Suzuki Bandit | Deel 34 | Het topic dat niemand wou openen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bandit heeft me vanmorgen laten staan :'(
denk dat me accu nu echt overleden is.
 
Denk dat een goeie sccu meer nut heeft, en bij regelmatig gebruik heb je die druppellader dan ook niet nodig (ik in ieder geval de afgelopen 6 jaar niet)


Heb je helemaal gelijk in.
Ken het probleem ook niet.
maar omdat ik de laatste jaren zeer onregelmatig rij, heb ik zo'n druppelladertje gekocht.
Accu blijft maar doorgaan. 8-)
 
nou ik heb een drupperlader.
en heb dinsdag nog gereden op de bandit.
maar sluetel om en starten sloeg hij niet aan.
dus choke erbij en toen was de accu leeg.
voortaan toch verlichting uitzetten.
 
Mijne start vaak zat zonder, nadat hij opgeladen was de accu starte hij prima.
 
Bij mij wil-ie tot een graad of 8~10 buitentemperatuur nog wel starten, mits ik één keer ff flink het gas open trek direct na het starten. Daaronder (heb ik recent ontdekt ;)) moet-ie wel met choke starten.
 
............................, mits ik één keer ff flink het gas open trek direct na het starten.

Da's echt nog erger dan vergif voor, om het even welke, motor(blok) B| :( |( .

Je moet het zo'n beetje vergelijken met als men jou 's winters bij een graadje op 10 onder nul, uit bed schopt, naar buiten jaagt en je dan meteen keihard moet gaan rennen |( -O- :( :(

Daar zul je echt niet vrolijk van worden denk ik :N :N :N
Nou, het blok ook niet :N
 
Da's echt nog erger dan vergif voor, om het even welke, motor(blok) B| :( |( .

Je moet het zo'n beetje vergelijken met als men jou 's winters bij een graadje op 10 onder nul, uit bed schopt, naar buiten jaagt en je dan meteen keihard moet gaan rennen |( -O- :( :(

Daar zul je echt niet vrolijk van worden denk ik :N :N :N
Nou, het blok ook niet :N

Ik denk dat die bedoelt dat die gewoon net iets meer brandstof krijgt en niet in de toerenbegrenzer.. (dus tot 3000 toeren voor 1 seconden, of hoe je dat ook uitlegt) Zo goede gasreactie heeft die bandit nou ook weer niet :+
 
Ik denk dat die bedoelt dat die gewoon net iets meer brandstof krijgt en niet in de toerenbegrenzer.. (dus tot 3000 toeren voor 1 seconden, of hoe je dat ook uitlegt) Zo goede gasreactie heeft die bandit nou ook weer niet :+
Dit ja. Direct in de toerenbegrenzer jagen lijkt me ook niet echt handig :P. Overigens rij ik daarna weg en maak ik zo 4000 toeren, dus zo'n ramp is het echt niet (4000 toeren als de straat uit rij... daarna kan ik em bij het eerste stoplicht echt niet laag houden).

"Flink het gas open" was mss een beetje over the top ;).
 
Laatst bewerkt:
Dit ja. Direct in de toerenbegrenzer jagen lijkt me ook niet echt handig :P. Overigens rij ik daarna weg en maak ik zo 4000 toeren, dus zo'n ramp is het echt niet (4000 toeren als de straat uit rij... daarna kan ik em bij het eerste stoplicht echt niet laag houden).

"Flink het gas open" was mss een beetje over the top ;).

Dat is altijd met het hele warm rijden, als ik van me ouders huis weg rijd kom ik bijna gelijk op snelweg terecht.. Ook dan maakt de motor "gelijk" 5000 a 6000 toeren. Ik vind wel dat je sws minimaal 100km/h moet kunnen rijden. Zolang je maar niet heel snel accelereert en het roden opzoekt.

Ik probeer iig altijd onder de 5000 a 6000 toeren te blijven met warm rijden. Te laag is ook weer niet goed voor het motorblok ;)
 
Ik doe hem altijd op de choke starten (behalve als ie in de zomer in de zon gestaan heeft).. spullen aan doen en langzaam al de choke dichter (zodat ie tussen de 2000 en 3000 toeren blijft).. na een km of 2 is ie warm en gaat de choke dicht bij mij.
 
Choke gaat er bij mij al binnen 50meter vanaf. Ik gaat erop zitten, choke aan motor aan en in de versnelling en rijden.

Onbelast stationair draaien schijnt ook niet goed te zijn. Maar ook hier heeft iedereen zijn eigen beweringen.
 
Choke gaat er bij mij al binnen 50meter vanaf. Ik gaat erop zitten, choke aan motor aan en in de versnelling en rijden.

Onbelast stationair draaien schijnt ook niet goed te zijn. Maar ook hier heeft iedereen zijn eigen beweringen.

ik heb eens voor de gein op ""cruise choke control" gereden

best grappig , choke open en cruisend door een rustige straatje 30km/h rijden :P
( niet eens gas bijgeven :P )
 
Choke gaat er bij mij al binnen 50meter vanaf. Ik gaat erop zitten, choke aan motor aan en in de versnelling en rijden.

Onbelast stationair draaien schijnt ook niet goed te zijn. Maar ook hier heeft iedereen zijn eigen beweringen.
Onbelast stationair niet goed? Hoe zie jij belast stationair voor je dan? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan