suzuki burgman 650

Scooterbulletje

Die hard MF'er
16 sep 2018
573
121
Bergen op zoom
Hoi. Genoeg al gelezen erover,wat er voor pech je mee kunt hebben,maar kan er 1 kopen van 2007 exclusief met 70.000km. Niet moederst mooiste wat wielen betreft,maar wordt motorisch helemaal nagekeken door de garage. Wil hem gaan gebruiken voor woonwerk. Wat mag zoiets nog kosten,enzouden jullie t doen.. Bedankt voor de reacties en evt tips.
 
Hoi. Genoeg al gelezen erover,wat er voor pech je mee kunt hebben,maar kan er 1 kopen van 2007 exclusief met 70.000km. Niet moeders mooiste wat wielen betreft,maar wordt motorisch helemaal nagekeken door de garage. Wil hem gaan gebruiken voor woonwerk. Wat mag zoiets nog kosten,enzouden jullie t doen.. Bedankt voor de reacties en evt tips.

Mooi dat al het plastic glimt, maar dat klinkt als een vieze pekelbak onder het plastic
 
Voor 400 euro zou ik het gokken. Dan valt een kapot gelopen versnellingsbak nog onder de rubriek acceptabel. Als hij duurder wordt gaat het pijn doen als het ding over een maand in elkaar loopt.
Maar ik ga liever even verder kijken voor een 400 met een simpele centrifugaal koppeling.
 
De Burgman 650 heeft inderdaad de naam om een gevoelige (en bijzondere) versnellingsbak te hebben. Reparatie of vervanging daarvan zal een ongezellige rekening gaan opleveren...
De Burgman 400 (en vele andere motorscooters) heeft een -voor scooterbegrippen- normale koppeling/bak. Daar is ook wel onderhoud voor nodig om deze goedwerkend te houden, maar over het algemeen geen grote kans op dure reparatiefacturen.
 
Voor 400 euro zou ik het gokken. Dan valt een kapot gelopen versnellingsbak nog onder de rubriek acceptabel. Als hij duurder wordt gaat het pijn doen als het ding over een maand in elkaar loopt.
Maar ik ga liever even verder kijken voor een 400 met een simpele centrifugaal koppeling.
Voor 400 euro koop je geen 650 van 2007 lijkt me.
 
Voor 400 euro koop je geen 650 van 2007 lijkt me.
Dan zou ik hem laten staan. De reparatie van de versnellingsbak kost meer dan duizend euro, dat zou ik alvast van de koopprijs afhalen. Voor 400 koop je er één waar de bak al kapot van is. Dan is het in ieder geval geen verassing meer.
Met een 400cc heb je dat gedoe allemaal niet.
 
Dan zou ik hem laten staan. De reparatie van de versnellingsbak kost meer dan duizend euro, dat zou ik alvast van de koopprijs afhalen. Voor 400 koop je er één waar de bak al kapot van is. Dan is het in ieder geval geen verassing meer.
Met een 400cc heb je dat gedoe allemaal niet.
Heb deze week op een 400 cc gereden van 2006,maar vind ze te laag voor mij. Zal eens informeren hoe t zit bij deze 650,en wat er allemaal al vervangen is en gaat worden.
 
Hoi. Genoeg al gelezen erover,wat er voor pech je mee kunt hebben,maar kan er 1 kopen van 2007 exclusief met 70.000km. Niet moederst mooiste wat wielen betreft,maar wordt motorisch helemaal nagekeken door de garage. Wil hem gaan gebruiken voor woonwerk. Wat mag zoiets nog kosten,enzouden jullie t doen.. Bedankt voor de reacties en evt tips.

Ik denk zo tussen de 2500 en 3000 euro
 
Ik rij er zelf een en ik kan je vertellen dat het goed bevalt; prettige zitpositie, genoeg vermogen en goede rij-eigenschappen. Ga een testrit maken en oordeel zelf.
Heb op een model 2006 gereden,maar vond t wat gewennig zeg maar. Rij een honda st 1300 nu. Ook de kleur vond ik niet echt mooi. Dit is een model 2008,geloof dat er wel wat veranderingen geweest zijn in de tussenjaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan