Suzuki Bandit start niet meer

MiniMart96

Rookie
27 mrt 2017
3
0
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo, ik ben de eigenaar van een Bandit 600 uit 2002. Ik was laatst een stukje rijden. Tijdens het tochtje even op het terras gezeten. Daarna weer op de motor gestapt om huiswaarts te keren.
Toen ik de sleutel in het contact zette en omdraaide, gebeurde er niks. Ik heb een paar keer het stuur heen en weer gedraaid en toen ging het contact wel aan. Vervolgens kon ik de motor gewoon starten en ben ik naar huis gereden (zo'n 30 km).

Gisteren wilde ik weer de motor pakken om eventjes uit te waaien. De sleutel draaide ik om en het contact ging aan. De motor stond mooi in zijn neutraal, standaardje in, koppeling in knijpen en op het startknopje drukken. Toen gebeurde er iets aparts. Ik hoorde een harde klik en alles viel uit. Dan moet ik eventjes wachten en dan gaat het contact vanzelf weer aan.
Als ik hem dan nogmaals probeer te starten gebeurt er precies hetzelfde.

Ik heb alle zekeringen nagelopen en de bedrading gecontroleerd, maar alles lijkt in orde. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Bart
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo, ik ben de eigenaar van een Bandit 600 uit 2002. Ik was laatst een stukje rijden. Tijdens het tochtje even op het terras gezeten. Daarna weer op de motor gestapt om huiswaarts te keren.
Toen ik de sleutel in het contact zette en omdraaide, gebeurde er niks. Ik heb een paar keer het stuur heen en weer gedraaid en toen ging het contact wel aan. Vervolgens kon ik de motor gewoon starten en ben ik naar huis gereden (zo'n 30 km).

Gisteren wilde ik weer de motor pakken om eventjes uit te waaien. De sleutel draaide ik om en het contact ging aan. De motor stond mooi in zijn neutraal, standaardje in, koppeling in knijpen en op het startknopje drukken. Toen gebeurde er iets aparts. Ik hoorde een harde klik en alles viel uit. Dan moet ik eventjes wachten en dan gaat het contact vanzelf weer aan.
Als ik hem dan nogmaals probeer te starten gebeurt er precies hetzelfde.

Ik heb alle zekeringen nagelopen en de bedrading gecontroleerd, maar alles lijkt in orde. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Bart


Begin eens te kijken naar je bekabeling bij je stuur zoals meeste hier al noemen, klinkt alsof er iets klem zit/kabel breuk.
 
Begin eens te kijken naar je bekabeling bij je stuur zoals meeste hier al noemen, klinkt alsof er iets klem zit/kabel breuk.

Ik heb ooit eens wat met het instrumenten verlichting van mijn Bandit1200s gehad. Stuur naar links was licht aan en stuur naar rechts uit.
Precies op een scherpe knik de isolatie beschadigd en dan nog eens schuren langs het balhoofd, uiteraard bleef ook daar het vocht hangen wat langs de boom omlaag liep.

Dat word even doormeten.
Op internet kan je vrij makkelijk een kabel diagram vinden met alle kleuren coderingen van de bedrading.
 
controleer de 2 stekkertjes van de schakelaar onder de koppeling handel. of gewoon met iets door verbinden.
een kabelbreuk in de kabelboom voorvork. indien nodig de kabelboommantel over de lengte open fileren.
controleer de kabelboom rond het balhoofd dat kan kapot schuren.
 
Als de stroom volledig weg valt is het in elk geval geen schakelaartje of dodemansknop, ik zou het ook zoeken in je accupool, massapunt(en) of een draadbreuk. Zo'n draadbreuk heb ik gehad bij mn Bandit 400, er klapte telkens een zekering door, ik heb een donor draadboom gekocht en overgezet destijds.

Maar als het stuur draaien effect heeft weet je bijna zeker dat het in je draadboom rondom je balhoofd zit. Je zekeringen blijven wel gewoon heel?
 
Alle zekeringen blijven gewoon heel. Dat vindt ik juist zo gek. Je zou namelijk verwachten dat bij kortsluiting een zekering springt.

Morgen begint het weekend weer en zal ik alle kabels controleren op breuken. Ik kom er morgen op terug!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan