Suzuki bandit 600n

Athylus

Rookie
20 jul 2018
2
0
Alkmaar
Hey allemaal,

Onlangs een suzuki bandit 600n aangeschaft. De gashendel ging al een beetje stroef en ging niet altijd helemaal goed terug als je hem losliet. Toen heeft de pa van een vriend van me wat aan de schroeven zitten draaien die bij gaskabels zitten en wd-40 op de gashendel gespoten.

Toen ik later vandaag weg reedt zat mijn gas zo dicht vast dat ik hem bijna niet open kreeg, en toen het lukte schoot ik naar 4000 toeren in zn 1. Maakte bijna een wheelie. Ook kan ik nu gewoon het gas loslaten en blijft de motor draaien, soort van cruise control.

Ik hoor vanavond naar mijn vriendin te gaan maar dat gaat zo niet en zou dit graag willen fiksen voor ik weg ga. Wat kan ik als beste doen nu?

Mvg,
Maurice
 
Los van het feit dat wd40 geen goed plan was, hoeft het niet in de kabels of hendel te zitten maar kan het ook prima de carburateur zijn.

Je gaat er waarschijnlijk nu ter plekke niets aan doen. Kabel stroef is niet smeren maar vervangen, hendel stroef kan ik mij weinig bij voorstellen maar schoonmaken zou dan voldoende moeten zijn, carburateur of gasklephuis is demonteren en geheel reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan