Suzuki bandit.

Hgz-J

Rookie
21 apr 2021
15
4
Goedenavond heb 2 enkele vragen.

Ik heb een suzuki bandit 1200 van bj2000.
Er zit een boss uitlaat onder de motor en die geeft knalgeluiden als ik met de motor gas los laat. Klinkt wel nice maar is het normaal omdat de motor cabarateurs heeft of hoort het normaal niet zo?..


2e vraag.
Zijn er ook mensen die weleens een bandit met een verlangde achterbrug hebben gezien.? Is dat mogelijk..
 
Bij mijn motor knalt de uitlaat als er een lek in de uitlaat zit bij een verbinding. Zou bij je bandit tussen het spruitstuk en de link pijp van de demper ergens kunnen zitten.

Knallen zijn slecht voor het dempingsmateriaal en het geluid gaat dan achteruit.
 
Kan ook zijn dat het ding door een andere uitlaat armer gaat lopen. Dan krijg je ook knallen. Dus als het er goed op zit mee naar een testbank.

En ohjongens, je gaat toch geen verlengde achterbrug op een BANDIT zetten? Op een hayabusa is het al lelijk..
 
Kan ook zijn dat het ding door een andere uitlaat armer gaat lopen. Dan krijg je ook knallen. Dus als het er goed op zit mee naar een testbank.

En ohjongens, je gaat toch geen verlengde achterbrug op een BANDIT zetten? Op een hayabusa is het al lelijk..

Kan ook zijn dat het ding door een andere uitlaat armer gaat lopen. Dan krijg je ook knallen. Dus als het er goed op zit mee naar een testbank.

En ohjongens, je gaat toch geen verlengde achterbrug op een BANDIT zetten? Op een hayabusa is het al lelijk..
Ja motor knalt alleen als ik op de motor gas los laat onder het rijden.

En verlengde achterbrug.. was er wel benieuwd naar eigenlijk aangezet de bandit best snel accelereerd..
 
Ja motor knalt alleen als ik op de motor gas los laat onder het rijden.

En verlengde achterbrug.. was er wel benieuwd naar eigenlijk aangezet de bandit best snel accelereerd..
Je zou als poor man's solution na het checken of alles echt goed gasdicht is gewoon eens je stationairmengsel een halve slag rijker kunnen zetten.

Een 1200 bandit is best rap, maar alsnog niet rap genoeg om continu ongewild wheelies te doen. Als dat wel zo is, leer met je koppeling omgaan.
 
Je zou als poor man's solution na het checken of alles echt goed gasdicht is gewoon eens je stationairmengsel een halve slag rijker kunnen zetten.

Een 1200 bandit is best rap, maar alsnog niet rap genoeg om continu ongewild wheelies te doen. Als dat wel zo is, leer met je koppeling omgaan.
Helemaal standaard gaat een Bandit 1200 in de eerste versnelling bij 3000 rpm al omhoog als je een beetje gas geeft, dus niet met de koppeling.
Dat is natuurlijk geen reden om een verlengde achterbrug te plaatsen.
 
Hij kan juist ook te rijk staan!
Op de bank met dat ding voor een goede afstelling.

Heb je bij een constante lage snelheid (bijvoorbeeld 50 km/u) ook dat hij "schokkend" rijdt en dat dit weg is als je het gas goed opendraait? Zo ja, dan kan het zijn dat de gasnaald geleiders ovaal zijn geworden.
 
Helemaal standaard gaat een Bandit 1200 in de eerste versnelling bij 3000 rpm al omhoog als je een beetje gas geeft, dus niet met de koppeling.
Dat is natuurlijk geen reden om een verlengde achterbrug te plaatsen.
Ik heb ooit 1x een helemaal standaard Bandit 1200 gereden, had nou niet het idee dat het zo enorm lomp was.
 
Bandit 1200 wordt als 1 van de weinige motoren geknepen op z`n uitlaat .
Een open demper zou de motor juist beter moeten laten lopen met een pk verbetering van een pk of 6 a 7 . Een mankement van alle Bandits is de uitlaat collector die rot bij 99 % van de bandits door en ontstaat er lekkage wat dat gezwengel op je stationair doet voorkomen. Kijk ook je luchtfilter even na of dit een open filter is ? (zo ja dan waarschijnlijk te arm mengsel en deze rijker zetten) Ik had ook een Bosdemper en BSM sportfilter op de 1200 en dat ding liep als een kogel. (PS hou de toeren boven de 3K eronder loopt tie ook goed hoor, maar je tandjes van je tandwielen vinden dat minder)
 
Heb ook een Bandit 1200, hij reed altijd al goed, veel koppel waardoor ik ook vaak onbedoeld het voorwiel oplicht.
Onlangs de carburateurs ultrasoon laten rijden en sindsdien rijdt hij nog beter.
Uiteraard een Bos demper en K&N luchtfilter...doet ie t goed mee *D
 
Bandit 1200 wordt als 1 van de weinige motoren geknepen op z`n uitlaat .
Een open demper zou de motor juist beter moeten laten lopen met een pk verbetering van een pk of 6 a 7 . Een mankement van alle Bandits is de uitlaat collector die rot bij 99 % van de bandits door en ontstaat er lekkage wat dat gezwengel op je stationair doet voorkomen. Kijk ook je luchtfilter even na of dit een open filter is ? (zo ja dan waarschijnlijk te arm mengsel en deze rijker zetten) Ik had ook een Bosdemper en BSM sportfilter op de 1200 en dat ding liep als een kogel. (PS hou de toeren boven de 3K eronder loopt tie ook goed hoor, maar je tandjes van je tandwielen vinden dat minder)
6 a 7pk?
En de rest :P
Mijne ging op de testbank van compleet stock (100PK) naar K&N inlegfilter en Yoshi pijp en bijna 20pk/20NM omhoog

De XJR en ZRX zijn ook zo geknepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan