suzuki bandit 600s op 25kw zetten

geert-nsr

MF'er
1 nov 2007
220
0
Ik heb een 2e handse suzuki bandit 600s uit 1998 op het oog.
Alleen helaas zit ik nog aan mijn 25kw periode vast.
Nu las ik al dat deze motor op 25 kw gezet kan worden.
Maar hoe gaat dat in zijn werk?
En wat kost het ongeveer?
Hij moet wel legaal op kenteken komen dus niet met een testbank uitdraai ofzo.
 
Stap 1 je belt de suzuki dealer op
Stap 2 je vraag ik heb een bandit 600 uit 98 en die wil ik op 25 kw laten zetten
Stap 3 je vraagt hoe duur is dat dan?
Stap 4 je vraagt hoe gaat dat in zijn werk
Stap 5 je vraagt hoelang gaat dat duren
Stap 6 je vraagt wanneer kan ik langskomen.

met andere woorden de dealer weet het vast veel beter als wij allemaal,
Maar ik was 450 euro kwijt voor het begrensen van mijn bandit.
word gedaan doormiddel van ringen op de caberateur.
Dat is zo gebeurt alleen moet er nog wel een zooitje papieren naar het rdw.
Na 2 weken krijg je ongeveer je nieuwe kenteken bewijs opgestuurd.
Tip maak als je dit gaat doen kopieen van oude kenteken bewijs en vraag om een kopie van de verklaring dat je motor 25 kw is die ze naar het rdw sturen, belletje met je verzekering en je mag ook met deze verklaring + oude kentekenbewijs + verzekeringspapieren

Ps goeie tip om het officieel te laten doen, een 25kw met caberateurs officieel begrenst trekt lekkerder door dan nieuwere met injectie of "illegaal" op gas begrenst
 
Stap 1 je belt de suzuki dealer op
Stap 2 je vraag ik heb een bandit 600 uit 98 en die wil ik op 25 kw laten zetten
Stap 3 je vraagt hoe duur is dat dan?
Stap 4 je vraagt hoe gaat dat in zijn werk
Stap 5 je vraagt hoelang gaat dat duren
Stap 6 je vraagt wanneer kan ik langskomen.

Veel duidelijker kan het niet nee _O-
 
Duidelijke informatie!
bedankt.
kosten zijn het alleen helaas niet waard.

Naja, als je het gewoon iets minder legaal aanpakt en de motor op het gas laat begrenzen met een uitdraai erbij dan ben je voor 150 eu wel klaar.

Sommige verzekeringen accepteren deze uitdraai gewoon en van de politie heb je ook niet echt te vrezen want vaak zien ze niet eens dat je een 25kw´er bent. :+ (Heeft mij tenminste 250 eu gescheeld toen ik op mijn volvermogen gsx aan de kant werd gezet ;) )
 
weet iemand hoe een bandit van 1998 begrenst is? ik heb een bandit op het oog die op 25kw kenteken staat maar de kit word er los bijgeleverd.

Is dit makkelijk in te bouwen?
 
Beste Geert,

Naar mijn weten is hij niet begrenst d.m.v. ringen op de carburateur zoals Nildo zegt.
Ik heb namelijk zelf een bandit uit 1996 en meen dat tot 1999 alles hetzelfde is gebleven.
Die begrenzing voor 25 kw bij mijn bandit was doormiddel van de gas schuiven die in de carburateurs zitten, deze werken namelijk op vacuüm.
Een vol vermogen Bandit heeft gewoon dichte gas schuiven, de 25 kw variant heeft in deze gas schuiven een gaatje zitten waardoor hij niet geheel vacuüm kan trekken en de gas schuif dus nooit helemaal bovenin de carburateur kan komen, waardoor jij vermogen hebt.
Als je een beetje handig bent kan je dit natuurlijk zelf,maar het is niet volgens de regels
Voor de rest ben ik het met de stappen die Nildo geeft eens,gewoon even naar de dichtstbijzijnde Suzuki dealer gaan, ik ga altijd voor onderdelen en een eerlijk advies naar JVS in afferden.
Suzuki ermee! ;)
 
toch maar een motor gekocht die al op 25kw kenteken staat.
toch bedankt voor de info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan