Suzuki Bandit start niet meer :(

Edt

Die hard MF'er
8 okt 2003
711
0
Zuid holland
Haaii

Mijn vriendin heeft een probleempje met haar motor, de bandit wilt namelijk niet meer starten. Mijn vriendin kwam vrijdag terug van haar werk en toen reedt die als een zonnetje en 2 dagen later deed die het plotseling niet meer.

Ik heb de checklist op de website al doorgelopen maar daar kon ik helaas geen antwoord op vinden. Het probleem is vrij simpel. Je drukt op de start-knop, je hoort de startmotor draaien en draaien.. en draaien.. en draaien.. en er gebeurt gewoon niks -O-

Ik heb gestest:
- Er zat benzine in de tank
- De tank is gedemonteerd en er kwam ECHT benzine uit de tank lopen. Dus zat niet verstopt.
- De vaccuum slang vd tank doet het.
- De vlotterbakjes zitten vol met benzine en de benzine is ook schoon
- De shoke werkt
- De kill switch staat goed
- De startmotor draait goed
- De accu zit vol (is opgeladen bij de dealer)
- De bougies vonken
- Maar wat wel vreemd is dat de bougies krukdroog zijn! We hebben echt heel veel geprobeerd te starten dus je zou toch verwachten dat de bougies nattig zijn vd benzine ofzo. Nou niet dus :?

Iemand een idee? of Tips?
 
Hij staat toch droog?

en startmotor draait toch..

dan is die schakelaar niet het probleem


Ja das waar.. het is niet een elektrisch probleem.. meer een probleem dat er geen benzine bij de carbarateurs komt. Misschien dat alle 4 de sproeiers verstopt zitten.

Ik hoorde gisteren van een vriend dat een x aantal benzine stations getest hadden met een andere benzine soort ofzo (andere verhouding). Daardoor was het aantal pech gevallen met automobilisten enorm toegenomen. Waarschijnlijk omdat er een stof in de expirementele benzine zat die kleine dingen in de tank kan losweken ofzo waardoor de sproeiers verstopt gaan raken..
 
Mijn suz gsx 600f lijkt hetzelfde probleem te hebben na 2 weken stilstand probeerde ik em te starten en dat ging dus echt niet werken. Nadat ik mijn benzine kraan gereviceerd had leek het er even op dat dat het probleem was opgelost. Ik het hele apparaat weer in elkaar gezet even rondje mee gereden, verschillende keren opnieuw gestart, ik er van overtuigd dat het opgelost was. Helaas niet dus. Ik heb zelf de volgende plannen,

Benzine kraan omzeilen (weet ik zeker dat die het niet is) er komt wel benzine uit maar geen continue stroom als de motor rond gaat zegmaar met het ritme van de cilinder?

Nieuwe benzine er in (misschien slechte benzine getankt)

Starten met iets van startpilot of warme lucht in het luchtfilter fohnen.

Is jullie probleem al opgelost???

En wat was het dan eventueel??

oja, de vonk ziet er goed uit, er zit benzine in de vlotterkamers

Mvg,

CArel Knoester
 
Mijn suz gsx 600f lijkt hetzelfde probleem te hebben na 2 weken stilstand probeerde ik em te starten en dat ging dus echt niet werken. Nadat ik mijn benzine kraan gereviceerd had leek het er even op dat dat het probleem was opgelost. Ik het hele apparaat weer in elkaar gezet even rondje mee gereden, verschillende keren opnieuw gestart, ik er van overtuigd dat het opgelost was. Helaas niet dus. Ik heb zelf de volgende plannen,

Benzine kraan omzeilen (weet ik zeker dat die het niet is) er komt wel benzine uit maar geen continue stroom als de motor rond gaat zegmaar met het ritme van de cilinder?

Nieuwe benzine er in (misschien slechte benzine getankt)

Starten met iets van startpilot of warme lucht in het luchtfilter fohnen.

Is jullie probleem al opgelost???

En wat was het dan eventueel??

oja, de vonk ziet er goed uit, er zit benzine in de vlotterkamers

Mvg,

CArel Knoester


We hebben de motor vandaag naar de dealer geduwd B| en we hopen binnenkort meer te weten, vrijdag als het goed is. Nu maar hopen dat het een goedkope, simpele oplossing is :Y
 
Achja, zo ver was de dealer niet in Delft.
Was wel ff sporten maar het kost dan tenminste niks he.
En terug rijdt ie vast wel weer!
Maar bedankt voor het aanbod.

Ik laat het weten als ik van de dealer hoor wat er mis is!

Bedankt voor ieders hulp in ieder geval! :}
Ankie (eigenaar van die niet startende bandit)
 
Achja, zo ver was de dealer niet in Delft.
Was wel ff sporten maar het kost dan tenminste niks he.
En terug rijdt ie vast wel weer!
Maar bedankt voor het aanbod.

Ik laat het weten als ik van de dealer hoor wat er mis is!

Bedankt voor ieders hulp in ieder geval! :}
Ankie (eigenaar van die niet startende bandit)

Het enige is dat je dealer in delft iets hoeger uur tarief heeft ;) Maar dat heb je aan vervoerskosten bespaard :+
 
Voor de mensen die graag willen weten wat nou het probleem was..

Het ankertje in de startmotor was ingebrand en is nu weer schoongemaakt.
Het probleem ontstaat doordat de motor al 1000000x gestart is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan