Suzuki Bandit 600N

Bogers

Rookie
27 aug 2010
4
0
Goededag,

Ik ben bezig met de aankoop van een Suzuki Bandit 600N :) maar zag bij de inspectie dat de keer ring van het voorste tandwiel olie 'zweet'. Mijn vraag is dan ook is deze keer ring van buitenaf te vervangen of moet daarvoor het blok uit elkaar? :(

Gaarne reacties...
 
de keerring is alleen te vervangen door het carter te splitsen.
soms lukt het via de onofficiele methode, dus van buitenaf de keerring eruit slopen en een nieuwe erin tikken.

maar weet je zeker dat het geen kettingvet is?
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie! :}

Ja ik heb, voordat ik tot de conclusie kwam dat het wel van die keerring moest komen, nagekeken of het inderdaad niet van de ketting kwam (of van andere omringende onderdelen). De kettingbeschermer en de omringende onderdelen waren wel vies maar niet olie-achtig. Het was ook echt motorolie en niet vet.
 
Weet je iets over het rijgedrag van de vorige/huidige gebruiker, gemiddelde rit-lengte? Als dat heel kleine ritjes steeds zijn geweest, kansje dat 1 zeer lange rit genezend werkt. Wel verdraaid goed het oliepeil in de gaten houden.

Check sowieso de olie, peil/kleur/GEUR; mag niet naar benzine ruiken ....
 
Het olie peil was nog goed en de kleur ook, dat was ook wel logisch aangezien de motor recent nog een beurt gehad heeft. Ik heb niet bewust aan de olie geroken maar er wel met mijn giechel heel dicht bij gehangen en niks geroken, dus ik neem aan dat het niet naar benzine ruikt. De motor werd puur voor tourtochtjes gebruikt dus van korte afstanden is niet echt sprake. De motor heeft echter wel een tijd stil gestaan, want de accu was ook leeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan