Suzuki Burgman 400 uit 200 valt regelmatig uit

ScooterToony

Rookie
1 apr 2021
2
0
Goedemorgen motor-en -scooterliefhebbers,

Ik heb een Suzuki Burgman 400 uit 2000.
Rijdt normaal gesproken heel comfortabel, maar probleem laatste tijd gebeurd het, dat de motor soms stilvalt ( tijdelijk) als ik bijvoorbeeld de richtingaanwijzers gebruik of de lichtschakelaar rechts aan het handvat activeer. Soms gepaard gaand met wat motorgeplof.

Als ik het licht uitzet, lijkt het minder vaak te gebeuren.

De spanningsregelaar is een half jaar terug vervangen.

Wie kan mij vertellen waar ik het met deze storing moet zoeken ??

Alvast bedankt voor jullie kundige reacties !!

groet ScooterToony
 
Hi, mijn Burgman ploft ook als ik de lichten aanzet. Ik heb deze forum gevonden via het net waar iemand hetzelfde probleem had, of nog heeft.
Ook al veel veranderd maar hij blijft het doen
Ik ben op zoek naar hulp
Mvg,
 
Hi,
Neen het is een nieuwe, ik heb alles al veranderd, tot de bobijn toe.
Als ik de kop, en het licht, losmaak, draait ie perfect, koppel ik ze terug aan valt hij stil. Gebeurd trouwens ook tijdens het rijden. Zonder licht, perfect, met licht, ploft hij. Ttz, de ontsteking volgt niet. Het is alsof het licht energie weghaalt van de bobijn
 
Thx voor de hulp. Ik denk meer in de richting van de batterij. Het is wel een nieuwe maar geen AGM. Dit omdat ze plat ligt bij een Burgman
Ik heb net een gelbatterij gekocht die aan het laden is nu. Morgen weet ik meer
 
  • Wow
Waarderingen: AWH
Wat bedoel je met laadsysteem? Accu is goed, regulator is ook oké. Het enige wat nog overblijft is nog de alternator. Scooter is 20jaar maar heeft slechts 12000km
 
Dit heb ik reeds allemaal gedaan, ook alternator (stator) blijkt ok. Het enige wat nog overblijft is de kabels checken van en de commodo
Een der dagen open ik deze
Ik hou jullie op de hoogte
 
Let wel, eerst met dun kabeltje, lukte het niet.
Ik heb echt wel 2,5mm moeten nemen en om goed te zijn denk ik nog eentje dikker, maar ik heb er nu teveel fun mee om te prutsen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan