Suzuki Bandit start niet meer :(

Edt

Die hard MF'er
8 okt 2003
711
0
Zuid holland
Haaii

Mijn vriendin heeft een probleempje met haar motor, de bandit wilt namelijk niet meer starten. Mijn vriendin kwam vrijdag terug van haar werk en toen reedt die als een zonnetje en 2 dagen later deed die het plotseling niet meer.

Ik heb de checklist op de website al doorgelopen maar daar kon ik helaas geen antwoord op vinden. Het probleem is vrij simpel. Je drukt op de start-knop, je hoort de startmotor draaien en draaien.. en draaien.. en draaien.. en er gebeurt gewoon niks -O-

Ik heb gestest:
- Er zat benzine in de tank
- De tank is gedemonteerd en er kwam ECHT benzine uit de tank lopen. Dus zat niet verstopt.
- De vaccuum slang vd tank doet het.
- De vlotterbakjes zitten vol met benzine en de benzine is ook schoon
- De shoke werkt
- De kill switch staat goed
- De startmotor draait goed
- De accu zit vol (is opgeladen bij de dealer)
- De bougies vonken
- Maar wat wel vreemd is dat de bougies krukdroog zijn! We hebben echt heel veel geprobeerd te starten dus je zou toch verwachten dat de bougies nattig zijn vd benzine ofzo. Nou niet dus :?

Iemand een idee? of Tips?
 
De benzine wordt dmv van een vacuumslangtje open gezet zodra je de motor aanslingert,zal niet de eerste zijn die deze onbewust afknelt,
waneer je de tank weer er op zet
Of staat je benzine knopje op de goed standt.
Tot slot droge bougies betekenen geen benzine.

Draai er een 2 tal uit beetje benzine in de cylinders,en hij moet toch
ontwaken.

gr toontje
 
Trouwens ga niet gelijk van het ergste uit, zoals kleppen stellen,of haal je carburator,s uit elkaar; niet doen hoor :N
In jou geval is het duidelijk een benzine probleempje.
Probleem moet toch eenvoudig op te lossen zijn.
ps benzine filterje?
 
Haaii

Mijn vriendin heeft een probleempje met haar motor, de bandit wilt namelijk niet meer starten. Mijn vriendin kwam vrijdag terug van haar werk en toen reedt die als een zonnetje en 2 dagen later deed die het plotseling niet meer.

Ik heb de checklist op de website al doorgelopen maar daar kon ik helaas geen antwoord op vinden. Het probleem is vrij simpel. Je drukt op de start-knop, je hoort de startmotor draaien en draaien.. en draaien.. en draaien.. en er gebeurt gewoon niks -O-

Ik heb gestest:
- Er zat benzine in de tank
- De tank is gedemonteerd en er kwam ECHT benzine uit de tank lopen. Dus zat niet verstopt.
- De vaccuum slang vd tank doet het.
- De vlotterbakjes zitten vol met benzine en de benzine is ook schoon
- De shoke werkt
- De kill switch staat goed
- De startmotor draait goed
- De accu zit vol (is opgeladen bij de dealer)
- De bougies vonken
- Maar wat wel vreemd is dat de bougies krukdroog zijn! We hebben echt heel veel geprobeerd te starten dus je zou toch verwachten dat de bougies nattig zijn vd benzine ofzo. Nou niet dus :?

Iemand een idee? of Tips?

zet hem op pri en dan starten
 
probeer de PRI stand eerst


- De PRI stand hebben we ook al geprobeerd zonder resultaat.
- Een paar maanden geleden heeft de motor een grote beurt gehad dus toen zijn ook de kleppen gesteld dus daar ligt volgens mij ook niet het probleem.

Oke ik heb een ToDo list gemaakt:
- Benzine filter checken
- Sproeiers checken
- Beetje benzine in de zuigers doen en kijken of de motor ontwaakt

Nog meer tips? :)
 
Het lijkt mij inderdaad ook een benzine-toevoer-probleem aangezien de bougies droog blijven tijdens het starten.

Wanneer er wel benzine in de cilinders zou komen zouden alle bougies vettig moeten zijn na een poosje starten. Probeer idd te starten met de benzinekraan op de PRI-stand.

Mocht je gaan voor de optie om benzine bij de zuigers te gieten dan moet je maar een heeeeel klein beetje benzine gebruiken, echt een heel klein beetje hoor. Anders verzuip je hem direct.

Heb je ook de luchtfilter gecontrolleerd? Is deze mooi schoon?
 


- De PRI stand hebben we ook al geprobeerd zonder resultaat.
- Een paar maanden geleden heeft de motor een grote beurt gehad dus toen zijn ook de kleppen gesteld dus daar ligt volgens mij ook niet het probleem.

Oke ik heb een ToDo list gemaakt:
- Benzine filter checken
- Sproeiers checken
- Beetje benzine in de zuigers doen en kijken of de motor ontwaakt (heeel klein beetje want anders verzuipt de motor)
- Luchtfilter checken (thanks B.B.I.L)

Nog meer tips? :)
 
Nog meer tips? :)

luchtfilter eruit halen en remreiniger of ether in de inlaat spuiten en dan starten.

Verder vonken de bougies wel, maar dat zegt niet alles. Je moet zonder bougiedoppen een knetterende vonk van ongeveer 1 cm lang krijgen.

Hij is goed weggezet, dus het zal een kleinigheidje zijn. Dan gaan niet in 1 keer 4 sproeiers dicht zitten.
 
luchtfilter eruit halen en remreiniger of ether in de inlaat spuiten en dan starten.

Verder vonken de bougies wel, maar dat zegt niet alles. Je moet zonder bougiedoppen een knetterende vonk van ongeveer 1 cm lang krijgen.

Hij is goed weggezet, dus het zal een kleinigheidje zijn. Dan gaan niet in 1 keer 4 sproeiers dicht zitten.


hoe moet ik die bougies aansluiten zonder bougie doppen dan?
Als ik de bougie doppen eraf haal dan kan ik de bougie toch niet meer bevestigen? of ben ik nou gek :?
 
hoe moet ik die bougies aansluiten zonder bougie doppen dan?
Als ik de bougie doppen eraf haal dan kan ik de bougie toch niet meer bevestigen? of ben ik nou gek :?

Ook geen bougie erin. Tussen de kabel en het blok moet je een vonk van +/- 1 cm krijgen. Gebruik een goed geisoleerde tang om de kabel vast te houden.
 
Nee je moet ff de kabel 10 mmm van je blok houden dan moet er een vonk overspringen , doe dit even aangezien de bobines dit niet zo heel erg fijn vinden. Luchtfilter eraf idd en snelstart in je carbs spuiten niet teveel uiteraard en starten.Als het goed is zou de motor moeten aanslaan of neiging geven tot aanslaan. Doet deze dat dan is er iets in je brandstoftoevoer niet in orde !


oeps je was me net ff voor :Y
 
wat ook nog kan, als je zeker wilt weten dat je ZUIGERS rond gaan, is ja ja.......het is vermoeiend, AANDUWEN *D gewoon met 2 man lekker duwen, en jij erop zitten, dan weet je wel of die zuigers rondgaan. Anders zou ik zelf gewoon effe lekker ervoor gaan zitten, en je caburateurs openhalen en lekker schoonspuiten. Wat ook kan is dus je vaccuumslangetje nakijken of er geen knik in zit.

Succes!! Groeten Sander de Jongh :W
 
Wat ik in jou geval even zou proberen is met startkabels naar de batterij van de auto. Het is maar een minuutje werk en je bent direct zeker dat het niet aan een te zwakke batterij ligt (90 percent van alle startproblemen). Verder: kraantje op PRI, choke vol open en zeker van de gashendel blijven tijdens het starten.

Of misschien diesel getankt?

Of misschien is de digitale ontstekingsmodule kapot...
 
Ik heb gisteravond samen met Edt en zijn vriendin gezocht naar een mogelijk probleem, dus misschien kan ik ook wat dingen toelichten:

- Het is geen accuprobleem, accu van haar was vol en voor de zekerheid hebben we de accu van m'n eigen motor erin gezet. Geen resultaat, motor draait gewoon goed rond.
- PRI hebben we geprobeerd, maar daarnaast werkt de vacuümslang gewoon goed.
- Choke open geprobeerd, maar de bougies lijken droog te blijven. Ik herinner mij dat een bougie toch redelijk nat is na +/- 1 minuut starten zonder dat de motor aanslaat.
- CDI-unit lijkt gewoon te werken en de vonk ziet er krachtig uit
- Beide bobines lijken in orde, want zowel cyl. 1 als 4 hebben een vonk.
- Diesel sluit ze 100% uit en daarnaast had ze al bijna 140Km gereden op die tank


Het vreemde van het hele verhaal is dat ze hem vrijdag heeft weggezet en zondag deed hij niets meer. Dus een mechanisch probleem zou je bijna uit kunnen sluiten. Aannemen dat zoiets altijd onderweg gebeurd.

En alle 4 de sproeiers verstopt? Ik heb ooit een flinke hoeveelheid roest in m'n tank en vlotterbakken gehad, maar toen is er uiteindelijk maar één sproeier verstopt geraakt en dat tijdens het rijden. De benzinetank van haar ziet er van binnen als nieuw uit!

Al met al lijkt het om een benzinetoevoer probleem te gaan (bougies blijven droog). Benzine filters checken is een goede optie en even een starter (remreiniger) sproeier is ook een goede optie, alleen hadden we dat gisteravond niet tot onze beschikking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan