Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en ik verwacht dat ik ook zeker de kleppen nog ga stellen maar kunnen bovenstaande problemen echt ontstaan door een te grote of te kleine speling op de kleppen?
Met vriendelijke groet,
Edwin Guliker
Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
- Merk: Suzuki
- Type: GSF 650 SA
- Bouwjaar: 2007
- Kmstand: 26000
- Introductie motor: Deze motor is van Familie van mij en omdat de kosten te hoog oplopen bij de dealer heb ik aangeboden om te helpen zoeken naar de storing.
- Probleem: Zolang de motor op de choke (automatich) draait is er niks aan de hand maar zodra de choke uit is en je rijd weg dan is er onder de 4000 toeren niks aan de hand maar boven de 4000 toeren stopt het ineens (hij slaat helemaal dood en klimt ook niet meer in toeren) als de gashendel iets terug laat gaan dan klimt hij heel langzaam omhoog maar geef je weer gas dan is het klaar. (voor mij gevoel steeds bij dezelfde gas stand)
- De motor is diverse malen bij de dealer geweest en aangezien zij dachten dat het probleem in het brandstof systeem zat en daardoor is alles gereinigd, filters vervangen en de brandstof pomp getest maar niks helpt, toen dat alles niet hielp gaven zij aan dat eerst de kleppen gesteld moesten worden, maar dat ging behoorlijk wat geld kosten.
- Nu ben ik het eens dat de kleppen wel een keer gesteld moeten worden omdat er niet bekent is of dat in de 26000 Km ooit is gedaan, maar ik kan me niet voorstellen dat de een te grote of te kleine speling er voor zorgt, dat op een specifieke gas stand er totaal geen reactie meer is. mijn gevoel gaat dan ook eerder uit naar een gasklep positie sensor of zoiets (het is een injectie)
- Oja wat ik ook nog opmerkte is dat als je naast de motor stond en je gaf gas reageert hij exact hetzelfde, en je ruikt dat de verbranding niet helemaal lekker is op het moment dat hij inhoud.
- Wanneer is het probleem ontstaan: Kort naar dat de motor is aangeschaft (1,5 jaar geleden) is dit probleem ontstaan en is de dealer meteen een onderzoek gestart, Maar het word nu steeds erger.
- Wat is er al aan gedaan: gehele brandstof systeem is gereinigd
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en ik verwacht dat ik ook zeker de kleppen nog ga stellen maar kunnen bovenstaande problemen echt ontstaan door een te grote of te kleine speling op de kleppen?
Met vriendelijke groet,
Edwin Guliker
Laatst bewerkt: