Gewoon, gas loslaten in de 1... kan prima hoorOnbelast stationair niet goed? Hoe zie jij belast stationair voor je dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon, gas loslaten in de 1... kan prima hoorOnbelast stationair niet goed? Hoe zie jij belast stationair voor je dan?
Goeie komt alleen niet zovaak voor maar ben wel benieuwd waarom onbelast stationair niet goed zou zijnGewoon, gas loslaten in de 1... kan prima hoor
Lagere oliedruk.. minder snel opwarmen.Goeie komt alleen niet zovaak voor maar ben wel benieuwd waarom onbelast stationair niet goed zou zijn
Goeie komt alleen niet zovaak voor maar ben wel benieuwd waarom onbelast stationair niet goed zou zijn
Stationair rijden? Achterrem erbij?Onbelast stationair niet goed? Hoe zie jij belast stationair voor je dan?
Ik denk, en correct me if I'm wrong, dat het hem vooral zit in de lagere snelheid van de oliepomp op die toerentallen waardoor de nokkenassen niet lekker gesmeerd worden. Combineer dat met het feit dat het blok op die manier ongelijkmatig opwarmt en bijgevolg wat gaat wringen rond de cilinders, en het kan haast niet goed zijn.
Onbelast gaat alles wat meer rammelen. Beetje te vergelijken met wanneer je op een trapfiets te ver terugschakelt en je niet meer sne genoeg kunt trappen om het wiel bij te houden. Je gaat dan onbelast rondjes draaien en knalt binnen drie seconden van de trapper af met je schenen er tegenaan.
Druk zonder tegendruk werkt nooit echt lekker in mechanica.
Wat temperatuur betreft ga ik van de week maar weer eens een stukje van de oliekoeler afplakken. Hij komt niet lekker meer op temperatuur als het zo rond de 4 graden blijft buiten..
Ik denk, en correct me if I'm wrong, dat het hem vooral zit in de lagere snelheid van de oliepomp op die toerentallen waardoor de nokkenassen niet lekker gesmeerd worden. Combineer dat met het feit dat het blok op die manier ongelijkmatig opwarmt en bijgevolg wat gaat wringen rond de cilinders, en het kan haast niet goed zijn.
Onbelast gaat alles wat meer rammelen. Beetje te vergelijken met wanneer je op een trapfiets te ver terugschakelt en je niet meer sne genoeg kunt trappen om het wiel bij te houden. Je gaat dan onbelast rondjes draaien en knalt binnen drie seconden van de trapper af met je schenen er tegenaan.
Druk zonder tegendruk werkt nooit echt lekker in mechanica.
Zo is het precies
Stationair of onbelast "warm draaien" is gewoon slecht. Is al vaker aangetoond.
Het beste is idd starten en vrijwel meteen rustig weg rijden
Ja ben wel wat bekend met zuigerkrachten etc. Je trapvergelijking gaat dan ook op bij hoge toeren met lage blokbelasting, maar niet bij stationair draaien.
Maar stationair heeft je blok echt wel genoeg oliedruk voor smering, anders zou dat betekenen dat waar je ook stilstaat je veel 'schade' aan je blok toebrengt door een te lage oliedruk. Denk niet dat dat zo ontworpen wordt nee
Het ongelijk opwarmen van een oliekoeler door hem direct na starten een flinke tijd stationair te laten draaien zonder beweging is niet slim nee.
Oliekoeler afplakken en gewoon tot 80! Is echt geen overbodige luxe, 60graden is al aan de kouwe kant, daaronder echt te koud.Als we toch bezig zijn met dit onderwerp: wat voor temperatuur houden jullie vervolgens aan om lekker aan het gas te kunnen hangen?
Toen het nog wat warmer was bleef bij mij de thermometer (olievuldop) steken op 80 graden (soms wat hoger als ik niet kon doorrijden). Maar nu het kouder wordt duurt het best wel even voordat-ie zo warm is. Zou 60 graden ook nog OK zijn?
Oliekoeler afplakken en gewoon tot 80! Is echt geen overbodige luxe, 60graden is al aan de kouwe kant, daaronder echt te koud.