuwe banden (Michelin Pilot Road 2 (120/160 v/a), super grip!)


Aanpassingen aan de motor:

  • GSX-R1000 2006 achterschokbreker (véél stabieler, en een duo meenemen kan nu daadwerkelijk)
  • WP Progressieve voorvering, + extra voorspanning (stuurt veel strakker)
  • Eventueel is de volledige vering naar "zeepkist" (standaard) terug te bouwen.
  • LeoVince SBK Carbon uitlaat (heel diep geluid, killer aanwezig)
  • Stalen remleidingen voor/achter
  • Viertientands voortandwiel (trekt merkbaar harder op, 15 tands aanwezig)
  • Heldere verlichting voor (niet op foto)/achter/knippers)
  • LSL Superbike stuur zwart (lekkere houding, stuurt vlotter)
  • LSL Slashcut stepjes met poserslijtage
  • Oberon bar-end spiegels (Rechter vandaag op de een of andere manier verloren, kwam thuis en alleen het stuureind zat er nog op :? Maar goed, alleen links is ook legaal en je zag er toch al niet veel in. Originele dus spiegels ook aanwezig).
  • Onderkuip in kleur gespoten
  • Carbon tankstickers
  • Sterkere claxon
  • Rode rimstriping, witte 'go-fast' striping

Zoals ik al aangaf rijdt de motor echt super. Motorisch en anderszins technisch helemaal perfect, elke technische keuring toegestaan, ik sta er zelf voor in. Helaas heeft de motor optisch wel wat sporen, i.v.m. een val zijn de tank en achterkuipen rechts niet krasvrij meer, en een andere schuiver neemt de achterkap aan de andere kant voor z'n rekening. Schade is wel bijgewerkt, maar de achterkappen zijn dus niet moeders mooiste meer. Ze zitten nog prima vast en vallen zeker niet uit elkaar, maar een keertje overspuiten kan geen kwaad zullen we maar zeggen B| De tank heeft aan de rechter kant wat deukjes (ingeslagen stuur), maar dat valt van meer dan een meter afstand niet op (vandaar ook vrijwel onzichtbaar op fotos). Achterkappen vervangen, mocht je dat willen, kost iets meer dan 200 euro voor 100% nieuwe.

Ik heb ook een 25KW set voor de motor, die is niet op kenteken, even om verwarring te voorkomen. Set heeft er ook niet meer dan een blauwe maandag ingezeten. Wel heb ik een uitdraai met kentekenvermelding, wat voor de verzekering helemaal legitiem is, en bij 2 aanhoudingen door de politie heeft het me nooit problemen opgeleverd. Het is niet zo 'legaal' als op kenteken begrenzen, maar het scheelt wel even 500 euro. Dat laatste is overigens wel mogelijk.

De motor staat op vrijwel nieuwe banden (PR2's, 2.000km oud, deze banden gaan meer dan 20.000km mee met een normale rijstijl) met uitstekende grip. Alle slijtageonderdelen zijn nog heel goed, je kunt hooguit de olie een keertje vervangen, hoewel dit ook pas over 6.000km echt moet.

Oftewel: Een technisch zeer goede motor die super stuurt. Is ook zeer geschikt voor beginners, maar door de verhoogde veerelementen is de opstap wel fors. Ik heb alles aanwezig om de boel te verlagen, maar dat ga ik vanwege de hoeveelheid werk niet voor een willekeurige bezichtiging doen. Vering is behoorlijk sportief, wat in combinatie met de verhoging meer dan voldoende bodemspeling oplevert, en dus wordt je de motor als gevorderde rijder ook niet snel zat. De reden dat ik de motor nu te koop aanbiedt is dat ik op zoek ben naar een Bandit 1200, de grote broer dus.

Gewoon een superfiets om mee op te stappen, de winter door te komen of genadeloos af te straffen, je kunt er financieel nooit ver bij inschieten. Het is hoe je het ook bekijkt een aanzienlijk betere koop dan de GS500jes en Divjes die je normaal in dit prijssegment aantreft :)






Meer fotos:

DSCF55812.jpg


DSCF55852.jpg


DSCF55872.jpg


DSCF55882.jpg
 
Laatst bewerkt:
hahaha, poserslijtage!

nou, ik zou hem wel voor d'r bij willen. misschien is het wel iets voor mn zwager. die is 2 meter, met die hoge opstap?
 
Echt een hele mooie motor zeg!
Al was je iets eerder had ik hem waarschijnlijk overgenomen van je voor de prijs die je vraagt.
Heb laatst een hornet gekocht.
Evengoed een vette motor die hornet maar deze is ook erg nice!
 
ik zal mn zwager eens pijlen. hij moet trouwens eerst zijn rijbewijs halen :)
ow ja, en hij is 2.06 geloof ik...da's nog een heel stuk langer als 1.90 :)
 
Waarom kon je hem niet 1 jaar geleden voor deze prijs verkopen :W
Had weer geld gescheeld :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan