Een vriend heeft een Suzuki Bandit n1200 van 1996 gekocht .
4 cilinder/4 cabs/ 4 in 1 uitlaat .
De motor had een tijdje stil gestaan ( half jaar volgens de verkoper ) .
Reed en draaide perfect bij de verkoop, de dag erna bij het starten vergeten hoe de alarmknop moest staan .
Met resultaat lege accu ........ laden dan maar .... toen begon het .
De motor draaide heel eventjes normaal en dan onregelmatig .
Precies of hij op 3 cilinders draaide .
Toen de oude benzine eruit en nieuwe erin gedaan, de bougies vervangen .
Gestart en het eerste moment draaide hij normaal ( +- 10/15 sec ) .
Cabs eraf genomen en gereinigd ( Waren niet echt vuil enkel wat bruin aangeslagen ) .
Bij het starten draait de motor telkens eventjes normaal en dan is het precies op hij te veel benzine krijgt .
Valt ook telkens uit na pakweg 20 tal seconden, maar start wel weer terug .
en als je een 5/10 tal minuten wacht draait hij weer heel eventjes normaal .
Aan de rechter zijkant van de 4 carburator staat een elektrische draaischakelaar die reageert op het gashendel .
Deze dient om (de ontsteking ) te regelen .... , is dit een ontstekingsprobleem of krijgt hij te veel benzine ?
Wel blaast hij zijn benzine terug naar zijn luchtfilter(kamer) wat natuurlijk niet normaal is .
Kan het zijn dat door de compressie de uitlaatgassen de benzine teruggeblazen worden doorheen de carburator ?
Wie weet goede raad hier ?
4 cilinder/4 cabs/ 4 in 1 uitlaat .
De motor had een tijdje stil gestaan ( half jaar volgens de verkoper ) .
Reed en draaide perfect bij de verkoop, de dag erna bij het starten vergeten hoe de alarmknop moest staan .
Met resultaat lege accu ........ laden dan maar .... toen begon het .
De motor draaide heel eventjes normaal en dan onregelmatig .
Precies of hij op 3 cilinders draaide .
Toen de oude benzine eruit en nieuwe erin gedaan, de bougies vervangen .
Gestart en het eerste moment draaide hij normaal ( +- 10/15 sec ) .
Cabs eraf genomen en gereinigd ( Waren niet echt vuil enkel wat bruin aangeslagen ) .
Bij het starten draait de motor telkens eventjes normaal en dan is het precies op hij te veel benzine krijgt .
Valt ook telkens uit na pakweg 20 tal seconden, maar start wel weer terug .
en als je een 5/10 tal minuten wacht draait hij weer heel eventjes normaal .
Aan de rechter zijkant van de 4 carburator staat een elektrische draaischakelaar die reageert op het gashendel .
Deze dient om (de ontsteking ) te regelen .... , is dit een ontstekingsprobleem of krijgt hij te veel benzine ?
Wel blaast hij zijn benzine terug naar zijn luchtfilter(kamer) wat natuurlijk niet normaal is .
Kan het zijn dat door de compressie de uitlaatgassen de benzine teruggeblazen worden doorheen de carburator ?
Wie weet goede raad hier ?