Suzuki Burgman 400

Ik dacht dat er meerdere motoren met zon braking system waren, maar het blijft dacht ik toch wel een aardig vinden :)

full
 
Zijn er ook mensen op dit forum die een Suzuki Burgman 400 hebben :?

En zo ja, wat zijn hun bevindingen van deze motor :?
Voor woon-werk verkeer ideaal: Je komt droog over, een grote bagageruimte en snelweg bruikbaar.
Ik heb enige tijd op een geleende Burgman 400 gereden en dat beviel prima.
Toen ik enige tijd later voor de keuze stond om zelf een motor te kopen heb ik toch gekozen voor wat meer vermogen tegen een lagere prijs (2e hands) met bijna dezelfde woonwerk-verkeer eigenschappen: De Honda PC800 Pacific Coast.
 
hoi ik wil ook eens reageeren
kun wel lezen dat de mensen die hier kommetaar leveren niet weten waar ze het over hebben heb zelf 1,5 jaar op een burgman 400 gereden en ben heel tevreden
over de scooter
(niet echt geschikt om mee op vakantie te trekken)waarom niet het hoeft niet altijd snel te gaan
(niet echt wendbaar en dus niet zo geschikt voor in het drukke stadsverkeer)probeer er maar eens een bij te houden in de stad en heeft een kleinere draai cirkel tegenover de meeste motoren

ik wil niemand afkraken dus wil ik ook niet dat dat een ander dat doet als je de keus maakt om met een maxi-scooter te gaan rijden
als je maar blij bent met je motor

groetjes een colega motor/scooter rijder
Zijn er ook mensen op dit forum die een Suzuki Burgman 400 hebben :?

En zo ja, wat zijn hun bevindingen van deze motor :?

(Afbeelding)
 
hmm, zit stiekem ook te denken om eens zo'n ding erbij te kopen, lekker makkelijk, je kan zooi meenemen en kan eens wat verder weg dan op m'n Husky :P
 
Heb me net geregistreerd nadat ik al een aantal keren een gedeelte van dit forum heb gelezen en ik moet wel zeggen dat ik het jammer vindt dat een aantal motorijders een afkrakend geheel melden terwijl er iemand alleen maar wil weten of er nog meer mensen zijn die op de burgman 400 rondrijden.

wel ik ben er een en heb er geen spijt van dat ik na meer dan 10 jaar mijn honda vt 700 heb ingeruild voor deze veel snellere, beter bestuurbare en veel zuinigere machine om over de rest maar te zwijgen.

wennie :) :}
 
hoi de burgman rijdt een op 24 met normaal rijgedrag
de honda vt 700 haalde net een op 17 schilt globaal op 16 km heen dus 32 km per dag en dat 200 keer per jaar een bedrag van 153,= tegen de huidige benzineprijzen

Aan onderhoud ook globaal 3.500,= kwijt geweest in de afgelopen 10 jaar

Ook veel minder naar de pomp de burgman heeft een tankinhoud van 13 liter en de honda heeft maar 11 liter.

Ga er vanuit dat het onderhoud minder is dan die 350,= per jaar die ik nu gemiddeld had/
een jaar een klein beurtje en het andere jaar een grote beurt.

groeten wennie :]
 
Mijn vorige motoren waren een Honda cb350, een GL1000 en een Kawa Z1300 Voyager.

Nu een Burgman, een motor voor het verstand, voor mij niet vanuit het hart.

Verbruik 1 op 25/26 (z1300 1 op 12 als je rustig rijdt)
Laptop en helm samen onder de buddy, geen probllem.
Ik heb de topkoffer maar één keer gebruikt.

Met de motor op vakantie gaan gaat nu even niet door een koter.
Ritten door heel Nederland zijn geen probleem.

Achterop al helemaal geen klagen, zit net zo goed als de voyager!!
Sturen gaat heel erg makkelijk door het lage zwaartepunt.

Minpunten: benen naar voren, je kunt de drempels minder goed met je benen opvangen.
De vering is minder doordat de motor op de swingarm zit en een groot gewicht moeilijk heen en weer beweegt.
 
Ik ben op zoek naar een Suzuki Burgman voor het woon/werk verkeer. Ik zit te denken een AN 400 van 1999 t/m 2002. Ik zat net even te kijken naar originele nieuwwaardes maar kon niet veel vinden. In 2001 scheen een Burgman 400 6799 euro te kosten terwijl een nieuwe nu 5.999 kost. Klopt dit wel en wie kan mij zeggen wat een Burgman in 2001 of daarvoor nieuw kostte?
 
kiezen voor een burgman 400 is een verstandskeuze, waarna de liefde vanzelf komt.
Rijdt nu al 8 maanden door weer en wind iedere dag 100 km, met laptop, af en toe nog boodschappen in de topkoffer, rijdt net zo agressief als in de auto maar wel met 1/22km. Bochten zijn top, files bestaan niet en sneller weg bij een stoplicht dan een 1100cc naked bike. Dat je er niet blits uitziet, tja, ik ben al getrouwd en heb de erkenning van andere motorrijders niet nodig.
Aanrader voor wie een gezond verstand heeft en veel rijdt en niet alleen op de zondag.
 
als je wilt weten hoe z on burgman rijdt ,moet je eens in ROME gaan kijken daar is ong iedere derde motorscooter een burgman. :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
 
kiezen voor een burgman 400 is een verstandskeuze, waarna de liefde vanzelf komt.
Rijdt nu al 8 maanden door weer en wind iedere dag 100 km, met laptop, af en toe nog boodschappen in de topkoffer, rijdt net zo agressief als in de auto maar wel met 1/22km. Bochten zijn top, files bestaan niet en sneller weg bij een stoplicht dan een 1100cc naked bike. Dat je er niet blits uitziet, tja, ik ben al getrouwd en heb de erkenning van andere motorrijders niet nodig.
Aanrader voor wie een gezond verstand heeft en veel rijdt en niet alleen op de zondag.
_O-
Denk je dat echt :X
En als het nou 1200 naked is, telt ie dan ook nog ?
 
_O-
Denk je dat echt :X
En als het nou 1200 naked is, telt ie dan ook nog ?

Sommige 1200's zullen het wel winnen...maar afgezet tegen het aantal dagen per jaar dat ze ook daadwerkelijk rijden... O-) }) :X :X O-)
















Ik vind t rare dingen, soort van vergelijk tussen een auto en een botsauto, als je het over motoren en scooters hebt....maar als JIJ er lekker op rijdt moet je dat vooral doen!! :} :}

Ieder het zijne!!
 
Ik ga van de week een proefrit maken op een an400 Burgman. :]
Eentje uit het jaar 2000.
Kan iemand mij advies geven waar ik allemaal op moet letten, behalve dan op het verkeer. Het lijkt me heerlijk om op zo'n scooter te gaan toeren door nederland.
Lekker rustig tuffen en genieten van de natuur om je heen. :Y
Zijn er nog experts die mij advies willen geven.
 
Ik zou het even in het scooter sub-forum vragen. Daar zitten de echte experts ;). Daar hoort deze eigenlijk ook te staan.
 
Hoi Hoi,

Ik rij sinds kort ook op een Burgman an 400 van 1999.
bevalt mij heel goed ;)
Nu heb ik heen gebruikershandleiding erbij zitten waar zijn die te koop?

Links onder de budy zit een draai knop waar is die voor?

grt,

Patrick
 
Patrick, ik raad je aan om op dit forum je vragen te stellen, want hier zit je tussen de Toermotoren, en voor mensen die met 1000+ toermachines rijden dat snel 4-5x meer kost dan een motorscooter Burgman, ga je weinig reactie vinden.
Ik raad je aan om onder het volgende je vragen te stellen :
Motorscooters
reizen met de motorscooter
Burgman AN 400 deel 2
Het is niet dat je met een Suzuki Burgman 400 niet heerlijk kan toeren, maar je moet wel appels met appels gelijken hé.
Met een Maximotorscooter rijden is niet hetzelfde als met een toermotor, beiden hebben hun voor en nadelen, en in nieuwprijs krijg je wel heel wat, maar je betaald er dan ook voor.
Trouwens het vermogen is een heel stuk hoger, met je Burgman 400 rij je met een 1-cilinder, een goeie toermotor is minstens een 2 cylinder, en velen hebben een 4- of 6-cylinder, waar je snel met hetzelfde veelvoud een vermogen erbij krijgt.
Ik heb een MaxSYM400iABS gehad voor mijn 600 die ik nu heb, en 120-130 km/u GPS is een goeie max. kruissnelheid op de autosnelweg, zonder dat je hem moet pijn doen, maar als je gaat toeren voor een 350-400 km per dag of meer, heb je best wat meer reserve.
Maar op een maxiscooter zit je mooie uit de wind ook op de autosnelweg, en het is zelfs met 2 heerlijk cruisen.
Ik toer veel ritten van rond de 400 km op een dag, en ik kan je verzekeren dat ik zelden toermotoren tegenkom die me voorbij zoeven met mijn MaxSYM600iABS, of je moet van die racers hebben, die even tussen 2 afritten eens optrekken, maar op lange afstand kan hun motor het misschien wel aan, maar komen ze zelf met rugpijn van hun machine.
Op het Forum onder Motorscooters vind je genoeg info over jou de Suzuki Burgman 400, alsook over toeren met de motorscooter en zo veel meer waar je meer reactie gaat krijgen.
Trouwens je pikt in op een topic in dit forum waar het 6 jaar muisstil is geweest zonder enige reactie.
Gr. van Old-SF.
:) ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee wat het kan zijn me remlicht werkt de knipperlichten werken alleen me achterlicht werk niet lampjes zijn vervangen burgman 400 uit 2000
 
Heeft iemand een idee wat het kan zijn me remlicht werkt de knipperlichten werken alleen me achterlicht werk niet lampjes zijn vervangen burgman 400 uit 2000
 
Terug
Bovenaan Onderaan