suzuki bandit start niet

assepoester

MF'er
21 jun 2010
175
0
roden
hallo
ik heb een bandit 600 uit 1996 nu wilde ik net een stuk rijden en hij doet helemaal niks
verlcihting brand ook niet hij is helemaal dood :(
op het dashbord branden aleen het neutraal lampje en het olielampje maar verder brand er helemaal niks en hij wil ook niet starten

iemand misschien die weet wat dit kan zijn

accu is goed
zekeringen zijn goed
 
startmotor wil ook niet draaien / tikken ?
kan je hem aanlopen ?

je zegt de accu is goed dus alle verlichting / claxon werkt gewoon ?
 
Laatst bewerkt:
dodemansknop niet
hij doet helemaal niks
alleen neutraal lamp brand en olielamp en verder doet ie helemaal niks
we hebben hem op parkeer licht gezet achterlamp brand stadslicht brand zetten weer terug op contact groen en rood lampje brand verder niks
zetten hem weer op parkeerstand doiet het achterlicht het niet stadslicht wel en richtingaanwijzer lampjes branden op dashbord
mijn man denkt dat het de schakelaar is in het contactslot
 
Controleer de massa aansluiting van de accu op het frame.
Of probeer 'm te starten middels een andere accu rechtstreeks op de startmotor.
Heb je een voltmeter? Dan meten hoeveel volt de accu geeft.
En alle zekeringen nakijken, zien de aansluitingen er schoon uit?
 
Tip: probeer ergens het wphb te downloaden.
En daarmee een lijstje maken van alle dingen die invloed hebben op het elektrisch circuit.
Dan lijstje afwerken. Kan niet veel zijn. Ws idd een massa kabel die los zit of verroest is. Een stekker die gecorrodeerd is. Een draadje was los is komen zitten....
Neem even de tijd, en loop alles van voor naar achter na. Vaak(leert de ervaring) kom je vanzelf de oorzaak tegen, en even vaak is het iets heel kleins. Beetje wd-40 in je jiffy schakelaar bijv. Check ook de connector bij de koppelingshendel. Kijk of de accu kabels schoon en in goede conditie zijn. En meet idd de accu door. Moet in onbelaste toestand minstens 12,8 tot 13 volt geven ( goede cel geeft ong 2,2volt, en dan maal 6 cellen) duurt ff, maar is een hele leerzame zoektocht vaak. Leer je je motor kennen. Heel veel succes!
 
Probeer eens om het startrelays door te lussen. Heb ik ook al eens kapot gehad, dan doet ie dus niks. Andere mogelijkheid is dat ding passeren. Een startkabel op de plus van je accu klemmen en de andere stekker tegen de aansluiting van de startmotor.

Pas als je dat doet alsjeblieft wel op dat je niks anders raakt met de klem en dat er bij de startmotor geen verdwaalde olie of benzine ligt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan