Suzuki Bandit wil niet starten ?!

GSF400Bandit

Die hard MF'er
18 aug 2008
311
1
Sassenheim
Hey jongens,

Ik heb ook een startprobleem met de Suzuki Bandit.. Mijn accu was gewoon op, dus heb ik een nieuwe gekocht, helemaal opgeladen en vervolgens geïnstalleerd. Daarna liet ik de motor even lopen en dat ging prima!

Nu startte ik hem gisteren (4 dagen later dus) om een stukje te rijden, doet de motor helemaal niks.. Het startmotortje draait en de accu geeft genoeg vermogen af, maar de motor sloeg niet aan.

Dus ik dacht "kut die carburateurs zijn weer vergumt" (had ik met mijn scootertje altijd snel als ik even niet had gereden), dus heb ik ze alle 4 leeg laten lopen via zo'n aftapschroefje onderaan elke carb. Daarna weer een tijdje geprobeerd, maar niks hoor.. Hij maakte soms alleen wat ploffen uit de uitlaat. Ik ben er zo'n 3 uur mee bezig geweest en nu is de accu bijna leeg van het starten, dus die is er weer uitgehaald en ligt aan de lader.

Hebben jullie hiervoor nog wat tips, want de problemen en oplossingen die ik met de searchbutton vond zijn toch wat anders..

Alvast bedankt!! *D
 
ja dat kan.
starten en eventjes laten lopen kan de bougies doen doorslaan.
heb het meegemaakt dat de baas een motor een paar maal startte om er zeker van te zijn dat de motor het deed bij de keuring.
na 3x starten en enkele malen flink aan het gas draaien, verdeeld over 2 dagen wou de motor niet meer aanslaan.
nieuwe bougies erin en hij startte weer als vanouds.

ik denk dat het komt omdat de bougies niet goed droog branden of niet op temperatuur komen, tijdens kort laten lopen om te kijken of hij het nog doet.(denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Ben er vandaag een tijd mee bezig geweest:

Ik ben de enige met alle kappen op een Bandit, dus daar was ik al een tijd mee bezig (ding is 16 jaar oud, dus de ophangingen scheurde vrij snel).. Maar nu heb ik 3 bougies eruit kunnen draaien en 1 kom ik niet bij, daar moet de tank er voor af.

Weet iemand hoe ik gemakkelijk de tank kan demonteren (qua leidingen)?
 
Ben er vandaag een tijd mee bezig geweest:

Ik ben de enige met alle kappen op een Bandit, dus daar was ik al een tijd mee bezig (ding is 16 jaar oud, dus de ophangingen scheurde vrij snel).. Maar nu heb ik 3 bougies eruit kunnen draaien en 1 kom ik niet bij, daar moet de tank er voor af.

Weet iemand hoe ik gemakkelijk de tank kan demonteren (qua leidingen)?

Wat zou daar moeilijk aan zijn? Er zitten maar 2 of 3 leidingen aan je tank en die kun je er gewoon afhalen als je de tank iets omhoog lift een cm of 10 (als het goed is :) ) er weer opzetten is soms beduidend lastiger :P

edit: Jest_one1 is overigens bekend met het fenomeen lastig bereikbare bougies, ik moet morgen een soort zelfde procedure door, om een zelfde probleem, ook door kort lopen maarschijnlijk, dus ik ga jou topic volgen om te kijken wat het doet :)
 
Laatst bewerkt:
Tank van de GSF400 zit maar met 2 boutjes vast, als je die lost heb je voldoende ruimte om die naar achteren te leggen en bij de bougies te komen.
Ze kunnen inderdaad gemakkelijk doorslaan, heb eigenlijk het zelfde probleem met de bandit van mijn vriendin. Ga er denk ik vanavond maar weer eens mee aan de gang. Zitten trouwens wel vrij prijzige bougies in (in vergelijking met die van de Beemer of CB)

Leidingen kan je overigens vrij straffeloos lostrekken, zit een vacuum klep in.
 
Tank van de GSF400 zit maar met 2 boutjes vast, als je die lost heb je voldoende ruimte om die naar achteren te leggen en bij de bougies te komen.
Ze kunnen inderdaad gemakkelijk doorslaan, heb eigenlijk het zelfde probleem met de bandit van mijn vriendin. Ga er denk ik vanavond maar weer eens mee aan de gang. Zitten trouwens wel vrij prijzige bougies in (in vergelijking met die van de Beemer of CB)

Leidingen kan je overigens vrij straffeloos lostrekken, zit een vacuum klep in.

Waar zitten die 2 boutjes dan? Want ik er nu 2 bij de accu losgehaald en die van de luchtfiltersierkapjes. Verder zit het lijkt mij met leidingen vast, maar ik kan hem maar zo'n 5-8cm optillen en ik zie niet waar ik iets los moet halen.

En ja, bougies kosten inderdaad 14 eu per stuk, dus € 56,- totaal. Best prijzig! .. Ik moet weer zo nodig een 4 cilinder hoor |( :P
 
Waar zitten die 2 boutjes dan? Want ik er nu 2 bij de accu losgehaald en die van de luchtfiltersierkapjes. Verder zit het lijkt mij met leidingen vast, maar ik kan hem maar zo'n 5-8cm optillen en ik zie niet waar ik iets los moet halen.

En ja, bougies kosten inderdaad 14 eu per stuk, dus € 56,- totaal. Best prijzig! .. Ik moet weer zo nodig een 4 cilinder hoor |( :P
zijn die 2 inderdaad, voor haakt de tank met een lipje onder een aangrijpingspunt, ietsje naar achteren trekken dan heb je hem zo los. Als het goed is heb je dan een kleine 35 cm speling, wat voldoende is om hem zover naar achteren te trekken dat je bij de bougies kan. Hooguit je vacuumleiding die je dan nog even moet demonteren ;)
 
zijn die 2 inderdaad, voor haakt de tank met een lipje onder een aangrijpingspunt, ietsje naar achteren trekken dan heb je hem zo los. Als het goed is heb je dan een kleine 35 cm speling, wat voldoende is om hem zover naar achteren te trekken dat je bij de bougies kan. Hooguit je vacuumleiding die je dan nog even moet demonteren ;)

Je bent een held, het is gelukt!! :P Ik wist niet dat het zo'n aangrijpspunt had :$
De leidingen zitten muurvast, maar ze hoeven eigenlijk niet eens los, er is wel speelruimte genoegop deze manier! *O* Thanks a lot mate :}
 
geen probleem, ben er ooit in de stromende regen in de eiffel achtergekomen hoe het zat, op zich niet anders dan bij de andere modelen maar als je het niet weet zoek je je het leplazerus ;)
 
Duur zat, die bougies, maar had ietsjes goedkoper gekund:

10035141 ZUENDKERZE NGK
CR8EK SUZUKI GSF 400 BANDIT (GK75B)
10,30

10035142 ZUENDKERZE NGK
CR9EK SUZUKI GSF 400 BANDIT (GK75B)
10,30

Heb even niet verder gezocht dan louis.de.
 
Even nieuwsgierig hoor, maar heeft de motor al gestart?
Ben gister even met de bandit bezig geweest, maar deze wilde geen sjoege geven.
In eerste instatie bleef het start relais hangen en de accu was nog niet op vol vermogen (maar weer even aan de optimate gehangen)
Ook nog niet getest of ik wel vonk heb, maar dat is wel weer een klusje om van de week te doen.
 
Ja gelukkig starte hij direct na de nieuwe bougies! Een vriend heeft me even geholpen, dus het ging vrij snel al goed. De redenering van gassen en afzetten wat de bougies vern**kt waren inderdaad waar.. helaas :P Haha! Bedankt voor alle reacties :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan