Suzuki Burgman loopt warm

BlackPanther

Rookie
26 okt 2006
16
0
Antwerpen
Hey iedereen,

Heb een probleempje met mijn Burgman 250 cc. Die wordt namelijk veel te warm. Na starten gaat ie na paar minuten al over de helft en nog wat later komt ie gevaarlijk dichtbij de rode zone.. stilzetten dus!

Voorgeschiedenis: Ik heb een paar manden geleden een serieuze vastloper gehad (te weinig olie) en heb dan een nieuwe motor gezocht en gevonden. Na de motor op mijn fiets te hebben overgezet (wat vrij soepel ging) kwam ik toch een paar probleempjes tegen. Die zijn alle opgelost behalve dat motor nu dus warmploopt.

Ontluchten heb ik gedaan. Waterpomp is nagekeken en werkt goed. Thermostaat heeft Burgman niet (bij mijn weten). Water zit er genoeg in. Dop is perfect. Maar: er wordt blijkbaar niet genoeg druk opgebouwd want er vloeit geen water inn de pomp, ook al staat de fiets bijna heet...

Wie weet meer?

Thanx alvast!!!
 
weet je zeker dat er geen thermostaat in zit?
want op google lees ik toch dat er bij de burgman 400 een thermostaat zit..
jij hebt dan wel de 250 versie, maar misschien zit ie er toch wel.

Als de waterpomp goed werkt, en er zijn geen verstoppingen in het koelwatercicuit, dan moet het haast wel een thermostaat zijn.

wat ook nog een mogelijkheid is, is dat je tempmeter niet juist is...
 
Ik denk idd dat deze wel een thermostaat heeft , want je blok zal eerst snel op moeten warmen . Als je thermostaat dicht blijft zitten dan word je blok veel te warm , je kan dit voelen je slangen zijn namelijk keihard en je radiator neem aan dat tie erop zit blijft lauw/koud , aangezien je thermoswitch op je radiator en deze koud is zit gaat ook je ventilator niet aan.
 
Thermostaat is gevonden (die zat linksboven aan de cilinderkop) en getest: die werkt perfect.

Ondertussen heb ik er al voor kunnen zorgen (zonder precies te weten hoe) dat het water circuleert. Water stroomt dus naar de pomp, thermostaat gaat open en radiator wordt warm (zelfs heet).

Toch blijft de motor warmlopen en de ventilator springt soms even aan maar doet eigenlijk bitter weinig. Na een tiental minuten stationair draaien komt temp. meter in de rode zone.

Heb me laten vertellen dat alles goed ontlucht moet worden. Een ontluchtingsnippel heb ik echter nergens gevonden, noch aan de radiator, noch aan de waterpomp, noch ergens anders. Iemand zei me dat ie ontlucht moet worden door gewoon de bijvuldop open te laten, maar daar kan ik niet goed aan uit. |(

Weet iemand van jullie hoe een Suzuki Burgman te ontluchten? Of denken jullie dat er een andere reden is waarom die warmloopt.

Alle tests tot nu toe zijn stationair gebeurd, misschien heeft dat er iets mee te maken. Ben nog niet de baan opgeweest met de fiets omdat ik niet alle kappen wil terugsteken voordat ie volledig gemaakt is.


Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan