Suzuki Bandit GSF400 slaat niet aan.

Kujaku

Rookie
15 jun 2019
19
6
Ik heb iets vreemds, ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Ik heb een Suzuki Bandit 400 uit 94.
Wanneer ik de motor probeer te starten, slaat hij niet aan, hoe lang ik het ook probeer.., ik ruik dan benzine uit de uitlaat.
Als ik na de 1e startpoging 5 a 10 min. wacht, is het tikkie en lopen.
Ik heb de carburateurs zeer grondig gereinigd, het zijstandaard relais overbrugt, alle elec componenten doorgemeten, bobines, signaalopnemer, diode, nieuwe bougies, nieuwe accu, nieuwe accukabels..
Ik weet het echt niet meer...
Als de motor eenmaal gelopen heeft, blijft hij na een korte stop, altijd weer perfect aanslaan..
Maar de volgende dag begint het verhaal weer opnieuw...
 
Na iedereen beantwoord te hebben, heb ik inmiddels weer een update vanaf mijn kant..

Ik ben er gisteravond achter gekomen dat wanneer ik 10 minuten van tevoren het contact aanzet, hij gewoon start en aanslaat alsof er niets aan de hand is.

Ik maar hieruit op dat de carburateurs en de benzinevoerziening op orde is, daar zit immers niets electrisch aan..,
ik zal mij nu dus moeten concentreren op de vonk...

Ik begin steeds meer te denken dat er idd een breuk op de printplaat zit van mijn CDI, op internet heeft men het over een koude las oid..,
ik denk dat ik de CDI maar ga aanbieden bij Carmo...
 
Mogen we een foto van het beest, gewoon omdat het kan?
Beest..??, het is maar een 400tje, maar voor mij als beginner voorlopig prima...
1402463
 
Beest..??, het is maar een 400tje, maar voor mij als beginner voorlopig prima...

Eh, toch wel "beginner" zonder Kw-beperking hoop ik?

Motor ziet er leuk uit maar is nog lang niet af
Zou je adviseren om hem eerst af te maken, of blijf heel dicht bij je huis te blijven.
Als je aangehouden wordt heb je een wok-melding.
Wel een push om hem af te maken, dat dan weer wel.
 
Nee, helaas niet in een ultrasoon bad, die heb ik niet..., al zit ik wel te denken om er een aan te schaffen..
Sproeiers zijn er allemaal uitgeweest..

als je controleert of door alle kanalen remmenreiniger of eendert wat spuit, is een ultrasoon ook nergens voor nodig. de mensheid heeft het bijna 100 jaar zonder ook gekunnen. en nu gaan ze er -dikwijls ten onrechte- vanuit dat ultrasoon sowieso goed is en controleren ze niet.

dus eerst kuisen, dan controleren en als je ze echt niet proper krijgt, kan je ultrasoon gaan. Wat hier ten huize nog nooit nodig bleek.
 
Eh, toch wel "beginner" zonder Kw-beperking hoop ik?

Motor ziet er leuk uit maar is nog lang niet af
Zou je adviseren om hem eerst af te maken, of blijf heel dicht bij je huis te blijven.
Als je aangehouden wordt heb je een wok-melding.
Wel een push om hem af te maken, dat dan weer wel.
Nee, geen KW-beperking....

Snelheidsmeter (nu nog via een app op mijn telefoon) en koplamp en hij is af, dacht ik zo...,
ik wil nog wel wat dingetjes opknappen, netter maken en uitlaat veranderen, kentekenplaat aan de as monteren,
maar verder geen grote ingrepen eigenlijk...

Het ontbreken van de koplamp zou al WOK-melding waardig zijn, dat dan weer wel...
 
Afscherming
Wielen en banden van motorfietsen van voor 17 juni 1999 moeten goed zijn afgeschermd en mogen niet aanlopen. De motorfiets mag geen scherpe delen hebben die gevaarlijk kunnen zijn voor andere weggebruikers.

Remslangen
De remslangen mogen niet langs andere voertuigdelen schuren en niet zodanig zijn beschadigd dat het wapeningsmateriaal te zien is.

Snelheidsmeter
Motorfietsen van na 26 november 1975 (maar van vóór 17 juni 1999) of na 16 juni 2003 moeten een ook bij nacht goed afleesbare snelheidsmeter hebben.


bron rdw


Overigens zou je de bekabeling beter kunnen bevestigen.
Door de rijwind kunnen de gas en choke kabel knikken waardoor ze aanstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan