Suzuki Bandit loopt slecht

MienBrommer

Rookie
22 apr 2020
19
7
Hallo iedereen,

De Suzuki Bandit (GSF600 uit '99) van mijn vriendin vertoont nogal kuren. Na de winter wilde die niet starten, de carburateur bleek vast te zitten, dus die heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De naalden en hoofdsproeiers zijn hydrofoon gedaan, de rest heb ik met carb cleaner en een compressor gedaan (ik wilde de stelschroeven liever niet losdraaien). Er zit ook nieuwe benzine in en de olie is aangevuld. Nu draait hij weer, maar is er het volgende probleem:

De motor start gewoon op de choke en het toerental neemt dan snel toe tot ca. 3000 toeren. Dat is hetzelfde als voor de winter. Gas geven gaat ook goed. Maar op het moment dat je wilt wegrijden, valt 'ie uit. Ik heb eerst de switch van de standaard gecheckt, maar die is in orde. Ook zitten de leidingen of zo niet klem (even een probleem gehad met dat de luchtslang van de tank dubbel zat, dat was zo verholpen)

Als je erg veel gas bijgeeft, gaat de motor ook rijden. Hij schiet dan wel vooruit zoals je zou verwachten als je hoog in de toeren probeert weg te rijden (dan kan het niet zo zijn dat er minder vermogen is, toch?). Een beetje ten einde raad heb ik er ook nog een flesje Moto Power I ingegooid, maar dat maakt geen verschil.

Waar kan dit aan liggen? Heb ik iets fout gedaan bij het uit elkaar halen of in elkaar zetten van de carburateur? Of zit het probleem elders?
 
Ultrasoon reinigen ken ik, hydrofoon reinigen zegt mij niks, of je moet het schoonmaken van je Hydrofoon bedoelen maar dat schat ik van niet.. Een hiaat in mijn parate kennis wellicht, dan hoor ik dat graag. De hele carbs, of evt. zoals reeds gemeld ,de stationair-sproeiers ultrasoon laten reinigen zou een goed begin zijn. Daarmee zou je probleem zomaar opgelost kunnen wezen.
 
Ultrasoon reinigen ken ik, hydrofoon reinigen zegt mij niks, of je moet het schoonmaken van je Hydrofoon bedoelen maar dat schat ik van niet.. Een hiaat in mijn parate kennis wellicht, dan hoor ik dat graag. De hele carbs, of evt. zoals reeds gemeld ,de stationair-sproeiers ultrasoon laten reinigen zou een goed begin zijn. Daarmee zou je probleem zomaar opgelost kunnen wezen.
Ja, ultrasoon bedoel ik. In een badje met trillingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Thanks voor de hulp, ik schroef de carbs er weer uit en laat ze nog eens goed schoonmaken, hopelijk helpt dat!
Als je er een tekening bij pakt van de carb layout dan weet je zeker dat je alles te pakken heb aan sproeiers en kanalen.
Vlotters nakijken en afstellen.
vlotternaald controlleren of die niet vast zit.
sucses.
 
Terug
Bovenaan Onderaan